Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Scenic II siostry 1,9DCI, 4 osoby spalanie 8,7l ON/100km

 

Zdecydowanie za dużo. Przy tych pedkościach na autostradzie, gdzie w zasadzie jedzie się równo i bez szarpania, Meganka z włączoną klimą pali mi do 6 litrów. Dodajmy litr na Scenica i mamy 7/100. Ale prawie 9/100? Coś tu jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale prawie 9/100? Coś tu jest nie tak.

 

W zasadzie tak wysoki wynik jest "do zrobienia" przy agresywnej jeździe: gwałtowne wyprzedzania, nagłe redukcje i przyspieszenia. Ale przy normalnej jeździe to jak na diesla zbyt dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jest prawda i mam na to ponad 15 świadków.

Opisując te pomiary chcę poskromić opisy spalania niektórych na forum <ok>

Jeden z uczestników wyjazdu też był mocno zdziwiony słysząc, że diesel spalił 8-9l/100, no bo on słyszał, że te nowe diesle spalają 4l/100 :mrgreen: , a tu realia i pomiary są inne.

U mnie też przy rewelacyjne spokojnej jeździe na trasie bez gwałtownego wyprzedzania, prę dkość 90 max. 100km/h, bez korków na trasie i 1 osoba w aucie bez obciążenia spali mi 7,4l LPG/100km, a w zakorkowanym Wrocku nawet 13,6l LPG/100 przy średniej 21km/h, a Scenik 1,9dci siostry 9,4l ON/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nowe diesle spalają 4l/100 :mrgreen:

 

Megane II ph I 1.9 dCi - raz udało mi się zejść w trasie do 4,1/100 -> super delikatne traktowanie gazu, wyłączona klimatyzacja, dwie osoby w samochodzie, nie przekraczałem 90 km/h

Modus 1.5 dCi - podobna jazda jak wyżej, wynik 3,7/100 (auto zastępcze z ASO).

 

Oczywiście powyższe dane dotyczą naprawdę delikatnej jazdy, która na codzień jest praktycznie niewykonalna - wymaga właściwie pustej drogi i masy cierpliwości <ok>. Ale niemożliwe to to nie jest.

Przy normalnej jeździe Megane pali mi w trasie 5,5-6 litrów, a w mieście 7,5-9,5. I to moim zdaniem jest akceptowalny poziom spalania dla tego silnika. 8,7 w trasie to moim zdaniem dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablos1618, sorry ale ogarnij się trochę, w temacie o chiptuningu dCi piszesz że masz 2.2 dCi i pół miliona KM i jeszcze więcej Nm. Tu w temacie piszesz że masz 1.9 dCi i pali Ci 5.3l przy prędkościach dochodzących do 180km/h. Ja przy tym samym silniku i roczniku na trasie przy normalnej jeździe (do 120km/h) robię 5 litrów, przy oszczędnej ok 4,5l na 100km. Wynika z tego wniosek, że im więcej KM i Nm tym mniejsze spalanie <ok> Moje średnie spalanie od 3000 km wynosi 6.3 litra przy szerokich oponach, niedelikatnym stylu jazdy i krótkich odcinkach jakie pokonuję, silnik nie zdąży się rozgrzać a już jest u celu. Nie będę tracił przyjemności z jazdy kosztem szklanki ropy na rok.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trasa Poznań- Żywiec-Rycerka Górna i powrót, oraz ok 200 km po górkach łącznie 1218 km samochód maksymalnie obciążony plus cały czas klima, spalanie 6,2 l , prędkość na trasie gdzie było możliwe do 150 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny test spalania.

Kupiliśmy we Francji Megane II VAN 1,5dci 2 osobowy.Zalaliśmy do pełna i w drogę.Jechaliśmy w 2 osoby nie szybciej niż 130km/h na autostradzie,gdyż nie chcieliśmy ryzykować, bo czas na wymianę rozrządu. Spalanie 5,7l on/100 (sprawdzane poprzez lanie pod korek),a komputer pokazał 5,3l on/100.W mieście 7,6l on/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe pomiary, poprzedni zbiornik całkowicie wyjezdzony w mieście na super hiper paliwie wyszło 5,8 /100 ( poprzedni równiez po mieście z zwykłym 6,15) . We łikiend pojechałem do wafki Obciążenie takie se bliżniaki z tyłu żona z przodu bagażnik pełny samych najpotrzebniejszych rzeczy. Spokojnie 90-110 parę razy ostre wyprzedzanie Wyszło 4,9/100 klima cały czas smażyło niemiłosiernie zwykły ON. Dodaje prędkość srednią 74,2 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomorze (oczywiście korki):

Trasa: 1200 km, 5 osób + pełny bagażnik

Spalanie: 6.0 l/100

Średnia prędkość: 76 km/h

 

Karkonosze:

Trasa : 740 km

Spalanie: 5,3 l/100

Średnia prędkość: 70 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 1,5 dci 74 kW - normalnie na trasie 4,1-4,2 l/100 km, miasto 5,5-5,8 l/100 km. Ostatnio udało mi się w sobotnie popołudnie i wieczór przejechać 250 km ze średnim zużyciem 3,7 l/100 km. To mój absolutny rekord, ale jazda była delikatna i płynna, 2 osoby w aucie bez bagażu,prędkość nie wyższa niż 120 km/h, ruch umiarkowany, nawet w Poznaniu, gdzie przejechałem ok. 30 km. No i włączony klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!