Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Brązowa - od anteny i przycisku hands free - czyli podłączana do wiązki wychodzącej z klamki. Czarna - od czujnika optycznego zamocowanego w wewnętrznej części klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obie te wtyczki są od hands free? Auto już co najmniej parę lat nie ma takiej opcji :P

 

Co w takim razie może być powodem tego, że nie mogę otworzyć drzwi kierowcy przyciskiem na pilocie. W okolicach klamki mam tylko wtyczkę widoczną na zdjęciu.

post-95406-0-86416000-1491153872_thumb.jpg

post-95406-0-48217900-1491153887_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś o tym pisał. Jeśli tak to go powtórzę jeśli nie to może komuś ułatwi życie i sprawdzanie tego systemu.

Jak w prosty sposób sprawdzić stan mikrostyków/switchy w klamkach i w module optycznym.

jeśli chodzi o moduł optyczny to wystarczy wyjąć całą kasetę klamki czyli cały element w którym siedzi czujnik optyczny HF. Bierzemy miernik i ustawiamy na sprawdzanie oporności OHM (pomiar do 2000ohm ) podpinamy pod dwa piny, środkowy i zewnętrzny ( są trzy)

 

post-2839-0-02725400-1491251344_thumb.jpg ,

 

przyda się druga osoba która wciśnie blaszkę dociskającą gumowy kapturek /mikroswitch i jeśli zmieni się wskazanie miernika to znaczy ze jest wszystko OK, jeśli miernik nie będzie pokazywał skoku rezystancji to znaczy że mikrostyk w czujniku optycznym kaput. Mikrostyk ten odpowiada za otwarcie drzwi po dwukrotnym pociągnięciu za klamkę (w przypadku gdy czujnik optyczny nie działa)

 

W klamce natomiast wystarczy wyjąć ją i odpiąć od reszty układu. Musimy zerknąć w które piny wchodzi kabel niebieski i czarny. Dalej robimy tak jak wyżej. Podpinamy miernik pod te dwa piny a druga osoba wciska guzik. Jeśli miernik zmienia wskazanie w momencie wciśnięcia to znaczy że switch w klamce jest OK, jeśli nie to znaczy ze czas go wymienić. ten switch odpowiada z kolei za zamykanie auta "guzikiem" w klamce.

 

Dodam tylko że czujniki optyczne (soczewka) psują się tylko i wyłącznie z powodu dostającej się do środka wody. Mimo iż obudowa wygląda na szczelną to taka nie jest a wpływająca do środka woda robi tam masakrę z racji tego że płytka drukowana jest osadzona na metalowej blaszce (może ma to robić jako ekran??) i rdza z blaszki wraz z wodą zalewa płytkę zostawiając na niej rdzawy nalot i z czasem ją po prostu niszcząc, jak i układy elektroniczne znajdujące się na niej. Czasem patrząc na soczewki widać brązowe/pomarańczowe przebarwienia które są jakby na wewnętrznej części soczewki a tak na prawdę jest to po prostu rdzawy nalot który wraz z wodą/wilgocią powoli zalewa ją w środku a to oznacza że dni układu optycznego powoli zbliżają się ku końcowi.

 

Dodano: 04 kwi 2017 - 06:06

Tak to mniej więcej wyglada.dodam ze plytka po czyszczeniu izopropanolem i bardziej sie jej doczyścić nie da a ten metalowy ekran... Rdza i rdza...

post-2839-0-43491300-1491281978_thumb.jpg

post-2839-0-81938700-1491282012_thumb.jpg

post-2839-0-60189800-1491282160_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przeszukałem różne tematy, ale nie znalazłem mojego problemu... mianowicie....

Gdy otwieram przez hands free to nie otwierają mi się tylne lewe drzwi z zewnątrz (od środka mogę otworzyć i po tej operacji z zewnątrz już działa). Zaznaczę, że klamka w tych tylnych lewych drzwiach otwiera resztę drzwi bez problemu.

Przy otwieranie guzikami na karcie ten problem nie występuje.

