Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Nie trzeba (ja nie odpinałem). Zobacz moje zdjęcie powyżej.

Przewody wychodzą tym otworem powyżej osi kierownicy.

 

Zobacz na zdjęciach np. z ogłoszeń jakie i ile wtyczek powinno być.

O ile pamiętam (zielona i niebieska do poduszki, szara sygnał, czarna jeden pin masa, czarna dwa piny tempomat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem i pod poduchą nie ma tej wtyczki czarnej.

Wtyczkę koło regulacji świateł mam( biała 6pinowa z jednym pinem pustym).

Kupię ori przyciski na kierownicę i włącznik koło świateł.

Teraz co dalej. Czy wystarczy że wlutuję się w zwijacz dwoma kabelkami i podłączę do nich przyciski sterowania i będzie to działać? Czy muszę zmieniać cały zwijacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jestem właśnie po testach założonego tempomatu (przycisk, kierownica - z przyciskami, zwijacz i poduszka do kierownicy) w mojej Megance.

Wszystko działa - tempomat, ogranicznik ALE przycisk "główny" nie ma podświetlenia i mimo włączonego tempomatu/ogranicznika nie świeci się kontrolka na zegarach... Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to normalne? Mogę mieć wyłączoną funkcję tempomatu w komputerze a mimo to spełnia on swoją funkcję i przez to nie mam podświetlenia?

Druga sprawa - po wymianie wszystkich elementów zaczęła mi się świecić kontrolka poduszki - zwijacz który przyszedł NIE był w pozycji zero i podejrzewam że sprzedający się nim bawił i mógł tasiemkę uszkodzić, ale chcę się upewnić czy może być coś innego zepsute? Czy jedyna opcja to tasiemka i trzeba sobie wlutować nową?

 

Z góry dziękuję za pomoc i służę pomocą w wymianie wyżej wymienionych elementów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz miernikiem sprawdzić -

.

możesz jeszcze sprawdzić czy dobrze wszystko jest połączone (już ktoś pisał że wtyczki były źle włożone czy styki zaśniedziałe).

Kontrolka u mnie też nie jest podświetlona (tak jak kilka innych przełączników i to jest chyba wina przycisku).

Zegary trzeba uaktywnić kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kontrolka poduszek świeci bo:

-zerwała się taśma

-poduszki są źle podłączone

-poduszki nie są podłączone

 

Tempomat można aktywować Delphi DS150e, do kupienia na Aliexpress za około 160zł.( Mam taki i działa świetnie, nie warto dopłacać do opcji z bluetooth)

Po aktywacji świecą kontrolki i wyświetla się zaprogramowana prędkość.

Ja swój tempomat zrobiłem za około 20zł. Na półce pod radiem mam małą kostkę z guzikami. Działa dobrze prawie nie widać czego chcieć więcej.

Mam jeszcze jedna taka kostkę zlutowaną, jak znajdę schemat wpięcia kabli do sterownika ( brak oryginalnie położonych kabli) w Megane II PHII 1,6 16v 82kW to będę zakładał u znajomego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry, zdecydowałem się za zamontowanie tempomatu również i w mojej Megane. Okazuje się, że wszystkie 3 pedały mają podłączone jakieś czujniki, przełącznik tempomatu został już zamontowany obok przycisku przełączania ASR (kostka była już gotowa). Dzisiaj zamówiłem drugi pilot radia, aby to w nim umieścić przyciski sterowania bez niszczenia tego oryginalnego który jest obecnie zamontowany. Tutaj pojawiają się moje 2 pytania:

1. Ze względu na to, że jeszcze nie zdejmowałem kierownicy i zwijacza, nie jestem w stanie dokładnie spojrzeć na pająka do którego zamocowany jest zwijacz, zrobiłem jednak zdjęcie przez szparę od spodu kolumny kierownicy. Czy dwa przewody zaznaczone na poniższym zdjęciu to kabelki od tempomatu? Patrząc z perspektywy kierowcy za kierownicą, zaznaczona wtyczka jest z lewej dolnej strony kierownicy/zwijacza, jest zamocowana pod skosem.

post-88662-0-47734800-1483377325_thumb.jpg

2. Czy może mi ktoś polecić jakieś mikroprzyciski których mechanizmy powinny zmieścić się wewnątrz pilota? Może znajdę jakieś typu joystick dwukierunkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytanie do osób, które już grzebały w instalacji pod airbagiem.

Mam w swoje MII FL2 (2006) fabryczny tempomat, który działa.

