Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterko fotochromatyczne - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Co do rozjaśniania przy otwarciu drzwi nie wiem jak to zrobić, tym bardziej że nie widzę sensu w takim działaniu. No chyba, że chodzi o odłączenie lusterka wraz z odłączeniem zapłonu. W takim przypadku wystarczy PONOĆ podłączyć lusterko do kostki od czujnika temperatury pod lusterkiem. Tego jednak osobiście nie sprawdzałem, a tylko wyczytałem na forum.

Co do rozjaśniania przy wstecznym to zasilanie tego lusterka, niezależnie skąd je będziesz pobierał, podłącz przez bierne styki malutkiego przekaźnika, a jego cewkę jedną strona do masy, drugą do plusa biegnącego do świateł cofania. po włączeniu wstecznego przekaźnik zadziała i rozłączy zasilanie elektrochroma i lusterko powinno przestać być przyciemniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podopowiedź!

 

aczkolwiek nurtuje mnie jedno pytanie, w moim drugim samochodzie (oplu astrze) aby działało rozjaśnianie po wstecznym wystarczy wpiąć się w odpowieni pin wiązki, bez żadnych przekaźników, lub czegokolwiek ;) dlaczego więc tutaj trzeba taki przekaźnik zastosować?

 

jeśli chodzi o rozlączenie po otwarciu drzwi, dawało to po prostu tyle że lusterko wyłączało się po otwarciu drzwi przy ewentualnym wysiadaniu.

 

co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ewentualnie wysiadasz to zapewne masz wyłączony silnik i zapłon, Wystarczy więc to zsynchronizować z zapłonem, a nie otwieranymi drzwiami, co wyżej opisałem. Niepotrzebnie sięgać po impuls z czujników otwarcia drzwi jak można to zanikiem zasilania po wyłączeniu zapłonu załatwić.

prostsze i działające tak samo.

Co zaś tyczy się przekaźnika jaki zaproponowałem, to też zapewne nie jest potrzebny jeśli auto jest fabrycznie w takie lusterko wyposażone i posiada odpowiednie taśmy zasilające z kostkami i odpowiednio w UCH ta funkcje ustawioną.

Tu przypuszczam chcesz to założyć do sceniola nie posiadającego tych elementów, a nawet nie wiem czy to nie sceniol I przed liftem, gdzie jeszcze takich lusterek nie było. Podajesz w profilu tylko scenic i silnik 1,6 ;) Takie lusterka w sceniolach i meganach występowały dopiero w II i to nie we wszystkich wersjach.

W takim przypadku trudno się spodziewać ze producent przewidział w twoim aucie taką opcję do włączenia. Choćby nawet to był sceniol II po lifcie to nie musi posiadać odpowiedniej taśmy zasilajacej podłączonej do UCH który tym steruje. Tak jest przykładowo w moim sceniolu II po lifcie, gdzie takiego lusterka i nawet taśmy do jego podłączenia brakowało. nie mam pewności czy byłoby możliwe to uruchomić gdybym nawet tą taśmę zakupił. Nie interesi mnie to, mam lusterko które działa i to mi wystarczy.

Dlatego zaproponowałem jak to w prosty i bezpieczny dla instalacji auta sposób rozwiązać.

Nie można przecież wymagać by wszystko w renaultach było jak w OPLU i nie można od OPLA wymagać by był tak śliczny jak sceniol. Nawet rzeźbiona piłą łańcuchowa ZAFIRA tego poziomu nie osiągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik to jakieś 3-4 zł, robocizna to przyjemność, więc to chyba najprostsze rozwiązanie. Rozjaśnianie przy wysiadaniu to już inna sprawa, ja bym na taki pomysł nawet nie wpadł, moim zdaniem niepotrzebna sprawa, bo jak wysiadam z auta to zazwyczaj zapominam o tym lusterku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ewentualnie wysiadasz to zapewne masz wyłączony silnik i zapłon, Wystarczy więc to zsynchronizować z zapłonem, a nie otwieranymi drzwiami, co wyżej opisałem. Niepotrzebnie sięgać po impuls z czujników otwarcia drzwi jak można to zanikiem zasilania po wyłączeniu zapłonu załatwić.

prostsze i działające tak samo.

Co zaś tyczy się przekaźnika jaki zaproponowałem, to też zapewne nie jest potrzebny jeśli auto jest fabrycznie w takie lusterko wyposażone i posiada odpowiednie taśmy zasilające z kostkami i odpowiednio w UCH ta funkcje ustawioną.

