Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

 Chciałbym założyć tempomat w Megane II phI. Wtyczka na panelu od regulacji wysokośći świateł jest, więc można dorzucić przycisk. Po demontażu poduszki okazało się, że nie ma tam wtyczek do przycisków sterowaniem tempomatu. Wystarczy wymiana wiązki pod poduszką kierownicy? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, taśma zwijacza musi posiadać dodatkowe dwie ścieżki, trzeba mieć oryginalne przyciski. Nożykiem obciąć kawałek pokrywki poduszki na przyciski lub kupić poduszkę z wersji z przyciskami. Po podłączeniu przełącznika i przycisków wszystko będzie działać,  ale na liczniku nie będzie odczytu że sterowania do póki nie zostanie włączona za pomocą komputera funkcja w oprogramowaniu licznika.

Ja do celów sterowania tempomatem zaadoptowałem fabrycznego pilota od radia bo radio miałem nie fabryczne zamiast wymieniać zwijacz, kupować niedostępne w owym czasie przyciski i wycinać pokrywkę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czesc . Kupilem Megane 2 Grandtour 2007 1.6 nie mam tempomatu . Kto moze pomoc zakupic wszystko co do tego trzeba i zainstalowac ? okolicy Sosnowca +-30km  oczywiscze nie za darmo. 694757050 numer do mnie

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat jest już w samochodzie.

Obok regulacji wysokości świateł jest zaślepka pod nieobecny włącznik funkcji - można kupić używany, da się zaadoptować od Laguny II (sprawdzić piny bo się różnią).

Po wpięciu tempomatu wszystko już działa, ale: na wyświetlaczu nie będzie odczytów z zadanej prędkości dopóki programem np. Maxieceu, Clip, DDT4ALL nie uruchomisz opcji w liczniku. Brakuje przycisków sterujących - najważniejszego: "+". Wejście do sterowania znajduje się w kostce taśmy zwijacza od Airbag kierowcy - dwa piny. Można kupić przyciski kierownicy z instalacją, ktoś kiedyś pisał, że nożykiem do tapet wyciął pokrywkę poduszki aby zrobić miejsce na przyciski sterujące - pokrywka ma od wewnętrznej strony odpowiednio zaznaczone miejsca. Ja zaadoptowałem odpowiednio pilota od radio bo radio miałem nieoryginalne i pilot był zbędny. Można gdzieś zainstalować dodatkowe od 1 do 4 przycisków, które będą odpowiednio zwierać dwa przewody z wtyczki przy taśmie. Jeden przycisk zwiera oba przewody, drugi zwiera przez oporność 100 ohm, trzeci 3 ohm, czwarty nie pamiętam, ale da się znaleźć na forum. Dotknięcie pedału hamulca lub sprzęgła rozłącza działanie tempomatu; wywołanie nastawy z pamięci można użyć "+" lub "-".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Po przestudiowaniu całego wątku, w końcu wziąłem się za instalację tempo w M2 ph2, biała kostka była, więc zamówiłem na olx za 35 zl panel ze ściemniaczem, tempo i ESP. Później chciałem zamawiać przyciski i poduszkę, ale się okazało że nie mam kabelków pod poduszką, więc mając do wyboru, wymienić przełącznik zespolony na używany np. z przebiegiem 250k, lub znaleźć inne rozwiązanie, stwierdziłem że lepiej nie kombinować i nie grzebać przy taśmie, zwłaszcza że moja Renia ma 95k przebiegu :)

Zrobiłem projekt pilota, kumpel mi wydrukował na drukarce 3D, było trochę dopasowywania, szlifowania, instalacja poszła prawie bezproblemowo. I voila, gotowe :)

dzięki wszystkim za niezbędne info w tym wątku. Bezcenne 😉

Screenshot_20230521_221301_Photos~2.jpg

Screenshot_20230521_221257_Photos~2.jpg

Aaa knefle od przodu (od strony kierowcy) to + i R, od strony silnika - i 0, to rozwiązanie okazało się być całkiem wygodne, wszystkie przyciski w zasadzie zawsze mam pod palcami.

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam odkopuje temat ponieważ przeczytałem cały post (a francuska strona chyba juz nie działa) i dalej nie wiem co zrobić z fantem braku białej kostki. Chcę zrobić to na ori częściach kierę i panel od swiateł mam upatrzone ale nie wiem gdzie dopiąć tę białą kostke i czy jeśli kupię full zestaw tzn kierownica zwijak, poducha i panel przy światłach to czy wszystko po spięciu zatrybi jeśli będzie ktoś mi skłonny pomóc z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z tego co pamiętam, to czy jest kostka czy nie zależy od wersji, ja miałem więc się nie zagłębiałem w temat. Dobrze poszukaj, jeśli jej na pewno nie ma, to musiał byś zrobić instalację, pewnie niezależnie od wersji jest identyczna, cała reszta to plug&play. Na koniec pozostaje włączyć tempo w komputerze. 

Instalacje idzie od białej kostki do modułu wytrysku 120 i upc w komorze silnika 1337 (chyba złącze MN białe, ale ja mam 2008r. I mam trochę inną skrzynkę upc)

Zrzut ekranu 2024-10-07 201635.png

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!