Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP - na ile się przydaje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam Megane III z lutego 2014 roku i zastanawiam się czy mam na wyposażeniu ESP. Na pewno mam ASR, ponieważ już mi w zimę przyhamowało parę razy koło/koła jak wjechałem w śnieg na drodze. Niestety nie wiem czy mam ESP i nie mam póki co tego jak sprawdzić ze względu na brak śniegu, a na suchej nawierzchni nie chcę tego testować. Dodam tylko, że mam na lewo od kierownicy przy regulacji wysokości świateł wyłącznik do ASR (tak jak na zdjęciu: thumb_hosting_zdjec_1421754129__renault-fluence-09.jpg), ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie przy zdefiniowaniu czy mam ESP. Z góry dzięki za informację.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest przycisk i jest aktywny to posiadasz ASR i ESP.

Te układy w naszych renówkach (megany, sceniole) zawsze występują wspólnie.

W specyfikacji jaką podaje Renault nazywa sie to, dosłownie:

system ESP z funkcją zapobiegającą poślizgowi kół ASR

(w thalii zapewne tak samo to wygląda)

To co zauważyłeś w czasie jazdy, to właśnie zadziałał ESP korygując tor jazdy auta do tego, jak była ustawiona kierownica.

W tym czasie mrugała zapewne trójkątna kontrolka w panelu wskaźników..

ASR działa tylko przy ruszaniu z postoju i przy przyspieszaniu na śliskiej nawierzchni i przyblokowuje koła na osi napędowej, by zminimalizować ich ślizganie. Jeśli nie może tego dokonać samym przyhamowaniem, to zmniejsza moc silnika.

Możesz to działanie świadomie wyłączyć, właśnie wspomnianym przyciskiem.

Stosuje się to zazwyczaj wtedy, jak masz łańcuchy na kołach i w kopnym śniegu jest Ci potrzebna normalna moc silnika, by się wydrapać.

Po takim wyłączeniu ASR/ESP następuje samoczynna aktywacja tych układów jak auto przekroczy 50km/h (wartość progową można ponoć zmienić CLIP-em ale raczej jest to mało rozsądne)

Jest to po to, by kierowca nie zapomniał tego ponownie ręcznie aktywować i w czasie szybszej jazdy była elektroniczna kontrola i korekta toru jazdy.

Nie ma takiego kierowcy, który szybciej odczuje noszenie auta i szybciej podejmie działania korygujące jak ten układ.

Czego należy unikać??

Przyzwyczajenia, że jak zaczyna działać ESP, (auto zaczyna zarzucać) to dodatkowo kierownicą kontrujemy by auto wyprostować.

To niestety zmienia ustawienia kierownicy co układ odczytuje jako chęć zmiany kierunku jazdy i swoje korekty będzie robił właśnie do ustawienia układu kierowniczego, co w efekcie znacznie przedłuży czas powrotu na właściwy kierunek i swój pas ruchu..

(przerabiane osobiście w próbach na śliskiej drodze, w 2 sceniolach z tymi układami i opisane z własnego doświadczenia)

A próby ESP można dokonać nawet na czarnym i przyczepnym asfalcie byle droga była pusta, by kogoś takie próby nie zaskoczyły.

Rozpędzasz się do 50km/h lub podobnej szybkości i energicznie przekręcasz kierownicę w lewo i prawo po 1/4 obrotu od jazdy na wprost.

W Twoim aucie może to być trudniejsze, bo jest niżej środek ciężkości ale w sceniolu po kilku takich ruchach karoseria jest na tyle rozbujana, że ESP już działa.

Działanie ASR natomiast sprawdzisz ostro ruszając na drodze szutrowej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z @kubamtx, w normalnej jeździe ESP jest arcy przydatny, choć umiejętność jazdy i kontrolowania poślizgów (planowanych czy nie) jest bardzo pożądana. Jak dużo daje ESP można przekonać się idąc na kurs bezpiecznej jazdy, gdzie w kontrolowanych warunkach można sobie auto doprowadzać do granic (zmiany pasa, hamowanie na zakręcie itd). Bardzo fajnie widać co się dzieje w tych samych warunkach z autami bez ESP a co gdy esp auto ma, różnica kolosalna i naprawdę potrafi otworzyć oczy.

