Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przednim zawieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

to samo juz mi powiedziano w serwisie, z tym ze dostałem informacje ze caly stabilizator sie wyienia, bo inaczej sie nie oplaca ( czesc metalowa sie wyciera i te gumki i tak beda do wymiany za 5 tys km), koszt 470zl, plus robocina 200. Tylko Czy znajde gdzies taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. W mojej megance by zawieszenie przestało pukać wymieniłem:

Sworznie - końcówki drążków

tuleje wahacza

tuleje kołyski silnika (zwane także jako tuleje ławy)

maglownica (oryginalna od renówki po regeneracji na zamiennikach TRW)

 

Koszt całej imprezy to ok. 2000 zł

Po roku czasu wreszcie cisza. Objawy mojego zawieszenia to stuki prawej strony i luz maglownicy. Jedynie mam zastrzezenia co do magla który kupiłem. Jak jade szybko po głębokich dziurach to potrafi się odezwać. Ogólnie jestem zadowolony. Jezeli ktoś ma jakies pytania to piszcie moze podpowiem gdyż zabawa z zawieszeniem w mojej megance trwała rok więc zdązyłem sie sporo nauczyc jak i nasłuchac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Jeśłi cho i maglownice to zauważylem że z prawej strony po odkreceniu drazka kierowniczego od wahacza maglownica ma luz. Nawet czuc to przy zalozonym kole i poruszaniu go w rozne strony. Odczuwalny jest luz i to wynika z luzow na maglownicy z prawej strony. I teraz mam pytanie, czy regulacja maglownicy czarodziejska srubka zniweluje ten luz ?

 

Regulamin forum jasno określa zasady pisowni :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o twój przypadek to przy założonym kole jeżeli czuć luz to bardziej wskazywałoby na końcówki drążków. Co do magicznej śrubki to może zniwelować luz lub zmniejszyć ale nie musi. Wiem że jeżeli za mocno skręcisz śrubkę może pojawić się problem ze wspomaganiem ( kierownica będzie trudniej chodziła, może mieć problem z powracaniem do punktu 0). Jeżeli czuć bicie na kierownicy to magiel prawdopodobnie do regeneracji lub do wymiany - można poznać po tym czy cieknie. Dobry mechanik na pewno to stwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam wszystkich,od razu na początek jest pytanie,które w tym temacie było juz zadawane,ale niema konkretnej odpowiedzi,regulacja luzu na maglownicy megane II.Ja posiadam orginalną i czy w takiej tez można regulowac?widziałem na jednym zdjeciu ze jest tam jakaś śruba sześcikątna(otwór sześcikątny),ale czy w orginalnej jest jakoś zabezpieczona dekielkiem??bo tylko jakis właśnie dekielek wyczułem pod palcami,jutro jade na kanał ,tylko pytanie czy da sie ten dekielek ściągną?jaki klucz sobie przygotowac do tej regulacji?dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeważnie nie ma tam osłonki i dostęp do śruby jest bez zdejmowania czegokolwiek.Nie musi być taka jak na zdjęciach,więc narzędzie trzeba dopasować podczas (operacji) :)

