Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam podłączone sterowanie tempomatem w pilocie od radia + to vol+, - to vol- i R to dolny przycisk od pilota, 0 nie potrzebuje bo wyłącza się tempomat po wciśnięciu hamulca lub sprzęgła, czekam tylko na podłączenie oryginalnego włącznika i zobaczymy czy wszystko działa jak powinno.

 

 

Dzisiaj zrobiłem jazdę próbna na zwarciu A2 i A3 pinów i działa jak najbardziej, mam jednak pytanie co do przycisku R ktoś tutaj chyba napisał że jest możliwość zapisaniu kilku prędkości, możecie powiedzieć jak to się ma jest w praktyce.

 

z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez Siwy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie dołożyłem tempomat do swojej megi. Pomimo braku aktywacji w liczniku tempomat działa :)

W swojej megi wymieniałem kierownice na skórzaną i poduszkę ... i tu zaczyna się kłopot ponieważ po złożeniu wyświetlał mi komunikat service + air bag. Zdemontowałem poduszkę ponownie i sie okazało iż źle podpiełem lewą wtyczkę do naboju poduszki - jednak po poprawieniu a w zasadzie podpięciu tego złącza komunikat pozostał. Chcąc zdiagnozować czy nowa poducha nie jest walnięta podpiełem starą - to samo.

 

Orientuje się ktoś czy ten błąd zapisał się w komputerze i trzeba go wykasować czy powinnien zniknąć w momencie kiedy cała instalacja jest sprawna bez kasowania z kompa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam takie pytanie. Po lekkim odgięciu panelu gdzie jest regulacja wysokości świateł obok regulacja podświetlenia jasności deski wolne miejsce i ESP zauważyłem wiązke :notacrook: która jest podpięta właśnie w to wolne miejsce. I teraz moje pytania

1. Czy to jest wiązka od tempomatu

2. Czy jeśli jest ta wiązka to pod poduszką muszą być kabelki do przycisków ( co jeśli ich nie ma )

3. Co jeszcze musze sprawdzić żeby była możliwość założenia tempomatu

4. Jakie są orientacyjne koszta takiego tempomatu

 

Z góry dzieki za info <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zająłem się montażem tempomatu według tego tematu i pierwszy zonk pojawił się gdy przypadkowo zrobiłem zwarcie między A2 a A1 - + na zapłonie i masa. Przy okazji zdechło podświetlenie przycisków od sterowania szyb. Poza tym wszystko działa,no ale na A2 nie mam napięcia. I teraz pytanie, bo przeleciałem bezpieczniki w kabinie i to co znalazłem w komorze - czy jest samodzielny bezpiecznik od tempomatu? mam tą pokręconą skrzynkę do której 2 godziny rozkręca się plastiki żeby w 30 sekund wymienić bezpiecznik, ale nie wiem czy jest sens tam szukać.

znalazłem opis skrzynki z bezpiecznikami z wskazanym tempomatem, ale jest od innej skrzynki - nie tej z trudnym dostępem, ale chyba do tej przed liftem, a do swojej nie mogę znaleźć, może ktoś poratuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin A2 złącza tempomatu zasilany jest bezpośrednio z bezpiecznika w module połączeń komorze silnika (to ten z trudnym dostępem, jeśli masz PHII). Bezpiecznik 7,5 A (pozycja 1).

Jeśli to bezpiecznik to nie masz również prawych świateł postojowych.

Opisy bezpieczników do obu wersji znajdziesz na downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie postojówki są, a zasilania na pinie A2 nie mam, zauważyłem też że jak przerzucę na niego (mostkiem) zasilanie z podświetlenia przycisku od tempomatu to zapalająsię podświetlenia sterowania szybami

 

czy jak podepnę pod ten pin zasilanie na zapłonie z dowolnego innego miejsca będzie działać?

Edytowane przez bartek.fij
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne co opisujesz. Wydaje mi się, że coś pomyliłeś. Na pinie B2 (podświetlenie przycisków) nie ma zasilania dopóki nie włączysz świateł. Poza tym, jeśli światła działają to bezpiecznik dobry.

Nie należy brać tego zasilania z dowolnego miejsca, bo tam musisz mieć plus po zapłonie(żółty przewód).

