Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie nie, trochę się napociłem by ściągnąć tą osłonę, dokładnie przeszukałem gdzie by to podłączyć itp nic nie znalazłem, wiec nie ma takiej opcji jak dla mnie, niestety. Swoją drogą dobry elektryk...w odpowiednim dziale juz napisałem by go omijać z daleka <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie użytkowników forum.Jestem nowy na forum.Mam powżny problem z moją mmeganką.Nie działa mi żaden z czytników w drzwiach .Nie wiem jak sprawdzić czy wszystkie wysiadły czy coś je blokuje.Nadmienię że otwieranie poprzez pociągnięcie klamki 2 razy działa w trzech drzwiach oprócz drzwi pasażera przód.A wszystko po wymianie u elektryka sterowika szyby w tych że drzwiach.A do tego jeszcze nie otwiera się szyba od strony pasażera tył ale tylko z pozycji pasażera bo od kierowcy bez zarzutu.Jak wybrnąc z tego.Czy to można przez podłączenie do komp.sprawdzić czy moimi sposobami jakoś.Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem załoga. Opiszę moją sytuację może się komuś przyda.

Stan początkowy: otwierało drzwi za pomocą czujników tylko lewe przednie i lewe tylne, zamykało się tylko na tylnej klapie;

Wykonano: wymiana tact-switch'y w klamkach (służących do zamykania - info dla zielonych w temacie);

Efekt: działają wszystkie cztery drzwi w zakresie otwierania i zamykania, klapa nadal tylko zamyka.

Wniosek 1: jak masz zwarcie na tact-switch'ach to auto blokuje ci wszystkie funkcje danych drzwi, jak masz zepsuty tact-switch w drugą stronę czyli po naciśnięciu nie zwiera to działa otwieranie a zamykanie nie (warunek sprawna czujka klamki i antena).

Wniosek 2: te mikro lusterka na wewnętrznej stronie klamki nic nie dają, ja nie mam dwóch z czterech i system jest ok. (aczkolwiek coś tam przykleję i sprawdzę różnicę):

Wniosek 3: kupiłem oryginalne guziczki w Renault za 12zł - 4szt i zabezpieczyłem je silikonem i to był duży błąd bo silikon je zniszczył. Coś się porobiło, że nie zwierają choć słychać i czuć "zdrowy klik". Zakupiłem więc hermetyczne tact-switch'e na allegro i wymieniłem tym razem zabezpieczyłem tył i nóżki tact-switch'a poprzez pomalowanie farbą. Fabryczne tact-switch'e moim zdaniem też są hermetyczne bo po rozbebeszeniu jednego okazało się, że w środku jest gumka, a te co kupiłem na allegro są trochę lipne bo działają na zasadzie gumki jak w pilocie od TV a fabryczne mają fajny, mocny "klik". Znalazłem jeszcze w necie obiecujące switch'e firmy "Knitter Switch" z UK ale w Polsce nikt nie sprzedaje w detalu.

Wniosek 4: Jeśli nigdy nie zdejmowałeś tapicerki drzwi w Megane tak jak ja to ostrzegam iż nie zdejmuje się całości tylko otwiera się jakby okienko czyli u mnie tylko tę część obszytą skórą a plastikowa zostaje na miejscu (najpierw trzeba odkręcić śrubę w klamce wewnętrznej, dwie w uchwycie do zamykania i wyjąć schowek poprzez usunięcie dwóch mocujących go kołków plastikowych wewnątrz, część otwierana odchyla się do góry jak jakaś klapa, nie da się jej zdemontować całkowicie.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Ps. jak ktoś ma kogoś w Anglii i załatwi Knitter-Switch'e model TSE 8 to chętnie odkupię kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nigdy nie zdejmowałeś tapicerki drzwi w Megane tak jak ja to ostrzegam iż nie zdejmuje się całości tylko otwiera się jakby okienko czyli u mnie tylko tę część obszytą skórą a plastikowa zostaje na miejscu (najpierw trzeba odkręcić śrubę w klamce wewnętrznej, dwie w uchwycie do zamykania i wyjąć schowek poprzez usunięcie dwóch mocujących go kołków plastikowych wewnątrz, część otwierana odchyla się do góry jak jakaś klapa, nie da się jej zdemontować całkowicie.

Jak kto woli.... Całość to tylko 2 śrubki więcej i cały boczek podnosisz. u mnie ta tapicerowana część ma tak mocne zaczepy że palce można połamać.

Co do demontażu jej, to można śrubokrętem podważyć miejsca gdzie wchodzą te plastikowe paski i da się tapicerkę zdjąć.

A tak już całkiem na koniec to do wymiany mikrowłączników w ogóle nie trzeba tapicerki ruszać, tylko wydłubać kapselek widoczny po otwarciu drzwi na wysokości zamków. No ale wówczas trzeba wymianę przeprowadzać przy aucie, bo całość na kabelkach wisi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z pierwszymi drzwiami to się napociłem a cała tapicerka mi nie chciała zejść, a odkręciłem też te dwie śruby od dołu. Jest na to jakiś patent?

Co do naprawy na parkingu to u mnie akurat odpadało bo nie mam takiego dupnego przedłużacza ani lutownicy gazowej aby lutować przy aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z pierwszymi drzwiami to się napociłem a cała tapicerka mi nie chciała zejść, a odkręciłem też te dwie śruby od dołu. Jest na to jakiś patent?

Zależy które to drzwi. Przednie mają jeszcze jedną śrubkę ukrytą pod tapicerką, w tylnych widać ją po wydłubaniu panelu z przełącznikiem do szyb.

Potem tylko podnosisz cały boczek o 3 centymetry pionowo w górę i do siebie.

Obydwa sposoby są dobre, by dostać się do złączek pod zamkami, zależy jak komu wygodniej i co łatwiej zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki.Ponawiam pytanie.Czy miał ktoś sytuację że wszystki cztery czujniki hands free przestały działać.Zamykanie z przycisków na klamkach działa a otwieranie tylko przez pociągnięcie 2 razy.Czy przyciski działające poprawnie czyli tzw."klik" i zamykające mogą byc równocześnie uszkodzone. Ja pisałe parę postów wcześniej i klamka od pasażera mi na dwa pociągnięcia nie działała ale już jest ok.Po podłączeniu do kompa elektryk powiedział że widzi działanie klamek a czytniki hands free nie.Wymiana na nowe coś da? I ile kosztuja te czujniki??Proszę o porade

Edytowane przez pablo79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten post na poprzedniej stronie: http://megane.com.pl/topic/976-hands-free/page__view__findpost__p__353871 i przeanalizuj informacje. Ja bym zaczął od wymiany mikrowłączników skoro nie działają. Jak tam napisano, może to być przyczyną i Twoich problemów.

Komputer sobie odłącza te elementy, które uznał za zepsute i z nimi współpracujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak zamykają drzwi to i tak moga być uszkodzone???/ Tak mam to chyba rozumieć .I raczej wątpliwe że wszystkie cztery odrazu szlak trafił?Czy wyciąganie kostek ze słupków może jakos dac diagnoze?Jeżeli tak to jak to wykonać ?Pojedyńczo czy przód tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to komp odcina stronami wzdłuż auta, prawa strona i lewa strona.

Jak odłączysz kostkę lewych tylnych to przednie mogą zacząć działać poprawnie. Analogicznie odwrotnie i na prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!