Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Scenica silnik K7M. Padła uszczelka i mechanik po jej naprawie wlał do układu zwykłą wodę. Teraz musze ją zmienić na płyn, ale ciągle z tym zwlekam, bo raz w tygodniu muszę dolewać wody. Jak odpowietrzałem to w momencie, kiedy włączył się wentylaotor, to w zbiorniczku wyrównawczym woda się gotowała. Czy to jest powód ubywania wody (jezdżę jakie 15 km do pracy i autko stoi cały dzień). Pod silnikiem sucho.

Mechanik wspominał o wymianie termostatu (bo coś tam, coś tam....), ale on nie ma jeszcze roku.

Czytałem na forum, że należy przepłukać silnik wodą. Czy to ma sens jeżeli w układzie jest woda wraz ze starym płynem - lekka barwa zielona(bo mechanik nie spuścił tego do zera).

Dzięki za radę i odpowiedzi GDZIE mi znika woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w zbiorniczku wyrównawczym woda się gotowała
zapewne sięnie gotowała ponieważ nie ma tam żadnej grzałki ale wpadały pod ciśnieniem bąble powietrza. Po prostu masz źle odpowietrzony układ. Podolewasz jeszcze tydzień i się uspokoi albo odpowietrz raz a dobrze auto.

 

[ Dodano: 2008-11-04, 22:51 ]

Mechanik wspominał o wymianie termostatu (bo coś tam, coś tam....), ale on nie ma jeszcze roku
nie ma reguły w szczególności jak zakładany miałeś nie z ASO ale zamiennik. Z samego opisu ten mechanik mi się nie podoba ;-) ....skoro źle odpowietrzył układ i z tego powodu stawia na termostat. Podjedź może do jakiegoś drugiego źródła porad <ok> a sam możesz przetestować w ten sposób, że rano włącz silnik i dotykaj węże od chłodnicy (te grube). Do pewnego momentu ciepły będzie tylko górny (nawet gorący) wtedy powinien się otworzyć termostat czyli duży obieg i w tym momencie dolny wąż będzie się robił coraz cieplejszy. To pierwsza wzmianka , że termostat jest sprawny. Jeżeli dolny wąż będzie się od razu (wraz z górnym) robił ciepły lub co gorsza pozostanie stosunkowo zimny do końca oznacza , że termostat kwalifikuje się do wymiany. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dolny będzie cały czas zimny tzn. że termostat się nie otwiera i woda może Ci się gotować=ok.100stC. Sprawdź temperatury węży jak podpowiada kolega wyżej. Być może że termostat popuszcza delikatnie i uzupełnia braki wody w chłodnicy, stąd tak długo musisz uzupełniać braki. Powiez jeszcze ile już dolałeś wody? Ja jestem właśnie po wymianie uszczelki i nie pocieszę Cię, ale po przejechaniu 20km już mi nie ubywa wody w zbiorniczku. Przyjżyj się dokładniej i miej nadzieję, że mechanik nie spieprzył sprawy i nie będziesz musiał reklamować jego usługi=wymiana uszczelki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Mam obawy, że termostat za późno się otwiera. I mam nadzieję, że uszczelka jest OK, bo oleju nie przybywa i nic nie kopci.Czytałem gdzieś, że najlepiej odpowietrzać gdy autko stoi przodem w dół - prawdo to czy nie??

Acha, a wystarczy raz poczekać, aż włączy się wentylator, czy lepiej poczekać aż włączy się ze 2-3 razy żeby dobrze odpowietrzyć? Bo do włączenie go czekam wieczność (15-20min)- a idzie może z 1 minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poczekaż aż otworzy sie termostat i wtedy odpowietrzasz i uzupełniasz. Nie wiem czy wiesz ale odpowietrzasz w dwóch miejscach. Nie musisz czekac aż załączy się wentylator. W Twojej sytuacji sprawdź jak rozkłada się ciepło po wężach i ewentualnie przed odpowietrzeniem ukłądu i wymianą płynu wymień termostat. Może Ci się nie otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarcie zbiorniczka wyrównawczego w czasie pracy zawsze będzie skutkować "bąbelkowaniem" zjawisko ciśnieniowego układu zamkniętego wyższy punkt wrzenia płynu. Po otwarciu i zmniejszeniu ciśnienia w układzie rozprężeniu następuje błyskawiczne wrzenie płynu. Jeśli masz wodę to nie zobaczysz wycieku, wyparuje zanim znajdziesz nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norby, mam nadzieje, że się jeszcze nie poparzyłeś?

Nigdy nie otwiera się korka chłodnicy/zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku, a tym bardziej na pracującym.

Różnica ciśnieni może spowodować powstanie efektownego gejzera o temperaturze bliskiej 100°C. Nie chcesz się oparzyć nie rób tego i nie doradzaj innym aby to robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie doradzam aby tak robić mam nadziej, że nikt oprócz ciebie nie odbierze mojego postu za instrukcję. Jest to podstawowa zasada termodynamiki a i znane są przypadki śmiertelne kiedy to po odkręceniu chłodnicy czy zbiorniczka wyrównawczego kierowca odskakując od "gejzera" wpada wprost pod nadjeżdżający samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się bardzo!

W USA babcia wygrała proces przeciwko producentowi mikrofalówek, że nie napisał w instrukcji, że w mikrofalówce nie można suszyć kota.

Niestety ale powoli zachowujemy się jak oni.

Wcale nie mam do Ciebie pretensji, bo sam wiem czym to grozi, już widziałem co się może stać po otwarciu korka na przegrzanym silniku.

Nic nie zwalnia od myślenia, a dodatkowe ostrzeżenie tylko może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam - mam problem, ubywa mi płyn w pojemniczku na płyn do chłodnicy.. Moj mechanik wykluczyl uszczelke pod głowicą, nic nie cieknie pod autem, nie mam mokrych wykładzinek.... Jak latem zalewałam woda -musialam co 3 dzien dolewac ok 1,2 litra , potem mechanik wlal mi płynu. Przejechalam ok 500km, przypadkowo otwieram maske a w zbiorniczku ponizej min,

czy jest jakas kontrolka, ktora by mnie informowała o takim stanie rzeczy?

co moze byc nie tak?

pozdrawiam wszystkich

Gabi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej gdzieś jest jakaś nieszczelność ale na ciepłym silniku nie do wykrycia bo wszytko odparowuje. Może uszczelka przy termostacie puszcza. Może z jakiegoś węża cieknie.

czy jest jakas kontrolka, ktora by mnie informowała o takim stanie rzeczy

Nie nie ma - jedynie wskaźnik temperatury na desce jak będzie mało płynu i się zagotuje zacznie zbliżać się do czerwonego pola dość gwałtownie. Staraj się nie dopuścić do takiego stanu. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!