Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Przełamałem się i kupiłem nowy elektrozawór za 380 zł. Uwaga terkot ucichł i mam wrażenie, że auto lepiej się zbiera. Dodam, że KZFR było wymieniane w ASO jakieś 20 tys km temu, a terkot przy odpalaniu zaczął doskwierać jakiś rok po wymianie. WYdaje mi się, że to właśnie wina elektrozaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nawy na forum.

Jakiś tydzień temy kupiłem M2 z 2004 r, auto świeżo po wymianie rozrządu, KZFR oraz elektrozaworu (jakiś zamiennik BOSCH za ponoć 180 zł) Sprzedający poinformował mnie, że może wyskoczyć kontrolka service oraz check gdyż nie był z autem na komputerze po wymianie tego elektrozaworu. Faktycznie kontrolki zapaliły sie ale autko pali ładnie, nie gaśnie itd. Sprzedający zarzekał sie że rozrząd założony jest dobrze a kontrolki które wyskoczyły spowodowane są tym, że zawór nie ma komunikcji z komputerem, ile jest w tym prawdy? czy po podłączeniu do kompa, skasowaniu błedów problem zniknie? Czy to, że są te kontrolki ma jakiś wpływ na moc samochodu, spalanie itp?

Edytowane przez madeco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o jakim czujniku piszesz, że "nie ma komunikacji z komputerem"? Jeśli masz na myśli elektrozawór od KZFR (to nie żaden czujnik!), to po odpięciu od niego wtyczki i odpaleniu auta pojawi się kontrolka "service", ale poza tym auto jedzie OK, tylko powinno być nieco mniej żwawe przy wyższych obrotach. Po podpięciu wtyczki kontrolka sama znika po ponownym odpaleniu auta - nie trzeba nic kasować. U Ciebie dodatkowo jest kontrolka "check engine", więc wg mnie chodzi tu o coś innego. Możesz spróbować trybu testowego zegarów, czy Ci pokaże jakąś usterkę, chociaż pewnie nie, bo ta funkcjonalność jest ograniczona mocno...Test zegarów robiło się jakoś tak: wciskasz i trzymasz przycisk komputera pokładowego (w manetce od wycieraczek) i jednocześnie włączasz zapłon (u mnie, w MII z 2002r trzeba wcisnąć start na biegu i hamulcu, w nowszych wersjach softu poprzez dłuższe przytrzymanie startu) - jest to opisane w innych tematach. Kasują się przy tym aktualne wskazania spalania od ostatniego resetu komputera.

Ostatecznie pozostaje kwestia podpięcia pod komputer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tydzień temy kupiłem M2 z 2004 r, auto świeżo po wymianie rozrządu, KZFR oraz elektrozaworu (jakiś zamiennik BOSCH za ponoć 180 zł)

Kolego Madeco czy mógłbyś się dowiedzieć czy to aby napewno elektrozawór sterujący KZFR? Cena 180 zł za elektrozawór jest niska w porównaniu do oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem zmieniać olej i mechanik opowiadał mi, że był u niego klient wymienić KZFR. Wymienił mu rozrząd, koło i zawór elektromagnesu. Ale problem nie ustąpił. Cały czas pojawiał się błąd. Podobno zawór elektromagnesu nie miał komunikacji z komputerem... Szukali po kablach.

P.S. jak już pisałem, mi żadne kontrolki nie świecą po odpięciu wtyczki od zaworu. Auto jeździ podobnie z podpiętą czy z odpięta wtyczką. Na wyższych obrotach jest OK. Dlatego zwracałem się z prośbą do forumowiczów, czy jest jakaś metoda sprawdzenia poprawności działania zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skajor

Gostek od którego kupiłem to auto przygotował go dla "kuzyna" który niestety musiał wyjechać za granicę w poszukiwaniu pracy. Wszystkie części stare dostałem tzn : KZFR itd, wspominał że wymienił zawor (elektrozawor) ten co jest przy słynnym kole i kupił jakiś zamiennik Bosch-a i mechanik mu powiedział że trzeba jeszcze pod kompa aby skasować błąd bo czujnik nie ma komunikacji z komputerem...

