Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

@jabrze no właśnie nie przekręciłem w lewo bo wcześniej nie znalazłem info że trzeba.

mam silnik 1.6 16v w sceniku a w manualu nic o tym nie znalazłem. w opisach różnych magików też nic nie ma o tym

założyłem to co fabryka ustawiła. jedni piszą że nie trzeba bo fabrycznie ustawiają na zero a teraz to sam nie wiem już co o tym myśleć

 

stare jak demontowałem to rzeczywiście się cofnęło w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynikałoby z tego, że Twój zapłon jest opóźniony na obrotach biegu jałowego. Możesz zmierzyć jak jest w tej chwili?.  Dopuszczalnie nie może przekraczać  - 4 stopni dla pojedynczego zapłonu. Do tego pomiaru olej musi być ciepły. Przy opóźnionym są brzydkie i nierównomierne drgania na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem kiedy wyskakuje. czy to się da wyłapać w clipie bo jak przeglądałem ten błąd  to nie było raczej opisu przy jakich obrotach powstał

Jak przeglądam zdjęcia z clipa z przed wymiany koła i cofnięciu znaku na wieńcu  z 2 na 12 to kod błędu jest identyczny

 

 

tak sobie myśle że jak zdemontowałem rozrząd to przy ustawieniu (patrząc od skrzyni )trzeba było w wałek dolotowy włożyć płaską blokadę i przycisnąć wałek do dołu aby druga część blokady weszła w wałek wydechowy.

jeśli koło kzfr byłoby nie cofnięte w lewo( patrząc od rozrządu ) to teraz ten wałek połączony z łopatkami koła powinien się przestawić że blokada blokada wałków nie powinna pasować jeśli to koło kzfr fabrycznie byłoby żle ustawione

 

co o tym myślisz ?

 

 

 

12 minut temu, jabrze napisał:

Wynikałoby z tego, że Twój zapłon jest opóźniony na obrotach biegu jałowego. Możesz zmierzyć jak jest w tej chwili?.  Dopuszczalnie nie może przekraczać  - 4 stopni dla pojedynczego zapłonu. Do tego pomiaru olej musi być ciepły. Przy opóźnionym są brzydkie i nierównomierne drgania na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.

 

właśnie po rozgrzaniu są te drgania. tzn pochodzi trochę na jałowych

jak obserwowałem wyprzedzenie zapłonu to były wartości od ujemnych po dodatnie ale czy było poniżej -4 to już nie pamiętam .

jutro przejadę się i zobaczę

 

widać że ktoś przede mną walczył z obrotami w tym samochodzie bo i czujnik wałków ma popisane oznaczenia korektorem, przepustnica była wypicowana

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebień musi być dokładnie spasowany i nie powinno być luzu. Opory nowego koła bez oleju są bardzo duże, a przecież musimy dopasować do grzebienia i przedtem kręcimy w dwie strony pokonując opory klawiatury.

14 minut temu, racyl napisał:

ak obserwowałem wyprzedzenie zapłonu to były wartości od ujemnych po dodatnie

zapłon na luzie jest nierównomierny i mocno skacze. Im mniejsza zmiana tym mniejsze drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, racyl napisał:

właśnie po rozgrzaniu są te drgania. tzn pochodzi trochę na jałowych

 

Czy jest to silnik??? ;

   1/ 1.6 16V/ K4M/ 812 /112 KM  -  którego obroty biegu jałowego to = 700  +/- 30  {obr/min},

  2/  jakie wartości temperatury powietrza dolotowego pokazuje czujnik ?

         -  a jaką czujnik temperatury zewnętrznej??

  3/  na wolnych obrotach ;

       -  jakie podciśnienie pokazuje u clip?

       -  jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest silnik 1.6 16v. ma takie obroty jak podajesz

sprawdzałem wartości nie ma jakiś kosmicznych wartości temp w kolektorze dolotowym. wiadomo zawsze w dolocie będzie bardziej dodatnia temp niż ta na zewnątrz

 

 

musiałem rozebrać rozrząd bo olej sie leje z kzfr. wszystkie nowe uszczlniacze pozakładałem, pokrywe klawiatury też doszczelniłem choć nie było wycieku

już mnie to wkurwia nowe koło, nowy uszczelniacz tak jak powinien być 33x42x6. w dodatku kupiłem corteco(drogi jak cholera) bo miał być ze sprężynką a to taki sam sam jak orginał czy erlinga z pamięcią kształtu.

przed wymianą też się lało, ktoś założył typowo vw 32x42x6 i tez spierdalało. ciasno było

 

 

wszystkie blokady przed demontażem posprawdzałem i bylo ok, koło też zablokowane że nie ruszysz ani w lewo ani w prawo wieńcem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, racyl napisał:

tak to jest silnik 1.6 16v. ma takie obroty jak podajesz

 

Jak będziesz miał auto na chodzie, to podaj dane o które Cię proszę.

