Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Stałem się posiadaczem Megane z 2011 1.6 110KM. Na wolnych obrotach spadają obroty silnika, nie gaśnie lecz obroty wahają się. Olej wymieniłem (+ płukanka) od razu bo na bagnecie oprócz oleju były grudki oleju, coś jak smoła. Pewnie to efekt oleju longlife :). Z tego co wyczytałem to w pierwszej kolejności pasowałoby wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej zawór kzfr. Dobrze myślę, że znajduje się on nad wlewem oleju i jest przykręcony jedną śrubą ?

Czy wystarczy odkręcić śrubę mocującą zawór kzfr i po prostu go wyciągnąć do góry ? Są tam jakieś uszczelki czy coś co mogło by wypaść przy tej operacji ?

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wystarczy odkręcić zawór i wyciągnąć go do góry. Nic Ci nie "wypadnie".

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

mam taki problem ponieważ borykam się z gasnącym po kilku sekundach silniku. Co prawda mam odłączoną wtyczkę od elektrozaworu KZFR ponieważ kiedy ja podłączę auto jak pisze wcześniej gaśnie. czy to wina elektrozaworu. bez wtyczki jeździ super a jak podłączę to gaśnie po chwili. Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie tego zaworu (wykręciłem psiknąłem do niego preparatem do czyszczenia tarcz hamulcowych.) Dokładnie go umyłem z zewnątrz - był jak nowy. Po wsadzeniu i przykręceniu, oraz podłączeniu i uruchomiłem auta o dziwo :) Auto nie zgasło chodziło trochę jakby się dławiło ale nie zgasło. Wiec myślę super w końcu coś mi się udało :). Wiec pojechałem się przejechać. jakieś 10km. później zgasiłem auto. Po chwili odpaliłem i już problem po około 10 sek znowu zgasło. Więc odłączyłem wtyczkę od elektrozaworu - odpalił od razu i wróciłem. CZY TO WINA TEGO ELEKTROZAWORU. Po odkręceniu go zauważył że ma małe przerwy około 1 - 2mm na odłączonym elektrozaworze. Czy takie przerwy powinny być na odłączonym elektrozaworze czy dopiero powinny się pojawić (ruch elektromagnesu chyba to jest) po podłączeniu 12+. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy takie przerwy powinny być na odłączonym elektrozaworze czy dopiero powinny się pojawić

Wszystko już było w tym temacie, wystarczyło poczytać: Mój odnośnik

Co do gaśnięcia, wymieniłeś ten czujnik wałka rozrządu czy nie? Wypierasz cały czas tą możliwość.

Silnik gaśnie po ok. 10s ponieważ po takim czasie tłoczek zaworu zaczyna się przesuwać. Możesz go wykręcić, zatkać dziurę po nim szmatką, żeby nie pryskał olej, odpal silnik i zobacz, że wtedy jak ma zgasnąć silnik, tłoczek w zaworze się przesuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. dzisiaj nie miałem czasu podmienić czujnika położenia wałka rozrządu bo kolego nie było w pracy. Ale za to częściowo naprawiłem swój problem z gaśnięciem silnika. CZEŚCIOWO ponieważ zrobiłem tak. - Wyjąłem ten nieszczęsny elektrozawór KZFR, wyczyściłem go z oleju, później rozłożyłem na części odkuwając 4 zakówki i po zdjęciu podkładki rozciągnąłem trochę ta sprężynkę o której wszyscy mówią. Po złożeniu wszystkiego w całość i zamontowaniu w aucie ( podpięcie wtyczki również) odpalam auto - i auto nie gaśnie od tego momentu. Jeżdżę cały dzień odpalam i gaszę. Jak b było wszystko w porządku. ALE no właśnie zauważyłem że podczas powolnej jazdy na obrotach 1000 -1500 auto jak by przydławiło i robi takie jak by małe żabki. Później od 1500rpm auto jedzie i przyspiesza super. I drugi problem jest takie, że jak wciągnę go na obroty po nad 4000rpm auto zaczyna chrobotać jak by coś było nie tak. Zachowuje się jak bym miał BLOW - OFF w czasie zmiany biegów. o się mogło stać.

 

Ps. Juz wszytko zostalo poprawione. Opis 2 posty niżej

 

Czy jest możliwość że ta sprężynka spowodowała że auto tak się zachowuje, wcześnie przed demontażem i naciągnięciem tej sprężynki w Elektrozaworze KZFR żadne z w/w objawów nie miały miejsca, no ale gasło(a teraz jeździ) HE. Może za mało rozciągnąłem ta sprężynkę. Jak myślicie.