 

@gurapt

Czy mógłbyś napisać skąd jest ten mechanik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problemy z KZFR zaczęły się od założonego plastikowego zamiennika termostatu. Mieszał się płyn z olejem i załatwił elektrozawór. Nie wiedząc o tym wymieniłem samo koło ale problem nie ustąpił. klekotało nadal, na ciepłym na zimnym...Cud zdarzył sie po paru tyg jazdy. Klekotanie ustało, później pojawiło sie raz czy dwa a teraz spokój od około 3 miesięcy.

 

Gdyby istniał zamiennik elektrozaworu to byłogy fajnie bo oryginał jak wiemy sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik jest z Knurowa, ale z tego co wiem, to właściciel nadal tym autem jeździ, nie sprzedał go.

Co do zamiennika elektrozaworu, to przeszukałem całe Google i nie spotkałem się z zamiennikiem ani do 1.6 ani 2.0. Jeśli takowy by był, to kupuje go od razu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć madeco. Z tego co zrozumiałem, to chodziło o Scenica, a gość auta nie sprzedał. Mechanika nie znam na tyle, żeby go wypytywać o kogo chodziło.

Ja mam też podejrzenia, że komp nie widzi mojego zaworu, bo w ogóle nie reaguje na odpięcie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Dodam swoje trzy grosze do tematu:

1. Objawy: - gaśnie na zimnym od razu po zapaleniu, lub po zatrzymaniu się na najbliższym skrzyżowaniu i jeszcze kilku w zależności kiedy się nagrzeje. Jeśli nawet nie zgaśnie to obroty są niestabilne jakby wypadały zapłony ale nieregularnie na różnych cylindrach (oczywiście się tak nie dzieje, to tylko opis zachowania silnika). Problem nie występował gdy na zewnątrz był spory mróz lub było ciepło, czyli można zaryzykować stwierdzenie, że gasł w zakresie temperatur zewnętrznych od -5 do +10.

2. Oględziny elektrozaworu: po wyjęciu wtyczki stoi w niej ok 1-2mm oleju. Po wykręceniu zaworu i podaniu zasilania trzpień przesuwa się ale nie widać różnicy pozycji w oczywisty sposób. Działa na zasadzie : jest napięcie to trzyma trzpień "na dole", nie ma napięcia to sprężynka wyciska go do góry.

3. Diagnoza: Elektrozawór na pewno niesprawny.

4. Podjęte działania: rozkucie dolnej "podkładki" elektrozaworu i wyjęcie trzpienia. Wszystko wymoczone i wytrzęsione w nafcie. Poskładane do kupy i założone, oczywiście jeszcze był test pod napięciem, który od razu pokazał, że zawór działa zupełnie inaczej tzn. trzpień ładnie się przesuwa powodując otwarcie (ok 2mm) i zamknięcie kanałów. Uwaga: nie zdejmujcie tego plastikowego sitka bo ja zdjąłem i się lekko rozciągnęło co spowodowało, że zawór nie chciał wejść na swoje miejsce w silniku, trochę go pościskałem i wszedł ale teraz boję się, że mogę mieć problem z wyjęciem w przyszłości.

5. Efekt: zaraz po założeniu zawór jest pusty - nie ma w nim oleju więc może być coś słychać lub auto może zgasnąć. U mnie zaraz po założeniu nie zgasł ale postukał, pochodził silnik z pół minuty i go zgasiłem, nazajutrz rano zgasł raz. Od tamtej pory zgasł dosłownie 2 razy (zamiast 20) i czuć, że silnik chodzi płynniej.

6. Wnioski: mam nadal uszkodzony zawór bo puszcza olej do cewki i dalej do gniazda zasilającego, ale po wyczyszczeniu jest różnica i można normalnie użytkować samochód zamiast się użerać z gaśnięciem. A kupie sobie nowy jak będę luźne fundusze.

 

Tak więc wszystkim mającym problem z gaśnięciem polecam kąpiel rozebranego zaworu w nafcie i obserwację jego zachowania przed i po kąpieli.

Jak rozebrać zawór wyjaśnił kolega NEL na drugiej czy trzeciej stronie tego tematu.

Prośba do moderatorów: nie wiem czy to możliwe ale warto by było, aby ten temat wyświetlał się jako pierwszy gdy ktoś szuka hasła "gaśnie na zimnym".

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!