Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o szybką pomoc.Dzis dowaliło -20c i stało sie .Autko ładnie odpaliło,zrobiłem jakies 10km i stwierdziłem ze ogrzewanie nie działa,potem zapaliły sie kontrolki (silnika i stop) ponieważ temperatura znacznie wzrosła i musiałem sie zatrzymać.Delikatnie nawet woda ze zbiorniczka wyrównawczego poleciała.Chłodnica zimna była.I moje pytanie co mogło sie stac czy termostat sie zawiesił czy gdzies płyn zamarzł i obieg zamkniety sie zrobił?

Moja wina ze sam nie sprawdziłem płynu polegajac na zapewnieniach słownych znajomego.Mechanik powiedział ze autko musi postac do jutra żeby odmarzło i zobaczy czy to płyn czy termostat a co Wy o tym sądzicie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby termostat na zimnym się zawiesił to ogrzewanie bdb by działało, z kolei gdyby na otwarto się zawiesił to silnik by się nie przegrzał

 

stawiałbym raczej na płyn, chociaż teoria z pompą wody też wydaje się możliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam pompę wody, to samo stało się u mnie w Scenicu, z tym że w lato, grzał się i woda gdzieś znikała, myśleliśmy że uszczelka pod głowicą, jednak płyn (woda) była czysta. Padł jakiś mały uszczelniacz w pompie i woda leciała ciurkiem gdzieś pod spód auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie płyn jest i nie znika ,tylko w ten mróz cos sie stało ze obieg sie nie otworzył .Rozrząd był nie dawno robiony i pasek tez wymieniany wszystko prze te -20c psia mac :-/

nadmienie ze też ogrzewanie mi nie działało bo chyba powinno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zamarzł Ci płyn. Miałem podobną sytuację, zero ogrzewania i przegrzewający się silnik. U mnie po jakimś czasie pod wpływem temperatury "zator lodowy" puścił i z kratek wentylacyjnych poleciało nagle bardzo gorace powietrze, ale nie polecam czekać w ten sposób na odmarznięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było jak napisałes na całe szczescie ,autko postało w ciepłym garażu i jest ok.Płyn miał wartosc tylko do -10c wiec mechanik od razu wymienił na nowy i wszystko gra.Ale co sie strachu najadłem.. i stara zasada spr wszystko samemu nie wierzyć w zapewnienia nawet znajomego hehe.Dzis rano stał na mrozie i odpalił od razu,temperatura prawidłowa wiec nic sie nie stało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniłem termostat ponieważ nie leciała gorąca woda na chłodnice niestety po wymianie na nowy firmy eps dalej nie szła.Widocznie załapało gdzieś na chłodnicy dopiero teraz jak temperatura zeszła do ok -1 puściło i jest obieg. Martwi mnie tylko to ze temp teraz dochodzi do 6 kreski a potem trochę spada a na starym temperatura jak było na minusie dochodziła na poziom ok 3 kreski. Może być to wina termostatu zapowietrzenia czy wszytko jest ok pytam się bo czeka mnie wymiana całego płynu i nie wiem czy nie lepiej wsadzić znowu ten stary oryginalny przebieg to 92000 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góra85, masz niedokładnie odpowietrzony układ. Przy czujniku temperatury powinna być taka śrubka, którą się odpowietrza blok. Na zimnym silniku ostrożnie ją wykręć wypuść powietrze i jak pojawi się płyn ponownie ją zakręć. Operację tą, ja musiałem powtórzyć parę razy po nagrzaniu i schłodzeniu silnika, aby obieg wrócił do normy. Chłodnicy nie da się dokładnie odpowietrzyć tam pęcherz powietrza stale pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem termostat na stary przed tym wsadziłem je do garnka i zalałem wrzątkiem efekt był taki ze tylko ten stary sie otworzył dopiero po dogrzaniu wody otworzył się nowy termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!