Tu przypuszczam chcesz to założyć do sceniola nie posiadającego tych elementów, a nawet nie wiem czy to nie sceniol I przed liftem, gdzie jeszcze takich lusterek nie było. Podajesz w profilu tylko scenic i silnik 1,6 ;) Takie lusterka w sceniolach i meganach występowały dopiero w II i to nie we wszystkich wersjach.

W takim przypadku trudno się spodziewać ze producent przewidział w twoim aucie taką opcję do włączenia. Choćby nawet to był sceniol II po lifcie to nie musi posiadać odpowiedniej taśmy zasilajacej podłączonej do UCH który tym steruje. Tak jest przykładowo w moim sceniolu II po lifcie, gdzie takiego lusterka i nawet taśmy do jego podłączenia brakowało. nie mam pewności czy byłoby możliwe to uruchomić gdybym nawet tą taśmę zakupił. Nie interesi mnie to, mam lusterko które działa i to mi wystarczy.

Dlatego zaproponowałem jak to w prosty i bezpieczny dla instalacji auta sposób rozwiązać.

Nie można przecież wymagać by wszystko w renaultach było jak w OPLU i nie można od OPLA wymagać by był tak śliczny jak sceniol. Nawet rzeźbiona piłą łańcuchowa ZAFIRA tego poziomu nie osiągnie.

 

 

nie no co racja to racja, chciałem po prostu dowiedzieć się czy nie łatwiej zamiast ciągnąć kabli całkiem do tyłu, po pprostu wlutować się w jakiś kabel wiązdki z przodu ^^ jeśli chodzi o auto, to jest to scenic II rok 2007 z tego co kojarze.. co do lusterka to kiedyś na pw podsyłałem Ci jakie posiadam i sam się dziwiłeś że takowe występowały w tych autach.. wiec nie sądze tym bardziej ze posiadam jakie kolwiek kostki.. no nic, trzeba bedzie kombinować ;)

dziekuje za odpowiedzi, mam nadzieje że jakoś dam rade

 

w roli ścisłości i podsumowania. aby podpiąć się także pod wsteczny stosuje:

 

- podłączenie pod lampke jak bylo opisane pare stron wczesniej,

- i jeden kabel z przekaznikiem ciagne przez calą podufitke aż do świateł wstecznego?

 

to jest najprostszy model montazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do lusterka to kiedyś na pw podsyłałem Ci jakie posiadam i sam się dziwiłeś że takowe występowały w tych autach

Gdybym tylko jedno PW otrzymał i tylko w jednym temacie odpowiadał to może bym pamiętał.

Niestety to niemożliwe, nawet jak kiedyś tam dłuższa rozmowę przeprowadziliśmy.

Mój forumowy komunikator obecnie wygląda tak:

Nowe 2

Moje rozmowy 252

Pojemność komunikatora

Wykorzystanie 25% pojemności (1000 wiadomości)

I już kilkakrotnie był dość drastycznie czyszczony, by skrzynki nie zapchało.

Do każdego posta podchodzę indywidualnie i odpowiedzi opieram na tym, co autor w tekście posta albo swoim profilu zamieszcza. Nawet nie szukam innych tematów by te "tajne/poufne" informacje zdobyć. Brak dokładnego info = odpowiedź oparta na przypuszczeniach.

chciałem po prostu dowiedzieć się czy nie łatwiej zamiast ciągnąć kabli całkiem do tyłu, po prostu wlutować się w jakiś kabel wiązdki z przodu

A w czym problem?? przecież przewody do tyłu biegną od skrzyni z przodu auta, do UCH, a z niego przez złącza R2 wiązkami do tyłu karoserii i do lamp.. Nieporozumieniem by było wracać pod deskę z przewodem od żarówek świateł cofania.

Jeśli już masz zamiar to sterowanie tak zbudować to całość z przekaźnikiem montuj za przełącznikami przy lewym kolanie a przez słupek przeprowadź tylko plus ze styków tego przekaźnika. Możesz do kompletu i masę podciągnąć by nie trzeba było brać z oświetlenia wnętrza. Ten plus na styki przekaźnika podłączyć możesz albo z plusa po zapłonie, wtedy lusterko będzie przyciemnione jak silnik będzie pracował, albo z plusa postojowych. Jak automat zapali światła, to lusterko się przyciemni. Przy jeździe w dzień na mijania też będzie przyciemnione. Jeśli masz dzienne włączane automatycznie, to lusterko będzie rozjaśnione, bo bez zasilania plusem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w megankach i scenicach II wystarczy podpiąć zasilanie i już, nie włącza się tej funkcji clipem. Jak jest kostka przy lampce to wystarczy się podpiąć i już działa. W lusterku są dwa czujniki, z przodu od światła i od strony lustra też czujnik światła. Jak czujnik z przodu "widzi, że jest widno" to lusterko nie działa, natomiast jak jest ciemno na zewnątrz i ktoś zaświeci w lusterko od strony zwierciadła, to wedy się ściemnia. Nie sądzę, żeby fabrycznie było powiązane ze wstecznym biegiem, ale upierać się nie będę, nie sprawdzałem tego. Lusterko pasuje też od laguny II i kostki są takie same jak w megankach i scenicach II, tylko niektóre laguny miały ściemniane lusterka zewnętrzne, a sterowanie nimi było wykonywane dzięki czujnikom w lusterku wewnętrznym. Do tego serowania służyły dodatkowe piny we wtyczce lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czujnik z przodu "widzi, że jest widno" to lusterko nie działa,

