FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Usunięcie korektora siły hamowania - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Usunięcie korektora siły hamowania

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   jonowaty 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-grudzień 12
  • Skąd:Trzciel
  • Auto:Renault 19
  • Silnik:C3J
  • Przebieg (tys.km):221000

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:26

siema. czy po usunięciu korektora siły hamowania, będzie blokowało podczas silnego hamowania tylne koła, równo z przednimi, później niż przednie czy wcześniej niż przednie ? chodzi o bębny Bębny 203mm.
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Orfi 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-listopad 10
  • Skąd:Poznan
  • Auto:Renault Scenic
  • Silnik:1600 K7M
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:35

To zalezy czy jest ABS czy go nie ma. Z reguły auta z ABS nie mają kolektora siły hamowania, ja przynajmniej w swoim aucie takowego nie odnotowałem. Jeżeli nie ma ABS to wydaje mi się, że jazda po śliskiej czy mokrej nawierzchni stanie się niebezpieczna przy hamowaniu, hamowanie na łukach drogi też będzie niebezpieczne. Kolektor siły hamowania ma za zadanie zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia roboczego w przewodach hamulcowych. Przy obciążonym tyle (np 2-3 osoby) kolektor jest wciskany co powoduje zwiększenie ciśnienia roboczego na tłoczki w bębnach. Odciążenie auta (np. przy gwałtownym hamowaniu przód jest dociążany siłą bezwładności a tył jest mocno odciążany) wtedy kolektor siły hamowania ogranicza ciśnienie robocze do tłoczków w bębnach tylnych co powoduje zmniejszeniem siły hamowania kół tylnych i zapobiega zatrzymaniu kół tylnych. Przy systemie ABS czujniki wychwytują poślizg koła i następuje ograniczenie hamowania na dane koło przez ABS i dlatego dodatkowy kolektor siły hamowania nie jest potrzebny.

Użytkownik Orfi edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 15:42

0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   jonowaty 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-grudzień 12
  • Skąd:Trzciel
  • Auto:Renault 19
  • Silnik:C3J
  • Przebieg (tys.km):221000

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:41

nie mam ABS... może ktoś napisze, kto nie ma korektora jak to się zachowuje, bo wiadomo jak jest ABS, to on sam zmniejsza ciśnienie gdy koła się zablokują, więc działa jako korektor sam w sobie.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:42

Przy nieobciążonym tyle samochodu koła te zostaną wcześniej zablokowane. Przy pełnym obciążeniu brak korektora nie będzie miał większego wpływu na zachowanie hamulca.
Nawiasem mówiąc nie widzę sensu by usuwać korektora siły hamowania, zwłaszcza jak nie ma się ABSu. Nawet niezbyt energiczne hamowanie może spowodować zablokowanie tylnych kół.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Orfi 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-listopad 10
  • Skąd:Poznan
  • Auto:Renault Scenic
  • Silnik:1600 K7M
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:49

Usunięcie kolektora siły hamowania jak nie ma ABS może być NIEBEZPIECZNE! Rozumiem, że koła tylne słabo hamują tak? Trzeba srawdzić siłę hamowania kół tylnych robiąc zwykły przegląd gdy w aucie jest tylko 1 osoba. Jak mieści się w normie, to nie widzę sensu unicestwiania tego. Jak siła jest zbyt mała to może oznaczać, że szczeki są do wymiany lub bębny a jeśli nadal będzie mała to wymiana kolektora siły hamowania nie jest droga. Czasami zdarza się, że jeśli jest przez dłuższy czas niewymieniany płyn hamulcowy kolektor się zaciera i nie spełnia swojego zadania. Wewnątrz kolektora są uszczelki na tłoczku, które z czasem potrafią się zatrzeć. Trzeba wtedy wymienić kolektor siły hamowania.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 14 kwiecień 2013 - 17:13

