FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic III phI
Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF Doposażenie pojazdu w taką kontrolkę

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 11 czerwiec 2017 - 21:32

Co do DPF to mogę stwierdzić następujęce fakty:
1. samochód kupiony z oryginalnym przebiegiem 146 kkm (stan licznika zapisany między innymi w dpf)
2. maxiecu pokazał przy tym przebiegu 180 udanych wypaleń, 0 nieudanych (średnio co 810 km)
3. po przejechaniu 5 kkm maxiecu pokazuje 189 udanych wypaleń, ostatnie przy 151010 km czyli średnio co 550 km.
4. po podłączeniu kontrolki dpf wypalanie miałem co 700-800 km a obecnie co 400-500 km.
5. jazda miasto - trasa 60/40
Zdarzają się załączenia zaworu paliwa do piątego wtryskiwacza trwające od kilkunastu sekund do jednej minuty tylko nie wiem czy to są wypalenia rejestrowane przez komputer. Musiałbym po każdym takim przypadku podłączać interfejs by odczytać licznik wypaleń.
Dzisiaj podłączałem komputer do samochodu i po przejechaniu około 90 km od ostatniego wypalania zapełnienie filtra pokazuje 4,2 grama. Trochę za dużo jak na tak mały dystans.
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 11 czerwiec 2017 - 21:34

Co tankujesz?
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   bacablue 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-kwiecień 16
  • Skąd:Młodzieszyn
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.5 dCI 110KM
  • Przebieg (tys.km):164500

Napisano 11 czerwiec 2017 - 21:45

Witam. Są podobno już odpowiednie środki do kupienia, odkręca się jeden czujnik przed FAP-em drugi za, psiuka do środka, skręca całość do kupy i ognia :)

Dodano: 11 cze 2017 - 21:45

Wyświetl postUżytkownik aniewa dnia 11 czerwiec 2017 - 21:32 napisał

Dzisiaj podłączałem komputer do samochodu i po przejechaniu około 90 km od ostatniego wypalania zapełnienie filtra pokazuje 4,2 grama. Trochę za dużo jak na tak mały dystans.

Witam. Pozwolę sobie na takie przemyślenia: Skoro u Mnie oscyluje ten wynik w okolicy 13 g sadzy, to może filtr osiągnął dolną graniczną wartość poniżej której nie wypala już sadzy i jest w pewnym stopniu nieodwracalnie zapchany i tylko fizyczne lub chemiczne czyszczenie obniży ten wynik. Przecież do zera się nigdy nie wypala, prawda?
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:04

Wyświetl postUżytkownik bacablue dnia 11 czerwiec 2017 - 21:45 napisał

Witam. Są podobno już odpowiednie środki do kupienia, odkręca się jeden czujnik przed FAP-em drugi za, psiuka do środka, skręca całość do kupy i ognia :)
wystarczy jeden odkręcić
https://www.youtube....h?v=Foc2uTmkOgI
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:12

Wyświetl postUżytkownik mrarek dnia 11 czerwiec 2017 - 21:34 napisał

Co tankujesz?

Cały czas tankuję na Statoil.
0

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:23

Aha. U mnie SHELL, najpierw zwykły ON, teraz na próbę V-Power.
Jak nie będzie poprawy to chyba zmienię na coś innego, ale nie ma za bardzo co, bo STATOIL, SHELL, BP to jedna baza.
A ORLENA nie chcę lać.
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   dyzol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-czerwiec 16
  • Skąd:Gliwice
  • Auto:Inny
  • Silnik:1.5 dCi 90
  • Przebieg (tys.km):70000

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:51

Wyświetl postUżytkownik aniewa dnia 11 czerwiec 2017 - 21:32 napisał

1. samochód kupiony z oryginalnym przebiegiem 146 kkm (stan licznika zapisany między innymi w dpf)