Ale, dwa przyciski na kierownicy działają na odwrót. '-' i 'O' maja zamienione działanie.

'-' dezaktywuje tempomat a 'O' zmniejszam prędkość.

 

Zakładam, że kable są zamienione. Ma ktoś jakieś inne sugestię ?

Pytam zanim zacznę w tym grzebać i coś popsuje :]

Edytowane przez Sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się zdaje to fabrycznie wszystkie przyciski są spięte równolegle.

Każdy przycisk posiada w sobie odpowiedni rezystor o konkretnej wartości. Po przyciśnięciu przycisku pojawia się na kabelku od przycisków odpowiednia wartość rezystancji co przez komputer zostaje rozpoznane jako wciśnięcie owego przycisku / włączenie danej funkcji.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałbym też u siebie w Megance II PH2 założyć tempomat. Sprawdzałem i mam białą wtyczkę obok regulacji wysokości świateł. Potrzebuję przycisk włączania tempomatu i inną zaślepkę pod przyciski. Patrzyłem na kostki pod obudową kolumny kierownicy. Jest wtyczka, której załączam zdjęcie. Zastanawiam się dokąd prowadzą te 2 piny z wtyczki ? Czy one są zostawione poz podłączenia ? Czy mogę zamontować przyciski mikroswitche od obsługi tempomatu w środku kierownicy - na jej obudowie poniżej oryginalnych przycisków ? Można to wykonać w oryginalnej kierownicy bez wymiany poduszki. Za zdjęciu zaznaczyłem różowe kropki. Jest tam sporo miejsca więc zmieszczą się też rezystory. Rozumiem, że wtedy muszę 2 wspólne przewody z przycisków połączyć z załączoną na zdjęciu wtyczką pod pająkiem ? Czy możecie jeszcze raz opisać jak wykonać to połączenie ? Czy jest jakaś trudność w przeprowadzeniu 2 przewodów z wnętrza kierownicy do wspomnianej wtyczki ? Czy to wystarczy do uruchomienia tempomatu + aktywacja komputerem.

Chyba musi być nowy pająk z dodatkową wtyczką do przycisków od tempomatu ?

post-19176-0-83462900-1486449369_thumb.jpg

post-19176-0-19938500-1486449837_thumb.jpg

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować nowego pająka, wystarczy używany ale sprawny 7pinowy pod tempomat (kupujesz takowy, czyścisz, składasz ponownie smarując tasiemkę najlepiej białym smarem i montujesz).

Jeżeli chcesz tam je montować to raczej wymiana zwijacza... nie sądzę aby udało ci się to zrobić inaczej/dobrze niż fabryka ale jak to mówią świat należy do odważnych <piwko>

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co wymyślać. Musi być nowa taśma. Może poszukam inne miejsce. Jak zdemontować joystick od radia ? Wtyczkę odłączyłem i chyba się wysuwa ale nie chce za bardzo ruszyć z miejsca. Czy są jeszcze jakieś śruby, zatrzaski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie. Co prawda problem dotyczy Scenic II 1,6 ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Chce założyć tempomat i muszę poprowadzić instalację od sterownika wtrysku z pinów A2, C3, D2, D3.Czy jest to ta najmniejsza kostka w sterowniku. Są trzy kostki, dwie jakby obok siebie jednakowej szerokości i trzecia mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam !

Posiadam kostkę od aktywacjii tempomatu problem w tym, że nic nie reaguje, chyba trzeba włączyć go na clipie.

 

Czy komputer z interfejsem DELPHI da radę aktywować tempomat?

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś może pomóc z aktywacją tempomatu poprzez ELM327 BlueTooth? Włączam tryb diagostyczny(samochód na biegu + hamulec + start) - samochód z HandsFree. OBD2 Terminal kręci tylko kółka po kliknięciu na POŁĄCZ, pomimo nadaniu uprawnień do BT. Torque i inne łączą się prawidłowo. Ale chyba nic nie sczytują, albo poprostu błędów nie mam... :)

Interfejs: iCar3

Samochód: Luxe Dynamique 1.6 16V - benzyna - 2003r

Okablowanie w samochodzie miałem. Tzn. białą kostkę przy regulacji świąteł, do przełącznika zespolonego też dochodzą kable załączne na zdjęciu. Sam przelącznik jedzie, bo nie było kabli do przycisków pod poduszką.

Lub ktoś z Warszawy okolice: Urusus, Bemowo, Wola, w celu włączenia tempo + ewentulane sprawdzenie czy ten kupiony intefejs się nadaje.

 

edit: udało się aktywować ELM + termite :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!