W sceniolu starszym miałem przez 3, a przynajmniej 2 lata wywalony regulator i przewody połączone odpowiednimi złączkami. Praktycznie nie było różnicy w prowadzeniu auta i w sile hamowania tyłu pomimo, że zazwyczaj tył nie był obciążony. Chyba dlatego, że jak regulator jeszcze był, to został w pozycji otwartej, kiedy było pełne obciążenia i pomimo jazdy w pojedynkę nadal działał jak z kompletem pasażerów. Ot po prostu sobie tak został i był tylko na ozdobę i zbieranie błota z drogi.
Hamulce bębnowe już konstrukcyjnie maja mniejszą skuteczność, wiec trudno je było zablokować, wcześniej nie blokując przednich.
Auto fabrycznie nie posiadało ABS.
Dołączona grafika Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   wrudz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-październik 12
  • Skąd:Sulejówek
  • Auto:SCENIC II
  • Silnik:2.0 FR4770
  • Przebieg (tys.km):777777

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:23

Z tyłu są mniejsze średnice tłoczków - czyli hamowanie tylnych kół jest zdecydowanie mniejsze.
NIe wiem jak w renówce - ale w polonezie - ktory jest ciężki i tylnonapędowy - wywaliłem korektor - bo zgnił - to na lodzie zarzucało pupę, ale pewnie i z korektorem by zatańczył.
Potem zmieniłem na układ hamulcowy lucasa i wstawiłem taki bezwładnosciowy - hamował lepiej - ale sądze ze korektor to sciema :P

Jak koniecznie chcesz mieć go - to wstaw ten bezwładnościowy.

Użytkownik wrudz edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 18:55

SULEJÓWEK, naprawa elektroniki, diagnostyka CLIP,
http://www.pralkoporadnik.mkwe.pl
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:38

Wyświetl postUżytkownik wrudz dnia 14 kwiecień 2013 - 18:23 napisał

ale w polonezie - ktory jest ciężki i tylnonapędowy

Ja bardzo lubiłem tylne napędy, szczególnie na śliskich nawierzchniach, bo bardzo dobrze szło kontrolować zachowanie się samochodu na śliskiej nawierzchni pedałem gazu, a konkretnie mniejszym lub większym efektem hamowania silnikiem. W FSO i Poldku, w okresie zimowym, jako dociążenie tyłu, woziłem oprócz pełnego baku, dwa 20-litrowe karnistry z benzyną i nie było żadnych problemów z buksowaniem.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   wrudz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-październik 12
  • Skąd:Sulejówek
  • Auto:SCENIC II
  • Silnik:2.0 FR4770
  • Przebieg (tys.km):777777

Napisano 14 kwiecień 2013 - 18:51

Ja woziłem dwa duże krawężniki (trelinki - czy jak to się nazywa)

Użytkownik wrudz edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 18:54

SULEJÓWEK, naprawa elektroniki, diagnostyka CLIP,
http://www.pralkoporadnik.mkwe.pl
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   11348 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-wrzesień 12
  • Skąd:Małopolska
  • Auto:Megane Coupe I phI
  • Silnik:2.0 16V F7R
  • Przebieg (tys.km):107 000

Napisano 14 kwiecień 2013 - 19:59

Przez kilka lat miałem odłączony korektor w FSO Pickup i hamował podobnie jak wcześniej z korektorem.Nie odczuwałem różnicy z ładunkiem czy pustym.Jednak prędkość max była tylko 130,nie próbowałem tego w megane.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   jonowaty 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-grudzień 12
  • Skąd:Trzciel
  • Auto:Renault 19
  • Silnik:C3J
  • Przebieg (tys.km):221000

Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:40

jeżeli układ jest sprwany, to ręcznym idzie bez problemu zablokować koła na suchym asfalcie ?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 14 kwiecień 2013 - 22:09

Hamulec "ręczny" jest hamulcem mechanicznym, z założenia nie ma nic wspólnego z hydrauliką, więc korektor nie bierze udziału przy hamowaniu "ręcznym". Pomijam wynalazki elenktycznych "ręcznych", ale pewnie i ten da się "zaciągnąć" na życzenie kierowcy.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   jonowaty 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-grudzień 12
  • Skąd:Trzciel
  • Auto:Renault 19
  • Silnik:C3J
  • Przebieg (tys.km):221000

Napisano 15 kwiecień 2013 - 18:48

no nie ma nic wspólnego z hydrauliką, ale jak np. jest jakiś problem np. ze szczękami, które nie trzymają z powodu np. wytartych szczęk, to wiadomo, że jak ręczny nie trzyma, to nożnym tym bardziej nie będie działał..
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer