Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [MEGANE II Ph II] OPONY ZIMOWE


Jahu

Rekomendowane odpowiedzi

Eeee... o ile się nie mylę to nadsterowność jest wtedy gdy w zakręcie wyprzedza Cię tył a podsterowność gdy przód nie wyjeżdża na zewnątrz zakrętu. Więc skoro jest tak jak w cytacie to jak to się ma do początku Twojego posta i do nowych opon z przodu :D ??

 

Pozdr

Kuba

 

pomyłka ;) zawsze mi się myliły te 2 nazwy. Oczywiście chodziło o wyprzedzanie tyłu, czyli nadsterowność ;)

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nic nie zmieniam, bo tak właśnie zrobiłem. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.... :D Co do samych opon to w przyszłym sezonie znów wymienię parę gorszych na parę lepszych i tak w kółko... oby bezpiecznie do wiosny... ;)

 

Dorzucę jeszcze ciekawy kawałek lektury który skłonił mnie do napisania tego posta:

1. http://www.opony.com.pl/artykul/testy-michelin-adac-i-oamtc-lepsze-opony-na-tyl-czy-na-przod/?id=1069

2. http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl

3. http://www.oponeo.pl/artykul/nowe-opony-na-tyl

 

Pozdrawiam i życzę szerokości...

Kuba

Edytowane przez majster-b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej w przyszłym roku kupić tanie nowe opony? Przynajmniej 2 szt. W kolejnym takie same 2 szt i jest komplet 4 szt. A bezpieczeństwo: bezcenne.

Czytałem dziś artykuł na temat opon nowych i używanych. Przytoczę kilka wersów:

"(...) na zimę, poleca się opony nowe, bo tylko one gwarantują bezpieczeństwo w czasie trudnych warunków atmosferycznych.

- Nikt nie wyrzuca dobrych opon. Używane opony są najczęściej sprowadzane z zachodu, które są z aut powypadkowych. Nawet jak bieżnik wygląda idealnie, to lamele są już wytarte. Słabo odprowadzają wodę czy błoto pośniegowe. Dlatego, gdy do wyboru mamy opony używane klasy Premium, a nowe ekonomiczne to powinnyśmy wybrać nowe."

"Wbrew pozorom, nawet rachunek ekonomiczny jest po stronie "nówek".

- Jeśli kupimy nowy komplet opon, tych najbardziej popularnych, za 1000 zł i przejeździmy na nich 6 lat, to każdy rok będzie nas kosztował 166 zł. Komplet używanych opon zaczyna się od 300 zł, ale po jednym sezonie najczęściej trzeba je wyrzucić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nic nie zmieniam, bo tak właśnie zrobiłem. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.... Co do samych opon to w przyszłym sezonie znów wymienię parę gorszych na parę lepszych i tak w kółko...

Droga donikąd - dlatego ja zawsze kupuję 4 nowe markowe identyczne opony + częsta rotacja by ich bieżnik był w miarę równy na wszystkich czterech. Przy 4 identycznych oponach z równomiernym zużyciem prowadzenie auta jest najbardziej zbliżone do idealnego. Kierowanie się wysokością bieżnika przód/tył przy różnych modelach opon nie zawsze da efekty lepszego tyłu. Zapewniam, że czasem dobra markowa opona 7 mm potrafi być lepsza od budżetowej 8 mm. Wtedy wszystko idzie w łeb, bo pamiętajcie, że zasada brzmi "lepsze na tył" a nie "wyższe na tył". A zależność wyższe=lepsze istnieje bezdyskusyjnie przy 4 sztukach tego samego modelu opony :D W tym konkretnym przypadku Dębica jest dość dobra na śniegu, ale marna na wodzie. Zapewniam, że o 1 mm niższe Dunlop na wiosenno-jesiennej wodzie będzie bardziej przyczepny od 1 mm wyższej Dębicy, tj. wyższa Dębica na tyle będzie powodowała omawianą nadsterowność, której chcemy uniknąć ;)

Zawsze prowadzenie samochodu jest najbardziej przewidywalne przy 4 identycznych oponach, tj. ten sam model + ta sama wysokość bieżnika +/- 1 mm (rotacja co 5-10 tkm).

Warto także pamiętać, że w 90% zimowe opony oprócz znacznika TWI mają znacznik "zimowy" - najczęściej znajdujący się nie na ustawowym 1,6 mm tylko na wysokości 3-4 mm. Więc kupienie używek o wysokości 5 mm to wyrzucenie pieniędzy w błoto ;) Jeśli są na przodzie, za 1-2 m/c wypadałoby... kupić następne! Wolałbym wziąć więc 4 nowe na raty, jeśli kasy chwilowo brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Cześć! Czy ktoś orientuje się, jakie felgi stalowe wchodzą do Renault Megane II Sport? Mam seryjne 4-tłoczkowe zaciski Brembo, które wydają się być bardzo duże.. Zastanawiam się, czy stalowa felga 16" ma rację bytu.. Miał już ktoś do czynienia z dobieraniem felgi stalowej do tych zacisków? Jaka opona będzie do tego pasowała? 205/55/16? Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam czemu tutaj cisza? Zima się zbliża nowe Testy na http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx?ComponentId=29895&SourcePageId=0 co Panowie na to?

Edytowane przez kepa416
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiadomo że nikt nie zmienia wg trendów mody opon. Tylko mnie zastanawia jedna sprawa że śledzę różne wyniki renomowanych serwisów i polskich i zagranicznych i kurcze żadne się nie pokrywają zbyt mocno. Druga sprawa że w tym roku firmy takie jak Vredestein czy Uniroyal podchodząc z ceną do firm Conti czy Michelin co dla mnie jest dość dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie...

 

Z tego co słyszę niektórzy mówią iż węższa opona na zimę jest lepsza a inni zaś iż szersza ?!

 

Wymiar moich opon letnich to: 185/60 R15

Jestem przed zakupem nowych opon zimowych, czy kupić 185/65 R15 czy mogą być szersze 195/65 R15 ???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!