Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, racyl napisał:

ustawiłem rozrząd na blokadach : wału, wałków rozrządu i tej co się blokuje oba koła razem.

wcześniej było ustawione tak, że aby otwory pasowały do blokady tych kół trzeba było cofnąć koło kzfr wraz z wałkiem w lewo, rozpinając rozrząd ale już wtedy nie pasowała ta blokada wałków rozrządu.

Poczytaj  kolego;  Wymiana paska rozrządu w Renault Megane 1.6 (silnik K4M)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nic nie wnosi ten link. tam nie ma żadnej szczegółowej wiedzy

na żadne markery nie ustawiałem rozrządu

-wał ustawiłem w gmp aż oparł się o blokadę

- włożyłem blokade wałków. wycięcia w wałkach rozrządu od skrzyni tzw" poniżej osi "pasują tylko w jednym położeniu

- zołożyłem koła wałków rozrządu i pasek przy pomocy blokady kół 

- ustawiłem i kilkakrotnie sprawdziłem naciąg paska

-skontrolowałem  dojechanie wału i oparcie o blokadę następnie włożyłem blokade wałków i prawie leciutko się zamontowała. blokada kół też się pokrywała z otworami. koła rozrządu znaczkami pionowo do góry

 

I wywala błąd 3def błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

silnik nie gaśnie jak wcześniej, nie są to drgania jak wcześniej ale są

 

zmieniłem koło kzfr, zawór kzfr i ustawiłem oznaczenia kół pionowo do góry jak powinno być a błąd dalej jest i po skasowaniu dalej się pojawia

 

przed wymianą kzfr na poprzednim ustawieniu blokada wchodziła poprawnie w wałki ale znak na kzfr na założónej blokadzie nie był pionowo do góry

tak jak poniżej wcześniej wyglądało ustawienie kół przy zamontowanej blokadzie wałków

 

 

20200108_084538.jpg

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, racyl napisał:

w clipie też jak poprzednio wyskakuje bład układ zmiennych faz rozrządu 03 def .

Wg ;clipa powinny być błędy typu;

    -  " DF119 "  -   błąd czujnika wałka rozrządu - oraz np;  01def ; 02 def

    -  " DF080 "  -   błąd elektrozaworu KZFR,

Przy tego typu błędach, rozrząd przestawiony o 1 ząbek,

1 godzinę temu, racyl napisał:

I wywala błąd 3def błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

 

To jest opis do błędu, którego nie podajesz. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wyskakuje błąd df080

 

tylko jak to możliwe jak po wykonaniu kilku obrotów wał się opiera o blokadę, płaska blokada wchodzi w wałki i ta poniżej też wchodzi w koła

oba koła rozrządu były zdejmowane. ta blokada poniżej nie daje czasem idealnego ustawienia kół rozrządu pionowo do góry ?

 

tu nigdzie nie ma klinów ani kresek na pasku, pozostają tylko blokady o ile są dobre. o jeden ząbek się nie da przestawić co najwyżej można rozkręcić i obrócić wałek dolotowy o ułamkowe  części stopnia ale czy to miałoby to znaczenie jak blokada wałków wchodzi w wałki ?

 

nie ma czasem znaczenie ustawienie kzfr a w szczególności o tą część co jest połączona z wałkiem dolotowym ?

bo ta część co jest pasowa jest niby ustawiona jak trzeba przy pomocy tego przyrządu poniżej

Przechwytywanie.PNG

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, racyl napisał:

tylko jak to możliwe jak po wykonaniu kilku obrotów wał się opiera o blokadę,

1/ Przeczytaj podaną instrukcje ze zrozumieniem,

2/ Wał należy obrócić zgodnie z instrukcja o dwa obroty po demontażu blokad;

  • demontujemy blokadę wałków rozrządu oraz blokadę wału korbowego;
  • obracamy wałem korbowym o dwa obroty i raz jeszcze montujemy blokadę wału korbowego i wałków rozrządu;
  • ponownie sprawdzamy czy wskaźnik (13) pokrywa się z nacięciem (14). Jeżeli nie, należy skorygować ustawienie                                      i dopiero wtedy dokręcić „na gotowo” nakrętkę napinacza paska rozrządu momentem 27 Nm.