Uwierz że już działa jak ma zasilanie z lampki wewnętrznej..

Jak przedni czujnik widzi że się ściemnia na zewnątrz to lusterko działa bardziej, a jak ktoś poświeci od tyłu to jeszcze bardziej zwierciadło się przyciemnia.

Co do samego pomysły rozjaśniania przy cofaniu to pomysł jest dość ciekawy i skoro i tak trzeba instalacje dorabiać to warto takie usprawnienie wprowadzić. Nie musi wszystko być tak jak projektant wymyślił..

Sam się zastanawiam czy takiego ulepszenia u siebie w sceniolu nie wprowadzić.Przy okazji sprawdzę jak to jest w sceniolu RaVa, tam jest fabrycznie elektrochrom wsadzony.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz że już działa jak ma zasilanie z lampki wewnętrznej..

masz rację, nie sprecyzowałem. Pisząc, że lusterko nie działa, miałem na myśli, że się nie ściemnia, natomiast po zasłonięciu przedniego czujnika powinno się ściemnić nawet w dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o precyzyjne określenie.

ono faktycznie po podłączeniu plusa i minusa delikatnie zmienia odcień tego co się w nim odbija, nawet bez przytykania przedniego czujnika.

Wszystko z tyłu nawet w słoneczny dzień jest w odcieniu błękitu. Po odłączeniu jednego z przewodów z kostki lusterka, kolory są naturalne.

Tak to przynajmniej u siebie w dobudowanym lusterku widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem na to uwagi. Dodam, że u siebie w lagunie mam roletę w tylnej półce i jak jest wyciągnięta to to lusterko bardzo słabo działa w nocy, ale to tylko informacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Lusterko z 4 kablami występowało w Lagunie II w wersji ze ściemniającymi się lusterkami zewnętrznymi. Dwa zbędne kable służą do sterowania zewnętrznymi lusterkami. W megance takie lusterka nie występowały, więc zostawiasz je luzem - nic im nie będzie :)

OK ale które to są te dwa kable zbędne a które potrzebne do podłączenia? Czy idąc kolorami może ktoś mi powiedzieć na których kablach podłączyć to lusterko jak się zakupiło takie z 4 pinami ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przejrzałem cały temat i dalej jestem zielony. Może opiszę sytuację. Kupiłem Megane II, miała wymienianą przednią szybę i jest zamontowane jakieś zwykłe lusterko (sam nie wiem z czego). Mam klimatronik ale nie działa i podejrzewam, że przez brak czujnika (lusterka). W podsufitce mam 3 kable, o takie:

 

[cięcie] - nieregulaminowe zdjęcie

 

I teraz powiedzcie mi jakie lusterko mam kupić? Prawdopodobnie fabrycznie był też czujnik deszczu i świateł, tylko czy te trzy kabelki wystarczą też do sensora? Jeżeli tak to kupię i lusterko i sensor (no i pewnie wymienię szybę na taką pod sensor).

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden od czujnika temperatury wewnętrznej i wilgotności (przed liftem), kolejny to czujnik deszczu i do przyciemniania lusterka. Lusterko takie z dużą obudową, megi poliftowa czy nie.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki to:

Czarna do czujnika świateł i automatu wycieraczek, powinien być przyklejony do szyby.

Szara do lusterka elektrochromatycznego, by samo się przyciemniało.

Brązowa do czujnika temperatury. Ta ostatnia współpracuje z klimatyzacją.

Szukaj kompletnego lusterka elektrochrom, z podstawą i obudową, zazwyczaj w niej znajduje się turbinka która przepompowuje powietrze przez czujnik temperatury.

Możesz też, (po wcześniejszym sprawdzeniu czy jest podmiana możliwa) poszukać takiego z sceniola po lifcie, wówczas brak turbinki, a jest tylko trmistor. Plusem tego rozwiązania jest brak terkotania pod lusterkiem.

Opisane w temacie o tym tytule.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!