Czy to jest wersja K4M 812/112 KM???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.

to jest silnik 83kw  113km. póżniej zaczeli robić 82kw/112km

 

czekam na nowy mniejszy uszczelniacz ze sprężynką. jak jutro będzie to złoże na nowo. może koło kzfr dam o jeden ząbek w prawo nie patrząc na blokade kół

 

 

nawet jakbym zmienił o jeden ząbek pasek to już wiem że to nic nie da bo w czym innym tkwi przyczyna i żeby było cacy to trzeba by około tysiaka włożyć a to już nie bardzo mi się widzi

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, racyl napisał:

w czym innym tkwi przyczyna i żeby było cacy,

to trzeba by około tysiaka włożyć a to już nie bardzo mi się widzi

Już starożytni rzymianie wiedzieli, że ;  PRACA  USZLACHETNIA,

Co kolegę tak oświeciło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę Andrzejku że Ty bardziej teoretyk niż praktyk. tylko żeby coś umieć zrobić to trzeba to jeszcze czuć i rozumieć

 

a co do oświecenia silniki 1.6-2.0  16v ze zmienną fazą to chyba najgorsze silniki pod względem niezawodności jakie powstały w marce renault. samo zmienne fazy  owszem fajne rozwiązanie ale sposób rozwiązania to porażka

 

 

samochód złożyłem identycznie jak poprzednio, chodzi tak samo co prawda błąd dało się skasować i nie powraca

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, racyl napisał:

1.6-2.0  16v ze zmienną fazą to chyba najgorsze silniki pod względem niezawodności jakie powstały w marce renault. samo zmienne fazy  owszem fajne rozwiązanie ale sposób rozwiązania to porażka

Rzeczywiście są delikatne i wymagają ciągłej kontroli, a zmienne fazy w innych markach są znacznie lepiej rozwiązane.

Jeśli ktoś dba o silnik Renault to wytrzymują przebiegi powyżej 500 kkm.

Jestem ciekawy,czy Twoja przyczyna nie jest związana z pracą  klawiatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając na myśli że to najgorsze silniki 16v ze zmienną fazą. chodziło mi o to w jaki sposób jest przekazywany czynnik sterujący zmienną fazą a konkretnie w którym miejscu jest ten czynnik podany na wałek dolotowy

  ja dbam o swoje sprzęty co nimi jeżdżę, co roku zmieniam olej. nie musowo zaraz  lać drogich olejów, wystarczy ekonomiczny manol w odpowiedniej klasie . w tego typu wynalazkach jak renault 16v częste wymiany to kluczowa sprawa na takie delikatne konstrukcje renault

 

mogą wytrzymywać silniki renault 500km ale te 16v bez zmiennej fazy. oczywiście nic nie mam do koła bo ono jak ci padnie to kupisz i założysz drugie w biegu

porównaj sobie panewki i wałki rozrządu ssące(szczególnie z lewej strony od rozrządu) te ze zmienną fazą i te bez niej

 

ktoś kiedyś wrzucił hasło że 1.6 16v  to jest cholernie wytrzymałe i do dzisiaj każdy tak powtarza tylko zapomniał że póżniej zrobiono modyfikacje pierwotnej wersji

 

 

ustawiłem praktycznie tak samo, uszczelniłem koło kzfr. założyłem zwykły uszczelniacz ze sprężynką 32x42x6 zamiast orginalnego 33x42x6. pewnie długo to nie wytrzyma bo żaden uszczelniacz ciśnienia nie wytrzyma na dłuższą metę

 

wykasowałem błąd przejechałem się ze 4km po zagrzaniu i błąd jakoś nie powrócił ale silnikiem nadal potrząsa.

jutro popatrze jak tam wyprzedzenie i przetestuje

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również na myśli miałem przeniesienie napędu sterowania. Dobrze zauważyłeś te panewki i wałki po lewej stronie. Prawda jest taka, że po 300 kkm trzeba robić głowicę. Jaką masz pewność z wiarygodnością przebiegu?

Porównaj sobie samochody bieda edition z polskich salonów. Te tyle wytrzymują. Gorzej jest z nowszymi 2,0 sterowanymi zaworem. Tam wałki wytarte przy 200 kkm.

Masz niezłe doświadczenie i powinieneś je wykorzystać w codziennym życiu. Mój kolega robiąc tylko różne silniki nie ma czasu na sen. Przemyśl to, bo warto, a ukierunkowanych fachowców jest jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam żadnej. jedynie to wiem że samochód jest z polskiej dystrybucji. w 2014 miał 169 tys a obecnie 218tys

mam też kangoo 1.5dci 82km(też z polskiego salonu) to on praktycznie nie do porównania z z tym scenikiem 113km.

kangoo ma obecnie 280 tys, był kupiony jak miał 230tys, wtryski trzeba było zrobić, rozrząd to wiadomo, no i stale zużywające sie elementy zawieszenia czy układu hamulcowego. przy silniku nic nie robione oprócz powyższego

samochód zrywny mimo wieku, aż szkoda go sprzedawać bo widzisz że jak wciśniesz gaz to ten obrotomierz i buda reaguje na niego. nawet i 160km  można nim zapierdzielać.

 

jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym. nie pracuje w zawodzie, naprawiam tylko swoje pojazdy nie jeżdząc po warsztatach

 

tak jak przewidywałem błąd powrócił przy dłuższej jeżdzie bo po prostu  zmienna faza nie działa

jak pisałem wcześniej posta to było na minusie olej gęsty był to i coś tam doszczelniło.

 

teraz to tylko albo podmianka silnika albo sprzedaż auta bo na dłuższą mete nie ma co trzymać tego pojazdu

 

Szukając auta w lecie jeżdziłem innym identycznym scenikiem z podobnym przebiegiem ( po wymianie rozrządu , kxfr) i praktycznie też nie dało się poczuć tych 112-113km.

Był wtedy jeszcze inny o tych samych parametrach o mniejszym przebiegu rzędu połowy obecnego to widać było że tam jest moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2020 o 23:42, racyl napisał:

ustawiłem praktycznie tak samo, uszczelniłem koło kzfr,

założyłem zwykły uszczelniacz ze sprężynką 32x42x6 zamiast orginalnego 33 x 42 x 6,

pewnie długo to nie wytrzyma, bo żaden uszczelniacz ciśnienia nie wytrzyma na dłuższą metę

 

Celowałbym w simmering;  33 x 42 x 8 - jeżeli wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!