Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tomaszozog1990

Użytkownik
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.6 83kW
  • Przebieg (tys.km)
    207

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Panowie, problem z klimą, działała normalnie, nabita itp itd. nagle w ciągu kilku minut spadła mega wydajność, od razu było słychać jakby szum w okolicy kompresora (jeszcze działała klima jednak przewody nie były już tak zimne a jedynie chłodne), jednak kompresor się załączał, dodam, że dźwięk ustępował wraz z wyłączeniem klimatyzacji, przejechałem tak dosłownie 2 km, na drugi dzień już się kompresor nie załączył i klima nie działa, dźwięków żadnych nie słychać, teraz pytania: 1. stało się tak po myciu auta na myjce ciśnieniowej, osłony akurat tam brak, czy mogłem coś zalać i to spowodowało uszkodzenie, 2. czy jeżeli padło łożysko kompresora to szum występowałby również na wyłączonej klimie? 3. Czy jeżeli padła cewka to możliwe ze szumiała jak jeszcze działała? Osobiście obstawiam albo łożysko albo cewkę, możliwe ze jak myłem auto to zamokło tam coś i może przez to stanęła? Czy ewentualnie wymiana cewki lub łożyska jest możliwa samodzielnie bez wyjmowania kompresora? (ceny czynnika to teraz kosmos, a klima była nabita w tym sezonie wiosennym).
  2. Witam, przymierzam się do wymiany skrzyni w mojej megance, problem prawdopodobnie jest związany z mechanizmem różnicowym bo podczas ruszania, przyspieszania, puszczania i dodawania gazu szarpie zarówno autem jak i lewarkiem, poduszki wymienione i są ok, na podnośniku przy obracaniu koła na biegu lewarek też się rusza więc prawdopodobnie skrzynia do wymiany, w dodatku na piątym biegu szumi-buczy i czasami na 2 i 3 biegu też. Teraz moje pytanie bo wiem, że są różne skrzynie, mój silnik to 1.6 16v 83kW, rocznik 2004 wersja grandtour czyli kombi, proszę o informację jaka skrzynia siedzi w tym aucie ew. nr. Vin: VF1KM0C0H31707351.
  3. Witam, są już jakieś opinie o tych zaworach nty? Cena kusząca ale ciekawi mnie czy wogóle jest sens w to inwestowac, może osoby które kupiły miałyby jakąś opinie?
  4. Jak podniesiesz auto i podłożysz kobylki to nawet kanał nie potrzebny, Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  5. Koledzy podepnę się pod temat. Jak rozpoznać czy uszkodzone jest kzfr czy elektrozawór, objawy mam podobne do kolegi ale u mnie jak odpalam auto zazwyczaj po nocy tylko zarechocze i po max 2 sekundach spokój, nie zgasło mi nigdy przy odpalaniu ani w czasie jazdy. Po wypięciu wtyczki na elektrozaworze u mnie wyskakuje servis na desce ale poza tym różnica w mocy jest raczej nie odczuwalna. Kolejna sprawa to czytałem, że w elektrozaworze przeciera się jakaś cewka i tam dostaje się olej, u mnie pod wtyczka jest mokro z oleju ale niewiem czy to nie z zewnątrz ponieważ cała okolica elektorzaworu jest upaćkana olejem. Czy możliwe, że elektorozawor jest gdzieś przytarty, tam dostaje się olej i przez to jedynym objawem jest poranne warczenie? Czy objawy są zupełnie inne? Zastanawiam się czy czekać do wymiany rozrządu i zmieniać to koło od razu czy może to nie wina koła a elektrozaworu. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  6. Podpowiedzcie, jaka jest różnica między świecami o numerach 7700500155 a 7700500180, na portalu są obydwa rodzaje i niby obydwa pasują do 1.6 16V 83kw z 2004r.
