Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Was ostatnio wkurzyło?


knq

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś a raczej wczoraj.

Pokonuje skrzyżowanie z innymi.Skręcam w lewo Nagle jakaś kobieta na poczatku stanęła sobie i kłóci się z facetem. Zrobił się korek jak cho...ra. W końcu ruszyła, ale światła nie będą czekać <piwko>

Kierowcy z lewej dostali zielone a ja musiałem stanąć prawie na środku skrzyżowania. Zamiast mnie puścić to stałem wystawiony na cela.

Jestem kulturalny w takich sytuacjach, ale marzy mi się częstsza wzajemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jak wracałem z Manufaktury jechałem sobie Zachodnią. Wszędzie zakaz skrętu w lewo. No to wszyscy mkną sobie ładnie do przodu. Aż pewien pan w samochodzie przede mną wymyślił sobie,że jednak mimo wszystko w lewo skręci. Efekt? Ledwo co wyhamowałem,w dodatku pół auta zostawił na pasie,jakby już nie mógł całkiem na torowisko wjechać (żaden tramwaj nie jechał). Młodzieniec za mną ledwo co dał radę się zatrzymać,koła zblokowane.

Na kolejnym skrzyżowaniu facet przede mną na pomarańczowym hamował awaryjnie z prędkości 70km/h ;] Noż kurczę.... A potem ludzie się dziwią,że wypadki są w miastach.

Aaa,i jeszcze jak skręcałem na osiedle z prawego pasa,to jakiś miły pan mnie wyprzedził z lewej i bezczelnie zajechał drogę bo też stwierdził,że będzie skręcał ;]

 

edit.

Jeszcze mały bonus mnie spotkał dziś rano. Po piątkowej wizycie w manufakturze pozostało mi wgniecenie na tylnych dzwiach. Kuźwa... czy ludzie na parkingach w ogóle myślą? Ja robie wszystko aby kogoś nie stuknąć,ani nie puknąć i przeciskam się przez wąskie przejście co by drzwi za szeroko nie otworzyć,a inni na chama jak najszerzej i zadowoleni,że komuś szkodę zrobili.

Będę musiał skorzystać z usługi "small rapair" czy jakoś tak. Może ktoś zna jakiś zakład w Łodzi albo w okolicach?

Edytowane przez Cruel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjaliści mechanicy! żaden z 6 warsztatów nie potrafi podnieść tylnej belki!! Na dodatek jeden, który na szyldzie ma napis, że specjalista od Renault, stwierdził, że takiego czegoś się wogóle nie da zrobić, i chyba coś mi się pomyliło, bo to trzeba belkę od razu do regeneracji wysłać! Pierwszy raz mechanika wyśmiałem w żywe oczy!! Porażka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to trzeba belkę od razu do regeneracji wysłać!

I generalnie ma rację, chociaż powinien ruszyć tyłek i sprawdzić jak wyglądają gniazda.

Niestety jest to bolesne (dla kieszeni) ale prawdziwe. Po tylu latach (najmłodsze modele m1ph2 mają w końcu po 10 lat) gniazda na ogół są w takim stanie, że naprawdę tylko nieliczne egzemplarze przejdą regulację bez regeneracji, a szkoda ryzykować podwójną robotę i własne bezpieczeństwo.

 

Mi zrobiła się dziura w wydechu (nie wiem jeszcze gdzie, bo wyraźnie pyrkać zaczęło teraz w długi weekend. Wydech fabryczny prawie 280k km przeleciał), a przegląd tylko do piątku <piwko>

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek zamówiłem paczkę oporników 680R a przyszły 680K gość pomylił paczki i źle je zaadresował... Sprzęt potrzebny na gwałt a tu jeszcze taka wtopa... Będąc dziś na zakupach miła pani z skody fabii tak mi przyfasoliła w drzwi pasażera, że jej drzwi się odcisnęły... A jak zwróciłem uwagę to nie potrafiła się nawet obejrzeć, totalne chamstwo i kretynizm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I generalnie ma rację, chociaż powinien ruszyć tyłek i sprawdzić jak wyglądają gniazda.