U mnie ma na środku jest otwór sześciokątny a po bokach "wcięcia" do których może pasować klucz o kształcie jak np. do odkręcania tarczy w szlifierce kątowej.Tylko rozstaw bolców trochę mniejszy.Do otworu sześciokątnego nie ma niestety dostępu jakimkolwiek kluczem.Obracałem (za wcięcia) po bokach.Teraz mała rada ,przed regulacją dobrze zrobić znak na śrubie i obudowie przekładni by można było wrócić do pierwotnego ustawienia.Luz na połączeniu ślimak-listwa robi się w miejscu, w którym najdłużej się znajduje czyli,w położeniu do jazdy na wprost.Można to porównać do np. małego dołka na krawędzi linijki.Kręcąc śrubą powodujemy mocniejszy docisk listwy do ślimaka w tym "dołku".Luz będzie kasowany w tym miejscu jednak im mocniej dokręcimy śrubę tym trudniej będzie "wyjechać" ślimakowi z dołka.Skutki-kłopoty z odbijaniem kierownicy po skręcie prowadzące do/lub zniszczenia przekładni włącznie.Śrubą należy kręcić bardzo ostrożnie obracając każdorazowo o max. 10 stopni i kręcąc kierownicą patrzymy czy nie wzrósł opór.Dobrze jest po każdym obrocie śruby przejechać się autem i zobaczyć czy kierownica odbija bez przeszkód i czy opór nie wzrasta wraz z nagrzewaniem samochodu.Jeżeli wzrasta wracamy do punktu wyjścia (naniesione znaki) i obracamy śrubę o mniejszy kąt.Ps. Podczas regulacji koła i kierownica ustawione bezwzględnie NA WPROST.Trochę przynudziłem, ale kręcenie tą śrubą bez wyczucia może doprowadzić do poważnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja bym zaczal od w/w tulejki wahacza ta tylna z pionowa sruba bardzo czesto dostaje i sie wybija. Sposob na sprawdzenie jedna osoba rusza kolem przod tyl ale nie na boki druga obserwuje ta gume. Koszt okolo 50 zl za tuleje. Wymiana wymaga wyjecia wahacza i prasy bo wybijak do lozysk sie nie miesci.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem po samodzielnej regulacji luzu magiczną Śrubką. Ciężko się dowiedzieć z forum jaka to śruba, jak z dostępem rzeczywistym. A więc tak, śruba jest na klucz 12. Naturalnie nasadka i z łamaną przedłużką, nawet dwiema. Dostęp fatalny. Odkręcenie ramy pomocniczej,końcówek drążków kierowniczych i łączników od drążka stab. powoduje opadnięcie sanek i dobry dostęp do tej śruby. Mi się udało pomimo kiepskiego dostępu przekręcić ją o 30-40 stopni i jest znaczna poprawa. kierownica chodzi delikatnie ciężej ale wraca do punktu zero. Zajęło mi to godzinkę, czyli 18 zł za wynajęcie stanowiska z podnośnikiem :)

Edytowane przez krychu82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem, zmieniłem całe zawieszenie z przodu i nadal mam niestabilne pukające zawieszenie i jak kolega wyżej przy szybkim ruszaniu i dojeżdżaniu do skrzyżowania jest pukniecie w lewym kole jakby. Nie wiem czy megane mają takie sztywne zawieszenie, że na nierównościach tak telepie czy u mnie coś nie tak. Może nowe części nie muszą być wcale dobre ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a co powiecie. że mi po dziurach ładnie idzie, lecz gdy jadę np. to leśną drogą po korzeniach od drzew to zaczyna się co ? tragedia!!

wali na całej szerokości osi. - tak odczuwam, gdy wyjade na droge , i po dziurach się przejadę normalnych w dziurach to znów nic. i fajnie jak z salonu by wyejchał.

co to może być ??

Edytowane przez demo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chodzi o maglownice w megane II to jest to badziewie aluminiowe.

 

Moja ma 120 tysi i raz maglownica była wymieniana na gwarancji lata temu przez renault, potem przy 105 tyś druga poszła do wymiany. Ze wzgledu, że maglownica nie jest smarowana olejem a gumy osłonowe (maszety) często zjeżdźają to dostaje sie woda i maglownica rdzewieje od środka a potem są luzy. Obiawy uszkodzonej maglownicy można zauważyć przy kręceniu kierownicą. Slychać wtedy w jednym i tyn samym miejscu stuknięcie (należy sprawdzić wtedy czy po złapaniu za drązek przy maglu możemy go swobodnie podnieś do góry i do dołu lub do przodu i do tyłu samochodu) jeśli jest duży luz magiel do wymiany. Dokręcanie śruby w maglownicy pomaga na krótki czas gdyż najprawdopodobniej wszystko jest już w środku skorodowane.

 

Częstym problemem są też łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora. Mechanicy nie potrafią tych luzów diagnozować. Często podnoszą samochód łapią za koło i mówią, że nie ma luzów. Drążki te można łatwo samemu sprawdzić. Gdy samochód stoi na kołach należy skręcić kierownicę do oporu w lewo następnie złapać łącznik ręką i pociagnąć go do siebie mocno do przodu i do tyłu potem skręcić kierownicę w przeciwną strone i zrobic to samo. Jęsli czujemy stuki lub łącznik jest luźny to trzeba go wymienić najlepiej wraz z gumami stabiliztora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!