Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

to ja może wrzuce kamyczek do ogródka oszczędnego 1.5 :D

Trasa Gdańsk-Borki-Gdańsk; w jedną stronę przez Toruń, Włocławek, Łódź; w drugą przez okolice Sochaczewa, Płońska, przez Grudziądz; w obie z przelotem przez autostradę; razem 854 km.

 

Spalanie wg komputera: 4.7/100 przy Vśr 69.2 km/h.

 

Nie szalałem, starałem się jechać b. równo, pod wzniesienia na obrotach 2-2.5k, ale jakbym miał spalić mniej to naprawdę musiałbym ten kapelusz założyć i ciągnąć się jak pipa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  wujekwu napisał(a):
1.6 16V podobnie jak reszta.. w trasie 6-7, w miescie niestety 8-9 huhu

Jak moj stal w serwisie to mialem przyjemnosc zastepczym wlasnie z takim silniczkiem smigac. Mialem podobne wyniki jak Ty.

Teraz potestowalem mojego dieselka i sporo mi w korkach traci. Na samej trasie mam 5,5 - 5,8. Ale miasto (Warszawa) ciagnie dodatkowy litr :D

 

Proszę doczytać w regulaminie forum o zasadach pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie dane dla dci pięciobiegowego są podane do granicy licznikowego 90-5 km/h,

łoj co ja się już nasprawdzałem :shock: , płynna stała V do tej daje nawet 3,8/100km,

w 4,5 żaden problem się pomieścić na trasie- do stałego 110km/h- trzeba pokombinować i gra,

a polećmy se 130km/h stałą na odcinku 60 kilometrów.

Pięcioma biegami brak szans zejść niżej 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj chcialem zobaczyć ile uda mi się najmniej spalić no i w warunkch miasto 30% trasa 70% na odcinku 93km średnia wyszła 4,2l/100km przy średniej prędkości 51km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dwóch miesiącach od zakupu postanowiłem sprawdzić swoją megankę.

Przy jeździe takiej na krótkich odcinkach tak około 30km najdłuższa trasa klima nieraz włączona, prędkość maksymalnie 120km/h wyszło mi 5,6litra. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja teraz zaszaleję... <ok>

 

W mojej Megi 1.9dCI po mieście (Poznań) to w okolicach 10l/100km i nie mogę powiedzieć, że szaleję z przyspieszeniami, bardzo spokojnie jeżdżę.

A trasa? W trasie poniżej 6l/100km zejść nie potrafię, mimo jazdy w okolicach 100km/h, maksymalnie 110km/h.

 

Może warto zmienić olej?

Jakieś inne porady jak obniżyć spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708 dlaczego się dziwisz przecież kol. surivitna jechał eko <ok>

  surivitna napisał(a):
bez klimy, bez pośpiechu.

Nawiasem to chyba moje 1,9Dci jakieś rozklekotane i zasysa za dużo, bo tak czytam i czytam i sie nie mogę nadziwić :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się dziwcie ale faktycznie tak jak wyżej pisałem da się zejść do 4,2/100 (w moim przypadku) ale jazda nie jest przyjemna, non stop kontrola prawej nogi, w moim przypadku sa jeszcze góry, a więc jak to dobrze wykorzystasz to przy zjeździe pali 0,0l/100 więc się da ale czy warto ?

 

Moim zdaniem nie - przyjemna jazda w moim przypadku to spalanie 5,9-6,0l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robson73, moje jakos tez nie może zejść poniżej 6l co i tak uważam za dobry wynik.

Żeby uzyskac 4.3l musiałbym mieć 170km płaskiej autostrady,100km/h,6 bieg....może,może by sie udało.

4.5l w 120konnym aucie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widze większego problemu - a dosyć wyprzedzam więc nie jest to ekonomiczna jazda i 6/100 to standard, jak ktoś wątpi mogę przewieźć w okolicach Jeleniej Góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!