Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterko fotochromatyczne - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Mam niestety kolejne pytanie w temacie.

Po wymianie lusterka w mojej Megi koledzy pozazdrościli i kupili sobie podobne.

Okazało sie przy okazji że jest ich kilka rodzajów. Są takie które mają czujnik na górze / dole obudowu oraz wewnątrz powierzchni lusterka (chyba najnowszy model).

Wszystkie miały 2 kable aż któregoś dnia jeden z kolegów kupił lusterko z 4 przewodami. Zaczynam się domyślać że 2 dodatkowe służą do regulacji lusterek zewnętrznych w lepszych modelach. Czy tak jest? Jeśli tak to rozumiem że można je zignorować.

Jeszcze jedno pytanie. W samochodzie mojej żony jest takie fabryczne lusterko. Ono wyłącza się (rozjaśnia) po włączeniu wstecznego biegu. W renault chyba aż tak nie ma. A może dzieje się podobnie jeśli ktoś ma oryginalną instalację. Ja niestety zasilanie mam z lampki nad głową - tak jak wyżej w tym temacie. Czy wieczie jak jest z wstecznym

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko trzeba przeciągnąć dodatkowy kabel do lusterka od lampy wstecznego

A po co tak komplikować sprawę, skoro przewody do lampy wstecznego i tak biegną z czujnika w skrzyni, czyli z przodu auta??

Wystarczy w wiązce pod konsolą, biegnącej do tyłu, odszukać odpowiedni przewód i z niego podpiąć zasilanie tego przekaźnika, przerywającego zasilanie lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przyklejona do szyby za lusterkiem?

Jest na zaczepach. Zaczynasz od jej tylnej części, składa się z 2. Ściskasz +/- w połowie wysokości po bokach i delikatnie ciągniesz w dól. Najpierw dobrze jest wsunąć ta osłonkę na taśmę, która jest zaczepiona za podsufitką. Chowa się w tą część osłony którą najpierw zdejmujesz.

Po jej zdemontowaniu już będziesz widział czy masz szarą kostkę z instalacji do lusterka. A jakbyś chciał zdemontować resztę osłony, tą przednią część, to jest na zaczepach podpięta do aluminiowego stelaża lusterka. Ta część osłony powinna być zdejmowana równolegle do płaszczyzny szyby.

Fotek tego elementu niestety nie posiadam. Demontaż jest tak prosty, że nawet nie przyszło mi na myśl by to "obfocić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna to ta, która na zamieszczonej fotce jest nad tym aluminiowym stelażem.

Jak dobrze się przypatrzysz to po bokach są małe haczykowate zaczepy. To właśnie na nich te 2 połówki się trzymają pomiędzy sobą i właśnie w tych miejscach musisz tą tylną osłonę ścisnąć, by się odhaczyły.

Przednia część osłony pozostajacą nadal na stelażu to ta z otworkami na czujnik temperatury i tą, po podważeniu 2 haczyków widocznych na aluminium, należy zsuwać równolegle do szyby.

Zaraz postaram się przerobić tą fotkę, by było wiadomo o co chodzi.

dodano

W załączniku przerobiona fotka. Na czerwono zaznaczyłem te zaczepy tylnej osłony, a czerwone strzałki pokazują miejsca gdzie należy osłonę ścisnąć.

Zielone trójkąty pokazują zaczepy osłony przedniej a zielone strzałki kierunek zsuwania z podstawy lusterka.

post-2372-0-42252300-1323288632_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są bardziej ograniczniki. z tego co pamiętam to nie ma z nimi problemu i same się luzują. Te aluminiowe zaczepy pod nimi są lekko skośne. Jak ściśniesz tak jak pokazują czerwone strzałki, to zobaczysz jakie to proste.

Ale tak jak pisałem, nie zapomnij wsunąć osłony taśm, której nie ma na tej fotce a powinna być w środkowym zagłębieniu nad Twoimi niebieskimi zaznaczeniami. Odhaczasz jej ząbek z za podsufitki i przesuwasz do środka osłony tylnej czyli też równolegle do szyby. Wystarczy 1cm by było miejsce pomiędzy podsufitką, a ta osłonką..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta osłonka taśmy widoczna na górze.. Taśma, lub taśmy to po prostu cieniutkie ścieżki miedziane w folii robiące za przewody zasilające. Jedna zakończona brązową wtyczką do czujnika temperatury, druga szara, do zasilania lusterka. Dokładnie na takich samych taśmach jest zasilana lampka nad lusterkiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to tak wyglądało jak w załączniku. taśma do brązowej wtyczki do czujnika temperatury, biegnąca z za podsufitki (drugiej części nie widać, bo osłonki już zdemontowane razem z czujnikiem) i dorabiane zasilanie do lusterka, którego fabrycznie brakowało. (2 przewody czarny i czerwony z czarną złączką, taką jak w PeCetach)

post-2372-0-55553800-1323291171_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!