Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ferrit

Użytkownik
  • Postów

    222
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I Cabrio 2010
  • Silnik
    1.4TCE 131KM
  • Przebieg (tys.km)
    72

Ostatnie wizyty

1290 wyświetleń profilu
  1. U mnie test CO2 był negatywny a miałem podobne objawy. U mnie płyn bardzo mało uciekał. Zrobiłem wymianę UPG i już ponad 2 lata nic nie dolałem płynu chlodzącego. Rób jak najszybciej UPG.
  2. Chciałbym opisać Wam moje zmagania z czyszczeniem klimatyzacji. Od jesieni syn zgłaszał mi, że śmierdzi z nawiewów. Raz użyłem granatu do odgrzybienia klimatyzacji. Syn twierdzi, że nie pomogło. Teraz zabrałem się na poważnie przy okazji wymiany oleju i filtrów. Wyjąłem filtr kabinowy. Myjką do czyszczenia klimatyzacji umyłem parownik gorącą parą od strony filtra kabinowego. Trzy razy. Odpływ jest sprawny. Następnie użyłem pianki ze srebrem na parownik, zamknąłem komorę i puściłem nawiew na 1 stopniu na nogi. Przez 10 min. Powtórnie pianka i nawiew na kratki 10 min. Pianka po raz trzeci i nawiew na szyby przez 10 min. Dalej pianka przez odpływ spod auta do parownika po drugiej stronie. Tak zostawiłem. Dziś rano kolejny granat. Przegladałem kamerą inspekcyjną we wszystkich wylotach i kratkach oraz w tunelu pod szybą. Nic nie zobaczyłem. Mam wrażenie że śmierdzi czymś zdechłym ? Poradzicie coś ?
  3. Wymieniłem uszczelki, czyszczenie, nowy dedykowany smar w przednich zaciskach oraz nowy płyn hamulcowy.
  4. Płyn nigdy nie wyciekł. Korozja faktycznie spod gumowej osłonki. Słyszałem też, że czasami sam przewód elastyczny może powodować problemy z cofaniem tłoczka. Czy ktoś to potwierdzi ? Płyn faktycznie nie zaszkodzi dać nowy.
  5. A co z płynem hamulcowym ? Wyleci w trakcie wymiany uszczelki ? Czy mam wyjąć tłoczek i cały oszlifować wygładzić ?
  6. Mam problem z lewym przednim kołem. Nie chce się cofnąć tłoczek hamulca. Rozebrałem zacisk i wysunąłem tłoczek. Nie mogę go wcisnąć nawet ściskiem. Na powierzchni tłoczka naokoło w najniższym miejscu powierzchnia jest ruda od korozji. Jakby woda dostała się pod gumkę i spłynęła na dół. Nie ma tam wżerów. Wyszlifowałem drobnym papierkiem i spryskałem CX. Teraz wcisnąłem tłoczek palcami z większą siłą. Co radzicie naprawić ? Wody tam nie powinno być. Tarcze i klocki są niedawno nowe założone. Auto ma ok 80 tys km przebiegu.
  7. To się nie wypowiadaj o moim silniku.
  8. Ja miałem minimalny ubytek płynu. Test CO2 był negatywny ale były inne objawy. Zrobiłem remont generalny w czerwcu 2021. Mechanik, który go robił mówił, że silnik jak nowy, auto miało przebieg ponad 70 tys. km. Mam go od 2017 roku i po zakupie miało przebieg 45 tys. km. Auto nie katowane, mało jeżdżone. Dla mnie fajne (CC). Silnik daje frajdę z jazdy. Remont polegał tylko na wymianie uszczelki, planowaniu głowicy i jakieś drobiazgi. Cylindry były całe. Koszt nie był wysoki. Od tego czasu minął ponad rok auto ma się wyśmienicie, zero błędów, zero ubytku płynu. Auto i silnik super.
  9. Chciałem krótko opisać jak zamontowałem subwoofer w Meganie 3 CC. Mam radio srebrne z dużym wyświetlaczem i nawigacją. Jakiś czas temu Cinas dorobił mi konwerter zamiast audio in mam pendrive z mp3. Teraz zapragnąłem mieć subwoofer, ponieważ nawet mając wygłuszone drzwi i wymienione głośniki na lepsze w przednich drzwiach, jest mało basu. Wybór padł na subwoofer Sony XS-AW8. Dlaczego? Dlatego, że mogę go podłączyć przewodami wysokiego poziomu bezpośrednio do przewodów głośnikowych. W moim radiu nie ma wyjść RCA. Oczywiście subwoofer ma wejścia RCA. Subwoofer nie zmieścił się pod siedzeniem pasażera więc pozostało go zamocować w nogach. Zrobiłem z blachy 2mm ramkę do której przykręciłem subwoofer (fabryczne punkty mocowania) i całą ramkę przymocowałem do ściany grodziowej za schowkiem. Subwoofer leży jakby na górnej części dywanika pasażera, tuż pod schowkiem. Dywanik idzie wyjąć lekko unosząc subwoofer. Subwoofer nie blokuje wylotu powietrza z ogrzewania/chłodzenia pod schowkiem. Pasażer musi uważać, aby nie kopnąć w subwoofer (niech trzyma nogi lekko zgięte w kolanach). Subwoofer wszystkie przewody ma po lewej stronie i wchodzą krótko do tunelu środkowego i dalej do radia. Przewody sygnałowe jak wspomniałem są przylutowane tuż za kostką do przewodów głośnikowych. Przewód wzbudzania subwoofera jest też z tyłu radia z kostki. Zasilanie i masa są poprowadzone bezpośrednio do akumulatora. Plus jest z bezpiecznikiem 15A jak zaleca instrukcja subwoofera. Pokrętło z regulacją subwoofera umieściłem w schowku. W sumie to raz to ustawiłem i nie ruszam tego. Z działania i jakości dźwięku generowanego przez subwoofer jestem bardzo zadowolony.Teraz słychać i czuć basy.
  10. Jako, że mam auto od 4 lat i nigdy nie bylo problemu z otwieraniem/zamykaniem dachu. Zastanawiam się, czy mechanizm podlega przeglądowi, serwisowi, konserwacji. Czy miał ktoś z Was jekieś doświadzczenia w tym temacie ?
  11. Nie mam lpg. Nie mam dostępu do clipa. Auto mało jeździ. Jest z rocznika o wysokim ryzyku wadliwej uszczelki. Auto zawsze świetnie sie sprawowało. Nawet jak były opisane wcześniej objawy to auto jeździło ok.
  12. Nie widziałem uszczelki. Nic mi nie wiadomo o badaniu pęknięć tulei. Powtarzam, że woda ubywała w bardzo małej ilości. Badanie CO2 w wodzie nic nie wykazywało.
  13. Jestem po wymianie UPG. Silnik ma przejechane 75 tys km. W moich rękach od 4 lat i przejechałem 30 tys km. Od jakiegoś czasu ubywał płyn chlodniczy ale w bardzo małych ilościach. W komputerze błędy wypadania zapłonu, błędy ukladu wtryskowego. Zdecydowałem się na wymianę. Teraz brak błędów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!