Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie wygląda to następująco:

- przod, strona kierowcy - nie działa nic :evil:

- przód, strona pasażera - działa tylko otwieranie i to czasem

- tył, strona kierowcy - nie działa nic :evil:

- tył, strona pasażera - działa wszystko (o, dziwo)

 

A wiec wysiadając z samochodu muszę przejśc na jego drugą stronę i wcisnąc przycisk w tylnych drzwiach... Jakie jest powiązanie czujników otwierania drzwi z mikroswitchami do zamykania??Czy jak wymienie switche/mikroprzełączniki to fotokomórki same ożyją?? Dodam, że styki w drzwiach dziś oglądałem i czyściłem - naturalnie nie pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec wysiadając z samochodu muszę przejśc na jego drugą stronę i wcisnąc przycisk w tylnych drzwiach
naprawdę tak robisz? <ok>

U mnie tez tak było,raz działało raz nie.Wymieniałem,pare miesięcy było ok i od nowa zabawa.Po prostu przestałem sie tym bawić :-/

Z tego co wiem, w megiIII ten problem już zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda nastepująco, naprawia się gdy jest słoneczny dzień chodź nie jest to regułą. Najdziwniejsza sprawa jest taka że jak otwieram drzwi do pierwszego ogranicznika one zaczynają się otwierać zamykać (zamek centralny wł/wył na zmianę) poczym ustaje gdy poruszę drzwiami. Ale gdy tylko znowu poruszę drzwiami pod inym kontem znów jest to samo. Myślałem że coś jest z wiązką kabli w drzwiach, sprawdzalem połączenia niby wszystko OK. Zauważyłem później że wystarczy że mam otworzone drzwi i podejdę z kartą do nich to znowu zamki zaczynają szaleć, i wcale za klamkę nie muszę chwytać wytarczy że się zbliżę :/ wtf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wystarczy zasilikonowac wszystko dokładnie, pamiętając, ze silikon nie może zakrywać srebrnej

 

Mam pytanie pomocnicze: po co jest ten silikon? Czy on ma uszczelnić ten mikrostyk, czy jedynie go "przykleić". Bo za niedługo czeka mnie z tym robota więc chcę się przygotować. Bo już raz działają, a raz nie. A lubię jak w samochodzie wszystko działa na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjąć klamkę z tylnych drzwi?? tam nie ma tej blaszki którą trzeba pociągnąć do siebie a która jest przy zamkach w drzwiach przednich...

I może jeszcze jak wyjąć czujnik podczerwieni żeby go sprawdzić tak profilaktycznie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MA za zadanie uszczelnić. Ja zamiast silikonu, użyłem lkeju na gorąco, takiego z pistoletu. Znacznie skraca to całą operację wymiany.

 

Tia... ja też zrobiłem na klej na gorąco, wczoraj skubałem do wymiany drugi raz...polecam silikon...jednak łatwiej potem poprawić awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda naprawa tylnych klamek

 

Zrobiło się trochę cieplej więc wziąłem się za naprawę podczerwieni w klamkach bo zastała mi już tylko w drzwiach kierowcy. Problem był w tylnych drzwiach w prawych zalało sensor a w lewych krople wody zasłoniły oczka .Prawa strona przód i tył jest na wspólnym przewodzie także awaria unieczynnia całą prawą stronę z lewej każde działają osobno .

Koszty naprawy to zakup używanej klamki kompletnej 120zł 3godz pracy.

Problemem jest dostanie się wody w tylnych drzwiach z szyby przez wtyczkę do wnętrz sensora co spowodowało zwarcie w zasilaniu czujników podczerwieni i przestały działać

W drzwiach przednich mechanizm klamek jest odwrócony i wtyczka jest od dołu więc nie ma tego problemu .

post-3001-1240260280_thumb.jpg

post-1-1240260280_thumb.jpg

post-1-1240260281_thumb.jpg

post-1-1240260282_thumb.jpg

post-1-1240260283_thumb.jpg

post-1-1240260284_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany mikrostyku nie musisz rozbierać tapicerki wystarczy zrobić sobie z drutu haczyk tylko w tylnych klamkach zamki są odwrotnie więc musisz pociągnąć zabezpieczenie z góry do siebie wyciągasz klamkę i rozbierasz tak jak to jest w manualu do przednich klamek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze jedno pytanie: ponieważ trzeba tam przylutować ten mikroprzełacznik. Wolę się upewnić, choć myślę, że zdjęcia wszystko idealnie oddały: czy muszę mieć prąd "przy samochodzie" dla lutownicy czy rozbieram klamkę, biorę do domu na spokojnie wymieniam mikroprzełacznik, czekam aż stwardnieje silikon i później składam spowrotem?

Wydaje mi się, że opcja pierwsza - prąd przy samochodzie, bo kabelki są bez wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!