Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Oznaką zużytego elektrozaworu jest zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu? 

W jakim zakresie powinien się ten kąt mieścić?

Inne podzespoły też odpowiadają za wartość kąta wyprzedzenia zapłonu czy tylko i wyłącznie elektrozawór a zbyt duża wartość to wskazanie definitywnie na niego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt zależy od sprawności elektrozaworu, sprawności koła zmiennych faz i od właściwości oleju silnikowego. Tu należy stosować 5W.

Kąt wyprzedzenia zaplonu zależy od wielu czynników. Ogólnie możemy przyjąć, że sprawny zespół zawiera się w przedziale -1 do +3 stopni i jego amplituda odczytana za pomocą czujników wału i wałka mieści się w 2 stopniach dla zaworu, który nie jest sterowany ( do 1400  obr) na obrotach biegu jałowego (700).Ten pomiar robimy dla gorącego silnika. 

Wszelkie inne pomiary robimy w czasie jazdy, które mogą jeszcze dyskwalifikować pracę tego zespołu. Zdarza się, że elastyczność zwrotna samego koła wskutek długotrwałego przesilenia za wolno się zmniejsza lub nawet chwilowo zawiesza się. Jest to mierzalne i w dwie osoby można zrobić znając założenia pracy sterownika silnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2021 o 18:00, Proteader napisał:

Powiem szczerze że nie poznaje auta po wymianie. Przyspieszanie jest o wiele łagodniejsze i nie ma już szarpania przy redukcji biegów. Uważaj tylko przy wymianie na śrubkę bo lubi spaść pod silnik 

Miałeś szarpnięcia przy zmianie biegów na wyższe i jak dodawałeś gazu przy włączonym biegu. Mam coś takiego że jadę np 4 bieg ściągnę nogę z gazu do zera i dodam to mam szarpnięcie. Poduszki mam nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Proteader napisał:

Dokładnie takie symptomy. Szarpnięcie bardzo podobne jak przy redukcji biegów na wysokich obrotach. 

Dzięki, mam na dzieje że pomoże bo już mnie krew zalewa. 

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica nowa razem z uszczelnieniem całego dolotu oraz nowy mapsesnsor. Wtyczka jest ok ale ma lekkie luzu na sprężynce. Jak go wyciągnę i nim poruszam to słuchać jak tłoczek lata. Zero błędów na Clip. W jakim zakresie pracował Ci na wolnych obrotach?? U mnie podczas jazdy po wciśnięciu gazu skacze do 40+ a na wolnych w zakresie - 2 do +6-7

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Po wyjęciu elektrozaworu w górnej wnęce znalazłem kawałki plastiku. Wcześniej ktoś pisał że miał coś podobnego ale bez konkluzji co to i skąd się wzięło. Czy to część zaworu czy przywleczone z innego miejsca?

 

IMG_20210514_180928.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas przyspieszania gdy czuć drżenie silnika na fotelu i wszędzie to może być wina zmiennych faz? Jest wtedy w aucie głośno, dynamika slabsza, gorzej się wyprzedza i na postoju wibracje silnika itd. Raz odpale i gdy jadę to drzzy wszystko, stanę na światłach, czekam na zielone i ruszę i nagle jak ręką odjal, jedzie jak po tafli szkła, zero jakichkolwiek wibracji i drgań, wtedy auto ma zryw jest ciche nawet do 4 tyś obrotów. Gdy zgasze auto i postoi chwilę i odpale znowu to wibracje i drgania powracają. I tak losowo. Zamówiłem już zawór. Nie mam pojęcia co to może być i, że nagle podczas stania w korku wszystko mija. Wybite sprężyny na tarczy sprzęgła też dają taki efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania mogą być od cewek,  zwłaszcza na LPG. Ponadto jeżeli masz gaz to trzeba zobaczyć co się dzieje z korektami wtrysku.  Dalej przydały by się pomiary na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku: podciśnienie, wyprzedzenie zapłonu, temperatura, wykresy sond lambda, obroty, położenie przepustnicy.

Jeżeli objawy zmieniają się po uruchomieniu ponownym silnika to szukałbym przyczyny w LPG.

Zawór zmiennych faz tylko pierburga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit.

 

Zamówiłem z polecenia chłopaków z forum taki ELM. Jest płytka z programem, ale w lapku brak DVD, jaki program polecacie? Od razu mówię, że łączyć ma się z RENAULT i najlepiej FORDEM MONDEO od 2003 roku 

Screenshot_20210521-125023_Allegro.jpg

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!