Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

No i dobra, tak że zostało wszystko poskładać do kupy. Przyciski w kierownicy już siedzą ( podcinałem poduszkę ) Kable w 120 wsadzone, konektory Simca F150 gdzieś mam, zlokalizuje tylko F280 i będzie tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób na podstawie tego co masz, przede wszystkim jakie kabelki dołożyłeś i gdzie.

Jeżeli to jest dołożenie kilku kabelków to byłoby fajnie. Wtedy nawet może ja ruszę temat w brata Vivaro.

 

Dodano: 13 kwi 2016 - 12:57

Inny sposób zamontowania sterowania tempomatem w Scenicu II:

post-54541-0-79702800-1460545009_thumb.jpg

LINK: https://www.drive2.com/l/1834610/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No niby wszystko podłączyłem ale nie ma odzewu z strony auta, gdzieś coś nie styka Jakby stykało a było żle upaliło by jakiś bezpiecznik. Czy przełącznik on tempo powinien się podświetlać tak jak inne?

 

Dodano: 29 kwi 2016 - 08:16

Już wiem co zrobiłem nie tak, zamieniłem masę po zapłonie z masą. :bash:

 

Dodano: 02 maj 2016 - 10:24

Zamieniłem przewody, podłączyłem i du... Ale nie poddałem się , ostatecznie wymieniłem przewody w gnieździe komputera nr 120 , miałem inne końcówki na kablach niby podobne ale nie takie jak fabryka dała i nie działało, znaczy limiter się załączał ale tempomat nie , guziki nie reagowały. Wymieniłem na takie jak z fabryki i tak oto po 2 latach już mam tempomat działa :mrgreen: Doktorat można napisać.

A i maxiecu włączy tempomat jakby ktoś pytał, nie koniecznie clip.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, założyłem dzisiaj dzięki wam tempomat. Ruszył za drugim razem, bo źle wlutowałem kabelek do taśmy, od strony kierownicy. Poprawiłem i jest ok, jednak świeci mi się teraz air bag!!! Coś spieprzyłem? Czy wystarczy skasować błąd, który pojawił się jak odłączałem poduchę? Akumulator był rozłączony. Próbowałem aktywować za pomoc elm, komendami podanymi kilka stron temu ale ostatnia komenda no data

 

 

Zrobione!!!nie dawała mi ta poducha spokoju,rozebrałem raz jeszcze pająka sprawdziłem miernikiem obwód, było ok.no to ulga że taśma cała.zle podłączyłem wtyczkę w przełącznik zespolony,jest tam jakaś blaszka która się wygieła i ta z kolei powyginała piny od taśmy.jutro jade na clipa bo sposób z elm u mnie nie daje rady.

Edytowane przez grychcik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kupiłem ostatnio Megankę z oryginalnie wbudowanym tempomatem, lecz na kierownicy nie było przycisków, pewnie poduszka była zmieniana ale ok. Kupiłem więc używaną poduszkę i przyciski. Podłączyłem wszystko żadnych błędów na liczniku, uruchamia się tempomat z przycisku obok regulacji świateł lecz przyciski na kierownicy nie reagują na wciskanie. Co może być nie tak że kierownica nie reaguje? Program MaxiEcu diagnozuję że czujniki sprzęgła i hamulca w momencie kiedy ich nie naciskam są nieaktywne a jak naciskam to aktywne ale to chyba dobrze. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że włącznik działa, po włączeniu na którąś z opcji wyświetla się info na liczniku. Taśma zwijacza sprawdzona? Wtyczka wpięta w zwijacz od tyłu OK? Weź zwykły miernik i sprawdź czy podczas naciskania owych przycisków pojawi się jakaś rezystancja na mierniku.

Wiesz o tym że tempomat realnie działa od prędkości powyżej 30 lub 40 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mam zamiar sprawić zwijacz, wtyczka ? ta obok tej podłużnej? Powinna być wpięta dobrze ale to sprawdzę jeszcze jutro. Próbowałem włączać przy 80km/h więc o prędkość to wiem ;) Jak powinna wyglądać sprawna taśma? Da się to w jakiś sposób sprawdzić? Jeżeli to rozłoże jutro to czy będzie możliwość (o ile jest cała) na późniejszy montaż tej taśmy czy to jest tylko nie rozbieralne w warunkach garażowych? Kierownica podczas wyłączonego zapłonu jak jest zablokowana powinna wydawać dźwięk takiego klikania podczas jej obracania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawna taśma nie może być zerwana w zwijaczu. Ale zacznij od sprawdzenia miernikiem przycisków, jeśli będą działać to spinasz je i ponownie mierzysz we wtyczce z tyłu zwijacza za kierownicą czy się podobnie zachowuje - masz pewność że taśma działa i trzeba szukać problemu dalej. Jeżeli nie miałeś styczności z zwijaczem to proponuję najpierw poczytać, pooglądać zdjęć jak to wygląda, jak to się rozbiera, składa etc... zanim zaczniesz u siebie majstrować. Jak jest zablokowana kierownica to jesteś w stanie ją obrócić?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk przeskakiwania jeśli możesz obrócić kierownicą choć nie powinieneś na nie włączonym zapłonie lub odpalonym silniku... czyli wychodzi na to że walniętą masz blokadę kierownicy. Ciekawe co jeszcze namodzone masz... Jeśli pełny obrót to jak wyżej - chyba że ten ruch jest nieduży - parę stopni, to jest tzw: luz zanim złapie blokada.

Edytowane przez karllo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karllo W moim przypadku tak działa blokada kierownicy

Karta nie wsadzona, zapłon nie włączony.

 

EDIT: Sprawdzałem przyciski tempomatu w kierownicy - działają są odpowiednie oporności. Po wyjęciu taśmy zwijacza ukazała się przyczyna. Spalona ścieżka prowadząca do kabla + tempomatu we wtyczce za zwijaczem. Da się jakoś ominąć zwijacz aby poprowadzić ten kabelek dookoła? Wiem że najlepiej wymienić taśmę Ale nie mam nikogo kto ma taką precyzyjną lutownice i spokój w rękach ;) Chyba że wiecie kogo szukać aby coś takiego polutował bo sama taśma to 25 zł :) a wymiana 100 zł :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!