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zasilanie mam na B2, bo mam włączone światła, postojówki też są, więc podejrzewam albo przewód albo jeszcze coś po drodze, w skrajnym przypadku złącze w komorze silnika, a może nawet komputer. Z tym wzięciem zasilania z innego miejsca chodziło mi o zasilanie z jakiegoś podzespołu, który na którym też pojawia się zasilanie dopiero po włączeniu zapłonu - na logikę wtedy mam zasilanie non stop gdy silnik pracuje

 

a no i sprawdziłem kabel w kabinie przed kostką i nie ma fazy przed kostką, czyli to nie jest kwestia samej kostki

Edytowane przez bartek.fij
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem, tylko napiasałeś, że:

zauważyłem też że jak przerzucę na niego (mostkiem) zasilanie z podświetlenia przycisku od tempomatu to zapalają się podświetlenia sterowania szybami

Skoro światła się świecą, to i podświetlenie przycisków również. Nawet bez łączenia A2 z B2.

W takim razie pozostaje szukać przyczyny w skrzynce połączeń w komorze silnika. Ewentualnie wykorzystać innych przewód z plusem po zapłonie (zwróć uwagę na dopuszczalny prąd, ale w tym przypadku to nie będzie miało dużego znaczenia).

Ja bym doradzał jednak poświęcić jedno popołudnie i zaglądnąć tam do skrzynki bezpieczników. Problem może być banalnie prosty - zaśniedziałe złącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, pomyliłem się. Zasilanie A2 jest z innego bezpiecznika - pozycja 17 (7,5 A). Jest to ogólny plus po zapłonie w kabinie. Poszukaj żółtego przewodu w skrzynce bezpieczników w kabinie i sprawdź czy po zapłonie jest tam 12 V. Jeśli nie, to masz rozwiązani problemu.

Jest to bezpośrednie połączenie z przyciskiem. Po drodze są wprawdzie dwa punkty połączeń, ale są one stałe i tam problemu być nie powinno.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki, sprawdzę i dam znać czy to był bezpiecznik.

 

Dodano: 11 paź 2014 - 16:36

dzięki damiar, nieoceniona pomoc. Faktycznie to był bezpiecznik - wcześniej sprawdzałem te od postojówek, a to ten z 17 pozycji.

Byłem też na clipie i gość włączył mi tempomat we wskaźnikach, ale niestety clip nie mógł skomunikować się z kalkulatorem wtrysków żeby tam też zmienić ustawienia, wydawało mi się że to kwestia tego że przy zgaszonym silniku gość się podłączył, ale przy odpalonym nie chciał bo ponoć nie wolno, więc muszę znaleźć kogoś kto sprawdzi też tę opcję.

teraz kompletuję przyciski i działam dalej

 

Dodano: 26 paź 2014 - 11:19

skończyłem dziś instalację, po przełączeniu włącznika tempomat/ogranicznik w zegarach zapala się odpowiednia ikona, na wyświetlaczu jest napis , ale tempomat nie reaguje na przyciski (z tymi wpiąłem się bezpośrednio w kable -brązowo-szary i różowy w kostce z tyłu pająka). nie mam pojęcia czemu nie działa.

Gość który aktywował tempomat włączył go tylko w zegarach, w centralce wtrysków nic nie zmieniał, bo nie mógł się z nią połączyć. moim zdaniem dlatego że robił to przy zgaszonym silniku, czy ktoś spotkał się z takim problemem?

czy we wtryskach na 100% musi być włączona ta opcja?

czy clipem można operować przy odpalonym silniku, bo gość nie chciał przy odpalonym clipa podłączyć?

no i na koniec czy ktoś zna kogoś w Łodzi kto podłączyłby clipa na odpalonym, żeby sprawdzić czy da radę to tak zrobić?

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poprosze o informację czy ja mam wymagany osprzęt do tempomatu. A więc pierwsza kostka od pozycji świateł z lewej strony poniżej kierownicy. Mam taką kostkę: zdjęcie poniżej

post-26801-0-30838300-1414705721_thumb.jpg

Następnie czy mam wymagane czujniki na pedały gazu i hamulca a więc zdjęcie poniżej chyba to wskazuje ale nie jestem pewien. W hamulec 4 kabelki a w gaz chyba z 6 kabelków:

post-26801-0-28588700-1414705728_thumb.jpg

I na koniec ogranicznik gdzie się pojawił w tym temacie: zdjęcie poniżej

post-26801-0-31493000-1414705734_thumb.jpg

 

Jeżeli spełniam powyższe warunki kolejna sprawa tj. potrzebuję oczywiście jeżeli chcę włącznik w panelu gdzie jest ustawiane położenie świateł. Z tego co wiem to ten sam co od scenic II lub III ale poproszę o potwierdzenie. Następnie włączniki w kierownicy sztuk 2, pająk z taśmą od tempomatu i airbag. Dodatkowo CLIP włączający tempomat.

 

Co dalej potrzebuje czy muszę wpinać się w jakąś kostkę od komputera samochodu czy nie bo nie wiem co dalej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!