POZDRAWIAM

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień elektrozawór , sprężynka ma określoną siłę do siły cewki ,żeby mogły dobrze współpracować. Nie da się tego zapewnić rozciągając na oko.A zachowanie silnika przed i po rozciągnięciu wskazują na jego uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzisiaj ponownie wykreciłem elektrozawór ze swojego auta. Po ponownym rozkuciu zaworu, jeszcze trochę rozciąganąłem tą sprzynkę niz wcześniej i złożyłem w całość. Auto znowu śmiga. Super. Poleam rozciagnac ta nieszczesna sprężynę na początek jak auto gaśnie po chwili od odpalenia. Łatwa naprawa a jak to nie pomoże to szukać dalej. Ale polecam sie najpierw przyjrzeć temu elektrozaworowi KZFR. Moje auto smiga teraz jak nowe. Pozdrawiam

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

mam w rodzinie dwie meganki Grandtour 1,6 2006 - 225 tys. - kupiony jako nowy w 2006. Teraz jeździ nim syn. Przy 205 tys. był wymieniany drugi raz rozrząd. Wraz KZFR. Przy 220tys. silnik po nocnym postoju terkocze przez chwilę. Druga Megane to 1.6 Gtour z 2013 roku - kupiona nowa. Przy 90 tys silnik słabo reaguje na przyspieszanie z niskich obrotów. Kupiłem zawór an Allegro (370 Zł oryginał renault - od części francuskie po numerze VIN gość mi sprawdził dla obu że pasuje do obu silników), Do nowej założyłem nowy zawór - nastąpiła poprawa reakcji na gaz z niskich obrotów - jest ok. Stary zawór z nowej megane założyłem do starszego auta, aby sprawdzić czy terkotanie ustanie. Za parę dni będę wiedział, czy wymiana zaworu wpłynęła na terkotanie. Jeżeli tak to wymienię i w drugim zawór na nowy. Ale po sprawdzeniu, czy stary wpłynął na dynamikę. Ciekawe, że w nowej Megane śruba mocująca to klucz 8 a w starszej 10. Trzeba sztorcowy klucz z trzonkiem o dł 15cm. Przed wyjęciem zaworu trzeba wyczyścić jego gniazdo z piasku i brudu. Popryskać innym silikonowym preparatem i małym wkrętakiem i płatkiem do demakijażu, aby przy wyjmowaniu zaworu piasek nie wsypał się na wałek rozrządu. Zawór po prosu się wyciąga do góry i najlepiej potem odpiąć wtyczkę po podważeniu do spodu zatrzasku. Montaż w odwrotnej kolejności. Wtyczka na końcu. W obu autach na zaworach nie było żadnego syfu - olej syntetyk wymieniany co 30 tyś.

pozdr

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Może ktoś doradzi?

Megane II 1.6 16v 2004. Miesiąc temu wymieniony kompletny rozrząd łącznie z kołem zmiennych faz rozrządu. Przez około 4 tygodnie wszystko było ok. Nagle zaczęło hałasować KZFR powyżej 3 tys. obr. Elektrozawór padł. Na odłączonym elektrozaworze koło nie hałasuje. Kupiłem drugi elektrozawór (sprawdzony) podłączyłem i nic, koło dalej hałasuje. Może być że, koło i elektrozawór padły w tym samym momencie? Elektrozawór był stary, więc mógł. Ale koło jest nowe.

Pozdrawiam

Edytowane przez Jarek_Gl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cały post wszystkie 15 stron i nie znajduję odpowiedzi na "moją przypadłość". Jestem posiadaczem Megane II Grandtour 2007 K4M812. Po włączeniu klimatyzacji słychać charakterystyczne terkotanie, które wzmaga się proporcjonalnie do obrotów silnika. Problem występuje przeważnie po dłuższym postoju choć nie zawsze. Po wyłączeniu AC "terkotania nie słychać". Sprawdziłem zawór i nawet podmieniłem z zaworem z MIII mojego ojca ale problem pozostaje? Proszę o radę za co teraz się wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z elektrozaworem KZFR i KZFR. Kompresor klimatyzacji powoli się kończy (a dokładniej pewnie sprzęgiełko kompresora).

Foto poniżej:

post-101526-0-46554800-1498289405_thumb.jpg

Edytowane przez Jarek_Gl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie!

 

Na wstępie od razu mówię - posiadam Clio III 1.6 16v 112KM z 2006 roku, a nie Megane. Chcę Was jednak prosić o pomoc.

 

Mojemu autku zbliża się wymiana rozrządu... W sumie to zbliżyła się, bo powinna być zrobiona już dawno. Na chwilę obecną (jeżeli wierzyć 100% w przebieg) ma około 125-126 tysięcy kilometrów. Rozrząd miał zmieniany przez poprzedniego właściciela po sprowadzeniu - 74 tys przebiegu jednak bez KZFR. Zastanawiają mnie dźwięki spod maski, okolic rozrządu. Osobiście postawiłem na KFZR, jednak wczoraj poczytałem wczoraj o elektrozaworze KFZR tutaj na forum. Z waszych wpisów na forum wynika, że warto wcześniej sprawdzić elektrozawór.

Jak uważacie, czy mimo braku zmiany KZFR prawdopodobnie od samej fabryki, może być ono w dobrym stanie?

Czy może konieczna byłaby już zmiana?

 

Jak to jest w końcu z tą siatką(?) w elektrozaworze? Można bez niej jeździć? Pytam bo mam szczęście do psucia takich rzeczy :bash: A chciałbym spróbować ewentualnie rozebrać, wyczyścić i spróbować przywrócić do życia, jeżeli jest coś nie tak.
 

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam!

Edytowane przez panda002
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!