Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cezar1965

Użytkownik
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    170
  1. Sam nie wiesz do końca co on tam zrobił......nic innego jak unieść stosowne koło w powietrze i zobaczyć jakie ma opory przy obracaniu ręką , może być nie odbijający dobrze mechanizm hamulca ręcznego na skutek korozji elementów składowych - linka , dżwignie ,zła praca cylinderka hamulcowego , tłoka zacisku też najczęściej na skutek korozjii. O jakim dotarciu mówisz?...nie ma czegoś takiego.
  2. Wydaje mi się że najprościej to go otworzyć i włączyć nawiew i włożyć rękę i zobaczyć czy coś tam dmucha . U mnie w scenicu to otwór w schowku jest z lewej strony.
  3. Z drugiej strony głowicy tj. na u samej góry są dwie duże gumowo - metalowe zaślepki , które należy wydłubać - są jednorazowego użycia . Ukażą się końcówki wałków rozrządu z nacięciami i w nie się wkłada blokadę , jak ona wygląda jest w necie.
  4. Patrząc na rodzaj i markę auta domniemuję że masz silnik 8 zaworowy i wtedy tam koło rozrządu jest ustalane klinem. Jeżeli prosisz o pomoc to dobrze jest w twoim interesie podać jaki masz silnik . Inaczej to trochę trąca wróżeniem z fusów. Dodano: 29 kwi 2017 - 13:22 A jeszcze że zapytam , jaki jest objaw że taka a nie inna diagnoza?.
  5. Nic nie ustawiaj . Zdemontuj najpierw rozrząd i póżniej głowicę . Przecież głowicę przed założeniem i tak musisz oddać do specjalistycznego warsztatu do sprawdzenia i delikatnego szlifnięcia powierzchni dolnej. W związku z tym i tak będzie miała min. zdjęte z wałka rozrządu koło pasowe. Jak zaczniesz montaż to wiadomo że trzeba oczyścić.. dokładnie min. powierzchnię przylegania i przed montażem ustawić tłok 1 i 4 w górnym martwym punkcie. Na zdjętej głowicy jest to łatwa czynność. Po przykręceniu koła pasowego paska rozrządu do wałka rozrządu do naprawionej głowicy - ustawiasz te koło na znak i zakładasz głowicę . Reszty, tzn. procedury dokręcania głowicy opisywać nie muszę , bo to chyba wiesz , albo i nie wiesz ( co stwierdzam po przeczytaniu postu ). Ogólnie naprawa o którą pytasz w poście jest dla laika dość skomplikowaną czynnościa warsztatową . Nie polecam aby za nią zabierał się ktoś kto nie posiada wystarczającej praktyki przy tego rodzaju czynnościach . Szkoda twoich nerwów i straconych pieniędzy, jak się nie czujesz na siłach i nie posiadasz minimalnych zasobów narzędziowych to zleć to komu trzeba.
  6. W przebieg nie ma co wierzyć. Mnie się wydaje że jak ja używam auto do celów prywatnych i wożę ludzi których znam , to wiem co mogę po nich oczekiwać . A jak się jeżdzi - wozi ludzi obcych i do tego zarobkowo to właśnie za pomocą naklejki- piktogramu sugęruje się im niepalenie tytoniu w aucie.....jak w taksówce.... .
  7. Jesteś naiwny stwierdzając że po takiej awarii wystarczy zmienić pasek. nie wiadomo co się stało z zaworami , jak silnik zgasł w czasie jazdy , czy były duże obroty jego ? To żle wróży. Kij nie mechanik jak nie zna zasad obchodzenia się z rozrządem 16v , nie pozwól mu grzebać przy aucie , tym bardziej że jak po znajomości = naprawa usługa bez konsekwencji. Ale to ty decydujesz.
  8. Na 6 biegu w benzynie masz to samo przełożenie co na 5 w pięciobiegowej , tyle że reszta biegów jest zagęszczona , taki chwyt reklamowy , mający wpływ na to że np w pięciobiegowej np. gdzieś jedziesz na trójce , a w sześciobiegowej włączasz 4 bieg , i tak to wygląda . Typowa sprzedaż produktu , przecież 6-tka jest droższa w produkcji niż 5-tka .....klient kupi.Ja też w moim scenicu 6-tkę włączam jak sam jadę na płaskim przy 55-60 km na godz. Dodano: 10 mar 2017 - 22:03 Skrzyni nie konstruował chory człowiek , benzyniak ma znacznie mniejszy moment obrotowy i dlatego musi się szybciej kręcić niż diesel.
  9. Jeżeli wentylatory nie załączają się w sposób niekontrolowany to mimo wszystko rozpatrzył bym jeszcze raz działanie termostatu.
  10. Wymontować to z auta i po podłączeniu na krótko do akumulatora -nie prostownika, zobaczyć jak pracuje elektromagnes, może spadek napięcia na styku go zasilającym, może kończy się ??
  11. Widzę że lubisz hazard..... kupno używanego silnika 1.5 Dci jest obarczone potężnym ryzykiem , firm jest w PL kilka i dają w większości gwarancję rozruchową . Czeka cię ciężka przeprawa. A nie lepiej remont starego zrobić?.
  12. Normalnie ręce opadają ...pojechałeś do kogoś co ma sprzęt z górnej półki i daje nawet wydruki ......i co ? No jak zapłaciłeś to chyba mógł ci wskazać który parametr jest zły i ma wpływ na to że kierownica nie jest prosto. Nie powinno to być dla niego też problemem aby tę usterkę po prostu usunąć .
  13. Nie wiem o jakich twoich wszystkich renówkach myślisz , ale nie na pewno o Scenicu 2 , bo tam po prostu nie ma innego miejsca do zamontowania parownika , jest tylko jedno - w okolicy akumulatora w górnej części komory. Nie jest to miejsce dobre i przyjazne , a parownik jest cały czas wychładzany przez wpadający pęd powietrza. Sam napisałeś że parownik masz zamontowany między akumulatorem a chłodnicą , więc nie jest to złe miejsce , bo raz że parownik jest osłonięty przed omywaniem go lodowatym powietrzem , a dwa ze po tym jak chłodnica ma już obieg gorącego płynu to jeszcze pęd powietrza przepływający przez nią omywa gorącym powietrzem parownik , czyli że jest to prawdą że nie masz kłopotu . Dodano: 22 sty 2017 - 12:19 Zapomniałem jeszcze dodać że jak to nazwałeś brudu w parowniku i zepsutego czujnika nie mam - instalacja u mnie to BRC SK 32 montowana w zeszłym roku w maju i ma przejechane może z 15 Tkm..... .
  14. U mnie w Scenicu 2 1.6 mam to ustrojstwo zamontowane z przodu - po prostu nie ma pod maską miejsca . Jest to omywane w mrożne dni lodowatym powietrzem wpadającym z przodu do komory silnika . No i też zauważyłem że coś za wolno się nagrzewa , no to wzięłem to owinełem gąbką i zasłoniłem od przodu tam gdzie smaga wiatr przeciętą na pół 1 litrową prostokątną plastikową butelką po oleju. Widzę że pomogło . Np. w PEUGEOCIE 406 miałem reduktor zamontowany za silnikiem , głowicą i tam nie było problemu bo cały czas reduktor był omywany gorącym powietrzem od silnika .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!