3/ W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przesuniecie się wału względem koła, 

     Jeżeli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje, to błąd,

4/ Koło pasowe wału korbowego dokręcamy z nową śrubą ;

     – najpierw dociągamy ją momentem 40 Nm,

     -  po czym dokręcamy jeszcze o kąt 145˚±15˚;

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz kilkakrotnie sprawdzałem czy jest ustawiony prawidłowo w wycięciu zarówno przed dokręceniem ostatecznym jak i wcześniej i jest w wycięciu po kręceniu kilkakrotnym w prawo tak jak jest w instrukcji

 

ja sprawdzam rozrząd  tak :

- kiedy widzę że oznaczenie koła rozrządu dochodzi do oznaczenia na obudowie wkręcam blokade wału w blok następnie obracam wałem w prawo aż przeciwwaga oprze sie o wspomnianą blokade

- następnie sprawdzam czy blokada wałków wchodzi swobodnie w wycięcia wałków

 

sprawdzałem blokady już po dokręceniu ostatecznym i po kilku obrotach

i ta blokada od kół też pasuje w wycięcia

 

 

nie mam pomysłów co tu jeszcze można zrobić

ustawiałem i robiłem kontrolę rozrządu przy wkręconych świecach żeby dokładnie wyczuć moment dojechania wału do gmp ale czy to miałoby znaczenie

 

 

 

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, racyl napisał:

ustawiałem i robiłem kontrolę rozrządu przy wkręconych świecach,

żeby dokładnie wyczuć moment dojechania wału do gmp, ale czy to miałoby znaczenie

Nie za bardzo rozumie to co napisałeś!!!!

Położenie tłoka 1 cylindra w GMP, należy sprawdzić za pomocą suwmiarki, śrubokręta, po wykręceniu świec. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi że ustawienie robiłem na wykręconych swiecach

jak nie ma blokady wału wkręcanej w blok owszem suwmiarką czy śrubokrętem sprawdzamy GMP

 

wkręcona blokada w blok jest właśnie przy 1-szym cylindrze. przeciwwaga wału właśnie uderza o blokadę i wtedy mamy GMP

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, racyl napisał:

wkręcona blokada w blok jest właśnie przy 1-szym cylindrze. przeciwwaga wału właśnie uderza o blokadę i wtedy mamy GMP

Po stwierdzeniu momentu GMP, wkręcamy blokadę, a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Po stwierdzeniu momentu GMP, wkręcamy blokadę, a nie odwrotnie.

 

wkręcamy kiedy widzimy że tłok 1-go cylindra zbliża się do GMP. daje to nam że słyszymy jak wał się oparł o blokade i jest idealnie ustawiony GMP.

ja nie twierdze że wkręcamy blokade w dowolnym punkcie obrotu wału bo jakby tak było to by połamał blokadę. tak jak napisałem przed minimalnie gmp

 

Tak jest we wszystkich instrukcjach renault, continental. wszelkich magików polskich czy ruskich na youtube

robiłem tak silniki dci i było ok

 

 

silnik jeżdził z wcześniej z przestawionym kołem kzfr ( gdzieś na godzinie 2 a nie jak powinno być na 12) może to coś popierdzieliło w sterowniku

ja koło kzfr założyłem nowe i nowy zawór

 

zastanawia mnie czy ta część wewnętrzna kfzr co ją się dociska do wałka powinna być w jakieś konkretnej pozycji

ja założyłem tylko aby znaczek na części zewnętrznej  pasowej był ustawiony na godzinie 12

 

nic nigdzie nie mogę wyszukać jak ta wewnętrzna część powinna być ustawiona

 

koło kzfr tak działa że kąt ustawienia  faz zmienia się  w zakresie 0-43 stopnie wału korbowego

 

nie wiem czy dobrze kojarzę ale na 1 obrót wałka rozrządu przypada 2 wału korbowego. czyli koło działa w zakresie 21,5stopnia wałka rozrządu

 

 

 

 

moja blokada ma te 69,5

 

Edytowane przez racyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, racyl napisał:

ja koło kzfr założyłem nowe i nowy zawór

 

Czy zawór jest oryginał?

  - Tu może być błąd;

       -  DF080 oraz 03def - błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złączki we wtyczce przygięte

 

gdyby były braki w ciągłości zasilania to wydaje mi się kontrolka serwice by migała czy sie zapalała jak po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu

 

czy koło kzfr nie powinno być zablokowane przed montażem ? co takiego jest ponoć w silnikach 2l f4r czy volvo i montowaniu używanych kół. trzeba dokręcić koło do wału bodajże obrócić w lewo aż sie zablokuje. potem odkręcić i zaczać ustawiać te koło wg znaków na obudowie. 

ja tego nie sprawdzałem bo koło jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, racyl napisał:

gdyby były braki w ciągłości zasilania to wydaje mi się kontrolka serwice by migała czy sie zapalała jak po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu

Tak masz rację.

 

18 minut temu, racyl napisał:

obrócić w lewo aż sie zablokuje.

Tak.   Po założeniu blokady wałków musimy przekręcić kołem zfr max w lewo, ale pewnie tak Robiłeś.

Błąd wyskakuje przy spadaniu obrotów do jałowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!