Przebieg jest zapisany w ECU silnika (nie ma to nic wspólnego z DPF-em) jak i sterowniku ABS.
Co do wypalania to u mnie jest identycznie: średnio co 550 kilometrów, eksploatacja typowo miejska.
Raz na jakiś czas trasa ok 30-60km.
Filtr wypala się gdy poziom sadzy przekroczy 15g.Przynajmniej tak jest w moim silniku k9k 836 90PS.
Clipem można odczytać ilość udanych wypaleń, przy jakim przebiegu było wypalanie czas jego trwania i czas od ostatniego wypalenia.
W moim sterowniku DCM3.4 nie ma ilości nieudanych wypaleń filtra DPF.
0

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   bacablue 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-kwiecień 16
  • Skąd:Młodzieszyn
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.5 dCI 110KM
  • Przebieg (tys.km):164500

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik dyzol dnia 11 czerwiec 2017 - 22:51 napisał

Filtr wypala się gdy poziom sadzy przekroczy 15g.Przynajmniej tak jest w moim silniku k9k 836 90PS.

Witam. A gdzie można znaleźć takie info, że od 15g? Dla 110 PS pewnie też od 15.
Ja ostatnio tankuję na BP - te małe piranie może trochę oczyszczą silnik :)

Użytkownik bacablue edytował ten post 11 czerwiec 2017 - 23:00

0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   dyzol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-czerwiec 16
  • Skąd:Gliwice
  • Auto:Inny
  • Silnik:1.5 dCi 90
  • Przebieg (tys.km):70000

Napisano 11 czerwiec 2017 - 23:03

To chyba logiczne.Wystarczy obserwować CLIPem ilość sadzy w filtrze.U mnie nigdy nie przekroczyło 15g.Być może może osiągnąć np 17 jak nie ma warunków do wypalania.
Przez pól roku to obserwowałem i mnie 15g było graniczną wartością.
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 13 czerwiec 2017 - 12:05

Kolego aniewa a'propos przewodów do kabiny - dziś wymieniałem szybę czołową i znalazłem takie wejście, jak na foto.
Wsadziłem tam wiązkę na 7 przewodów.
Dołączona grafika
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 13 czerwiec 2017 - 13:09

Też tędy poprowadziłem przewody do kabiny.
0

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 13 czerwiec 2017 - 15:28

Aha - myślałem, że nadal masz przez drzwi ;)
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   dyzol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-czerwiec 16
  • Skąd:Gliwice
  • Auto:Inny
  • Silnik:1.5 dCi 90
  • Przebieg (tys.km):70000

Napisano 13 czerwiec 2017 - 23:26

Co się stało z szybą?Kamień?
0

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 19 czerwiec 2017 - 13:13

Był ledwo widoczny pajączek od montażu 2 lata temu lusterka fotochromatycznego.
W ub. sobotę od nagrzania zrobiła się pionowa krecha na warstwie wewnętrznej.
Nie płaczę, bo szyba nie była oryginalna.

Dodano: 17 cze 2017 - 22:04
Dziś zrobiłem montaż kontrolki w wyświetlaczu - zmałpowałem post kolegi aniewa.
Efekt jest bardzo dobry, aczkolwiek drugi raz bym się chyba tego nie podjął albo robiłbym to w temperaturach 25*C. Plastiki od wyświetlacza były jak przyspawane.

Wstawiłem zieloną diodę fi 3mm 3V z opornikiem 1,1 kOhm 0,125W. Opornik umieszczony oddzielnie, pod maską, jakby miał się ewentualnie grzać.
Widok po wstawieniu diody
Dołączona grafika

Tutaj widać małą diodę w skrajnym prawym okienku
Dołączona grafika

Montaż całości
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dioda zachowuje się prawidłowo, zatem z polaryzacją trafiłem.
Jak będzie wypalało, to wstawię fotkę.

Dziękuję koledze aniewa za pomysł i zachęcam innych do pożytecznego bajeru!

Dodano: 19 cze 2017 - 13:13
Dziś włączyła się kontrolka wypalania
Dołączona grafika

Użytkownik mrarek edytował ten post 19 czerwiec 2017 - 13:29

Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0


Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)