  7. A jakie objawy? Może dla potomnych zostanie ślad. Co do dolnej to jak piszesz hutchinson, a górna oryginał. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  8. Witam, zauważyłem, że w mojej megance mam jakby mikro pęknięcie na króćcu termostatu więc postanowiłem go wymienić, termostat mam taki:termostat więc mam metalowy z plastikowym króćcem na tylko jeden przewód, jest on odkręcany więc nie ma problemu (widać śruby więc prosta sprawa), problem w tym, że wszędzie są te króćce na dwa przewody: króciec, patrzyłem po innych numerach ale zarówno na portalach aukcyjnych, katalogach w necie jak i w sklepie są tylko na 2 przewody. Może jest jakiś inny symbol albo od innej wersji pasuje a ja nie jestem w stanie znaleźć. Proszę o pomoc
  9. Witam, czy może problem się pojawił ponownie? mam podobny problem, otóż ja zakupiłem megane i od początku tak było, objawy: świeci electronic fault, kontrolka abs, ręcznego, nie działa prędkościomierz, oraz obroty jakby podskakują podczas zmiany biegów, pomyślałem jakieś błędy się pokazuje może przestanie, po kilku dniach auto samo wróciło do normy i zniknęły wszystkie ww usterki. Wczoraj problem się pojawił ponownie, jednak po zgaszeniu i po kilkunastominutowym postoju wszystkie objawy ustąpiły, jednakże dzisiaj znów się to pojawiło, dodam, że nie mam takich objawów jak niektórzy piszą, że auto nie zapala czy wentylator oraz wycieraczki chodzą cały czas, nic takiego się nie dzieje, zastawaniem się gdzie szukać rozwiązania, czy jest jakiś schemat które bezpieczniki są odpowiedzialne, za np. jakiś ten system? skoro problem pojawia się i znika to musi być jakaś pierdoła, bezpieczni, albo zaśniedziały jakiś kabel. Tylko gdzie szukać ? Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes
  10. czy ma ktoś możliwość sprawdzenia historii napraw oraz wyposażenia megane ii po vinie? z my renault wychodzi tylko przebieg, i to nie wiem czy jest wogole zgodny, jeżeli jest ktoś kto mógłby pomóc bardzo proszę o priv! Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes
  11. Czy to nf czy sxr nie powinno to robić różnicy, prawda jest taka że różnią się one specyfikacja, jeden spełnia wymogi jednej marki inny drugiej, tak na prawdę baza jest ta sama, a przy wymianach rzędu 10k nie będzie to miało znaczenia, silnik benzynowe nie są tak podatne na dodatki w oleju bardziej te normy muszą spełniać diesle które posiadają pompowtryski, dpf, fap itp. Chociaż dla mnie to przede wszystkim chwyt marketingowy, tak samo jak napis turbo diesel na opakowaniu oleju bądź np. Do aut z systemem start stop. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  12. A ja nie uważam że w każdym przypadku należy zmieniać olej na lepszej jakości ale używać taki jak zaleca producent. Wiadomo że do starego poloneza nie zalejesz 0w jak producent zaleca mineralny np. 15w, bo wtedy silnik ulegnie uszkodzeniu. Ale skoro producent w tym przypadku zaleca oleje syntetyczne np. 0w lub 5w należy do takich dążyć, oczywiście jeżeli silnik jest w dobrej kondycji!, ostatecznie można się pokusić na zmianę oleju na 10w ale 10w60 wtedy to jest olej syntetyczny a nie pół syntetyczny, niewiem czy kolego wiesz ale są również jeszcze bardziej lepkie oleje np. 20w są to również pełne syntetyki ale stosuje się je głównie w samochodach bardzo ekstremalnie przeciazonych np w sporcie gdzie silniki osiągają wyższe temperatury. Problem pojawia się gdy jest zima i duży mróz, z oleju 10w zaczyna się robić masło (o 15w już nie wspomnę) wtedy olej nie dość że mocno obciąża układ rozruchowy to w dodatku jego konsystencja ogranicza smarowanie, w niektórych autach to ważne np. Dci który ma problem ze smarowaniem panewek, dlatego ważne jest aby dążyć do oleju zalecanego, Wysłane z mojej Xperii Z1 przy użyciu Tapatalka
  13. Od kiedy nagar uszczelnia silnik? Skoro po wymianie na olej 5w zaczyna lecieć każdą dziurą olej to znak.ze silnik.jest zajechany. Śmieszne rzeczy piszesz. Olej należy stosować taki jak zaleca producent w tym przypadku jest to co najmniej 5w, poza tym przy rozgrzaniu oleju w silniku do temperatury roboczej czy to 5, czy 10w ma porównywalną lepkość. Wysłane z mojej Xperii Z1 przy użyciu Tapatalka
  14. Witaj kolego jeżeli wiesz ze silnik jest w dobrej kondycji oleju nie ubywa itp. Możesz przejść śmiało na 5w40 w końcu zalecany olej do tych silników to pełny syntetyk, 10w40 nie jest olejem syntetycznym a pół syntetykiem bądź minerał z dodatkqmi oleju syntetycznego, w dodatku wraz z przebiegiem nie powinno się zmieniać oleju na gorszy jakościowo a wręcz przeciwnie na lepszy. Sam ostatnio wykonałem taki zabieg w swoim volvo (megane sprzedałem i nie ma żadnych niepokojących objawów, są też oleje 10w60 które są pełnymi syntetykami, np. Shell lub Liqui Molly, co do panewek wg. Mnie nie ma sensu wymiana na nowe bo możliwe że wal jest już dostosowany (dotarty) do obecnych a wymiana ze szlifem mija się z celem. Bardziej bym zaryzykowal podmiane slupka np z jakiegoś Anglika z bardzo niskim przebiegiem (czytaj sprawdzonym i pewnym), Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!