Wiem, że lepiej zregenerować, ale ten gość uparcie twierdził, że w renówkach wogóle się nie da ani podnieść, ani obniżyć :) Dziś dalszy ciąg walki z wiatrakami czytaj "mechanikami" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wkurzają mnie władze (radni ) Poznania, ponoć miasta słynącego z zaradności i oszczędności, że a za publiczne pieniądze 8raz wymieniają murawę za prawie pół miliona zł czyli razem za 4 mil zł na boisku należącym do prywatnej spółki. A dla oszczędności zamykają kilkanaście gimnazjów w moim mieście, w tym to które mam pod domem.

Kupiłem mieszkanie patrząc między innymi na lokalizacje szkół a teraz najbliższe gimnazjum na 2gim końcu dzielnicy :) niech ich szlag :)

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że lepiej zregenerować, ale ten gość uparcie twierdził, że w renówkach wogóle się nie da ani podnieść, ani obniżyć

Dlatego napisałem generalnie, a w domyśle mechanik to leń i cwaniak :)

 

Mnie wkurzyła poczta, nasza Polska kochana. Przysłali POWTÓRNE awizo na list odebrany tydzień temu. Pół godziny w kolejce żeby na koniec usłyszeć głupie tłumaczenie, że to tak ma być (powtórne awizo jest wystawiane już w momencie dotarcia listu do danego urzędu, jeszcze nim człowiek zdąży przyjść z pierwszym awizem - przyznam... nie ogarniam tego :) ).

 

sebcio76 na pocieszenie (głupie, ale jednak) powiem, że w Warszawie taki sam bur.... bałagan znaczy się :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, do szewskiej pasji doprowadziła mnie tarcza hamulcowa w sceniolu starszym.

Jak długo mam auta i wymieniałem w nich tarcze tak jeszcze takiej francy nie spotkałem.

Chyba dlatego że to faktycznie franc- uski produkt.

Pomijam już fakt rozerwania klucza 18, przy odkręcaniu śrub strzemiona zacisku od zwrotnicy, choć to też poczyniło opóźnienie w pracy. (wyjazd po nową nasadkę i to na rowerze, bo sceniol drugi zamiennie za starszego był w Gliwicach, 3 sobie zanabyłem ze złości na zapas)

Każdemu starszemu narzędziu przytrafi się słabszy, ostatni dzień.

Tarcza jednak za Chińskiego boga nie chciała się rozstać z piastą. :)

Nie pomogło walenie od środka młotem, nie pomogło podgrzewanie jej obsady palnikiem i następna dawka uderzeń, nie pomagały również prośby ani przekleństwa.

Od tych razów już nawet kruszyć się zaczynała na powierzchni ciernej, a nie zeszła nawet 0,5 mm.

Popuściła dopiero jak w krańcowej desperacji potraktowałem ją szlifierką kątową, odcinając najpierw zewnętrzny, czołowy pierścień osadczy koła i później próbując wyłamać nacięty po cięciwie kawałek, by dostać się do jej poziomego osadzenia na piaście.

Niestety kosztowało mnie to kilka godzin wqrwiania się nad tym elementem.

Później poszło już sprawnie, czyszczenie zacisków malowanie składanie na nowych częściach, gdzie trzeba zaaplikowałem smar miedziowany.

Efekt końcowy- niestety tylko jedna, prawa strona wymieniona. Jutro powtórka z "rozrywki" z lewej strony ale bogatszy o nowe doświadczenia i nowe nasadki 18mm, powinienem uporać się z tym dużo szybciej.

Kilka fotek z dzisiejszej operacji na sceniolu starszym.

demontaż: (extreme)

09052012188800x6.jpg 090520121898juj.jpg 090520121908axa.jpg 09052012193800x6.jpg

09052012192800x6.jpg 09052012194800x6.jpg 09052012195800x6.jpg

składanie:

09052012196800x6.jpg 09052012197800x6.jpg 09052012198450x6.jpg 09052012199800x6.jpg

09052012200800x6.jpg 09052012201800x6.jpg 09052012202800x6.jpg 09052012203800x6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, znam Twój ból, też miałem u siebie taki problem, a poradziłem sobie tak: Podniosłem auto do góry zabezpieczyłem solidnym pieńkiem, i na założonym zacisku najpierw odkręciłem starą tarczę, włączyłem auto, rozpędziłem się lekko i dałem po hamulcach, lekkie szarpnięcie i tarcza sama się zaczyna obracać. Potem to już wiesz co robić (zdejmujesz zacisk, tarczę i działasz dalej)

 

pozdrawiam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!