Proszę o pomoc gdzie tkwi problem lub przekierowanie do takiego tematu jeśli ktoś miał podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, mam pytanie otóż megane III, w tylnych drzwiach po prawej stronie jak i lewej drzwi otwierają się nawet nie dotykając klamki, po prostu, wystarczy, że włoże jednego palca między klamkę a czujnik i system zadziała, drzwi się otwierają. Z przodu już jest inaczej, od strony kierowcy jak i pasażera przód, gdy włoże tak samo palca to nic się nie dzieje, od kierowcy jak tylko chwyce za klamkę i już zaczynam podciągać to się otwiera, po stronie prawego przodu, podobnie, ale teraz wystąpił problem po deszczu, żeby otworzyć muszę trzymać klamkę pociągniętą i ruszać o czujnik, żeby zaskoczyło. Czy z przodu system tak ma działać, i co może być problem prawego przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sie niecierpliwicie, to zmobilizowalem sie przed weekendem ;).

 

Na początek pragne podziękować za cenne wskazowki i gadu-pomoc Adamowi - G-Boyowi z Listy PIKURu ;) ;) ;) .

Poza tym, zeby potem nie bylo - nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za powstałe w wyniku stosowania się do tej instrukcji szkody, usterki zniszczenia. Wszystko robicie na własna rękę i własna odpowiedzialność. U mnie się powiodło.

 

1. Oczywiście na początku musimy kupić mikrowlacznik. Najlepiej w ASO Renault –cena jakieś 6-7pln za dwie sztuki (77 11 138 560). Do tego będziemy potrzebować jeszcze lutownice, silikon, kilka śrubokrętów płaskich i jeden mały krzyżak (Philips). Fajnie jest wybrać ciepły dzień/lub miejsce (garaż). Będziemy potrzebować ok. 3 godzin. Pół godziny - robota i 2-3 na wstępne schniecie silikonu.

00xj9.jpg

2. Zaczynamy od odpięcia wtyczki z przewodami idącymi od drzwi do słupka (fot. 1).. Odpinamy ja podnosząc do góry zawleczkę (fot.2). Ostrożne, żeby nie połamać, a jednocześnie, jeżeli nazbiera się tam trochę brudu – trzeba będzie podziałać większa siłą. Warto od razu sprawdzić, czy kostka (fot.3) nie zaśniedziała, jak to miało miejsce u mnie.

62449227ot1.jpg

3. Wtyczka odpięta, przechodzimy do klamki. (Pamiętamy, żeby drzwi nam się nie przymknęły/zamknęły – może to się skończyć połamaniem kostki/porysowaniem karoserii.) Odczepiamy płaskim śrubokrętem gumowa zatyczkę (fot.4). Pod nią znajduje się srebrna blaszka (fot.5), która należy pociągnąć do siebie – najlepiej zakrzywionym drutem. W tym momencie powinniśmy być w stanie wysunąć wkładkę zamka (w przypadku drzwi kierowcy – zaślepkę w przypłodku pozostałych drzwi). Wkładkę wysuwamy prostopadle do poszycia drzwi (fot.6).

40923386fv8.jpg

4. Klamkę wysuwamy najpierw w stronę wyciągniętej wkładki, a następnie do siebie – tak jakbyśmy otwierali (fot.7 i 8).

53641959lf3.jpg

5. Odkręcamy śrubkę zaznaczana na fot.9, następnie podważamy płaskim śrubokrętem w miejscach zaznaczonych strzałkami. Klamka powinna rozejść się na dwie części (fot.10).

48675945qj3.jpg

6. Wyciskamy mikrowlacznik naciskając na przycisk na klamce (fot.11). Wygrzebujemy go z gumy/silikonu, czy czegokolwiek, w czym jest zatopiony i zaznaczamy sobie na nowym który kabelek gdzie ma być przylutowany (na dole mikrowlacznika są 3 kropeczki, dziki którym łatwo nam będzie odróżnić nóżki – dwie są przylutowane, dwie - wolne). Odcinamy stary mikrowlacznik i przylutowujemy nowy. Pamiętamy, ze kabelki maja przechodzić przez biały plastik – fot.12. Teraz wystarczy zasilikonowac wszystko dokładnie, pamiętając, ze silikon nie może zakrywać srebrnej „kuleczki” mikrowlacznika, nie powinien również wychodzić poza krawędź zaznaczona na fot. 13. Tam wchodzi sprężyna, która musi mieć dużo luzu, żeby poprawnie pracować.