 

TO co mi się w Megi nie podoba, to to o czym wspominali koledzy czyli nie możność wyłączenia go, a dokładnie fakt, ze powyżej 40km/h sam się aktywuje. Niestety nie raz już miałem sytuacje, ze przy podjazdach po stromym na śniegu elektronika sobie totalnie nie radzi i dławi silnik tak, że bez odpowiedniego rozpędu (który nie zawsze jest niestety możliwy) można co najwyżej stanąć w połowie podjazdu. Wyłączysz, dodasz za dużo gazu, kola zamielą, uzna ze 40km/h, włączy się i stoisz. Limit w megance wg mnie mocno chybiony. Te same podjazdy, autem bez takich cudów i z odrobina wyczucia jest 2x prościej pokonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mylimy, celowo zresztą np użyłem w jednym miejscu ogólnego słowa "elektronika". System antypoślizgowy, pomagający przy ruszaniu jest upierdliwy, a niestety włącza się przy 40km/h, przynajmniej w megane 3 :/

ESP jak pisałem jest super, pewnie, że do ćwiczeń w kontrowanych warunkach też fajnie by było gdyby można go wyłączyć, ale 99% ludzi tego pstryczka nie potrzebuje. Za to działa super i podoba mi się, że nowe auta po prostu muszą go mieć.

 

A i tak, jak esp działa to mruga kontrolka (przynajmniej w m3). Łatwo sprowokować na śniegu. Wydaje mi się nawet, ze chyba mruga też kierunkowskazami, albo stopami jeśli działa dłużej. Instruktor na szkole jazdy skubany wiedział kiedy pomógł mi system, a kiedy sam złapałem. W innym aucie na szkoleniu (to chyba była toyota, ale nie pamiętam już) mrugało więc założyłem. że i w megi coś musi :) Ale to już tylko domysł, zapomniałem zapytać gościa, zrobię to następnym razem :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Nie mam 100% dowodu że stopy mrugają gdy ESP działa, ale jak miałem problem z czujnikiem pedału hamulca to paliła mi się kontrolka ESP (chyba jakiś fault, to było w poprzedniej megane więc już nie pamiętam), więc pewnie coś na rzeczy jest. Myślę że kierunkowskazy to raczej nie, one się załączają przy hamowaniu awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie,

 

Rok po moim poprzednim poście w tym wątku i dwa lata od posiadania samochodu w końcu udało mi się w kontrolowanych warunkach wymusić działanie ESP dzięki śnieżnej pogodzie, która nawiedziła nasz kraj. Sprawdziłem działanie tego przycisku który włącza/wyłącza system antypoślizgowy i z tego co zaobserwowałem to włącza/wyłącza on tylko ASR pomagający m.in. przy ruszaniu, a ESP nadal działa pomimo wyłączonego systemu i prędkości poniżej 40 km/h. Rozumiem, że ten klawisz odłącza tylko i wyłącznie ASR, a ESP jest włączony na stałe, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, nie, wydaje mi się, że wyłącza się też esp. W sumie jako, że przy 40 zabawa żadna to jakoś ostatnio tego nie wyłączałem, ale sprawdzę jutro/pojutrze i się upewnię, że u mnie wyłącza wszystko.

Samo ESP działa wg mnie bardzo ok i wcale nie tak trudno go sprowokować :)

Co do migaczy przy działaniu esp, to jednak nic nie mruga. Regularnie prowokuje ten system i jednak tylko kontrolka i chrobotanie hamulców czasami :)

 

Dla kontrastu, powtórzę tylko, ze wg mnie niestety ASR w Megance jest bardzo slaby i przy stromszych drogach, szczególnie z większa ilością śniegu, niestety przeszkadza zamiast pomagać

 

Dodano: 06 sty 2017 - 18:50

@sebastian_wifi no jednak masz racje. Sprawdziłem przed chwila i tylko ASR się wyłącza, ESP działa nadal.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. ESP da się chyba tylko wyłączyć w sportowych samochodach (np. Megane RS). W sumie to rozsądne posunięcie bo w przeciwieństwie do ASR nie ma sensu wyłączać ESP. Pozdrawiam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!