89046480lz0.jpg

7. Możemy podpiąć drzwi i sprawdzić czy mikrowlacznik działa. Jeżeli nie – problem jest albo gdzie indziej, albo źle przylutowaliśmy mikrowlacznik, albo go przegrzaliśmy. Jeżeli wszystko jest OK - wystarczy odczekać parę godzin, żeby silikon przesechł i można poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Istnieje prawdopodobieństwo, ze trzeba będzie przyuczyć szyby (w tym celu zamykamy szybę, podciągamy przycisk, tak jakbyśmy chcieli zamknąć ja jeszcze bardziej i trzymamy w tej pozycji przez 5-10sek, następnie zjeżamy szyba na sam dół).

 

I to tyle - zycze powodzenia ;)

 

Btw. Lapska mam strasznie brudne na zjdeciach, nie zwracajcie na to uwagi ;) . Taka robota. Zreszta prawdziwy facet powinien sie czasem ubrudzic - wiadomo ;) Po silikonowaniu juz nawet nie zrobilem zdjecia, bo szkoda mi bylo telefonu :roll:

 

Wiam interesuje mnie ten opis , gdyz mam podobny problem w swojej megance 2 z 2007 roku i wymieniłbym te mikroswitche, opis bardzo ciekawy i pomocny ale czy ma ktos dostęp do zdjęć ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, przez ostatnie 2-4 miesiące nie działały mi przyciski HF w tylnych drzwiach zarówno w prawych jak i lewych, w drzwiach z przodu przycyski działały losowo raz zamykały samochód a raz nie, ponadto w zimie czasami po kliknięciu nie odskakiwały.

Jakiś miesiąc temu postanowiłem więc porzucić używanie owych przycisków i samochód zamykałem z karty, wczoraj spróbowałem zamknąć auto ponownie z przycisku - ku mojemu zdziwieniu wszystkie przyciski w każdych drzwiach ponownie zaczęły bez problemu reagować :lol: Dzisiaj również sprawdziłem - nadal działają wszystkie - co mogło pójść nie tak/ gdzie szukać przyczyny w tym że przez tyle czasu działały losowo/nie działały?

 

Druga sprawa to otwieranie auta czyli wyłapywanie włożonej ręki "za klamkę" w tylnych drzwiach i drzwiach pasażera działa bez problemu za 1 razem, natomiast w drzwiach kierowcy nie zawsze załapie za pierwszym razem, czasami też muszę jeździć palcem po tej czarnej płytce - jest możliwość że jest przybrudzona jakoś od środka i nie łapie czy raczej mikrowłącznik do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przez ostatnie 2-4 miesiące nie działały mi przyciski HF

Normalne w zimie, jak mikrowłączniki mają już swoje lata. Jak jest mniej wilgoci to od razu zaczynają lepiej działać. Mam tak na 3 samochodach. Jak już chcę po zimie wymienić, to znowu się "naprawiają", a na jesień znowu zaczynają gorzej działać i tak w kółko :)

Druga sprawa to otwieranie auta czyli wyłapywanie włożonej ręki

Też tak miewam i czasami pomaga czyszczenie - ale szczerze to rzadko. Przeważnie tylko wymiana czujnika pomagała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika załatwi sprawę, też tak miałem w tylnych drzwiach, kupiłem nowy, wymieniłem i śmiga już miesiąc, dodatkowo kupiłem nową zaślepkę 50 zł sztuka, ale cóż, coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ściągnąć materiałową/skórzana część poszycia drzwi. Oczywiście lepiej się pracuje jak się zdejmie całe poszycie drzwi. Musisz wyciągnąć zewnętrzną klamkę, żeby wyjąć wewnętrzną część klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

w jaki sposob mozna zobaczyc grafiki na postach

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!