Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

koleggo widze ze rzezbe chcesz zrobic a tym bardziej wstawiajac tyle tych paskow poprostu zrobisz sobie na liczniku swiatła do jazdy dziennej tymi ledami. przelutuj te diody z paska na licznik. ja tak zrobiłem i efekt jest satysfakcjonujący ;)

 

[ Dodano: 2010-05-17, 19:32 ]

Kolego meganecoupe02 pisałeś ze w coupe Ci nie zasieca się kontrolka STOP po zaciągnięciu ręcznego a w scenicu się świeci. A gdyby tak podmienić zegary i sprawdzić czy zaświeca się ta kontrolka w liczniku z scenica w coupe?? chciałoby Ci się to zrobić? myśle że to nie zależy od wersji (daty ich produkcji) zegarów tylko od instalki w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Megane I phII 1.4 16V komp Sagema z tego co pamiętam, jutro mam zamiar podłączać ten "jeden kabelek z ECU i w końcu i tak nie wiem z którego pinu w mojej wersji, czy z 50 czy z 11 czy z 13 ;)

Może ktoś pamięta dla "odświeżenia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukilks, poczytaj w temacie o komputerze pokładowym.

 

DAREN, dopiero teraz przeczytałem. Przyznam, że trochę zachodu to będzie kosztować :-/ Ale jak znajdę chwilę to może zdążę do czwartku. Mijam się ciągle ze Scenicem, jak ja w domu to on w pracy i nie ma jak podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki już chyba wszystko jasne.

Tak dla przypomnienia

cyt.

"Megane I phII z komputera wtrysku pin 11 do kostki licznika pin 7 kostka 15pinowa.

z przycisku wycieraczki jeden przewód do pin 6 kostki 15pinowej licznika drugi do pin 24 kostki 30pinowej licznika.

Jeżeli we wtyczce komputera wtrysku nie masz przewodu w pinie 11 to zsuń osłonę przewodów wtyczki odwróć wtyczkę , podważ żółty plastik z właściwej strony i zdemontuj go wprowadź przewód i złóż z powrotem"

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem licznik JEAGER 7700/428/710C - ma komputer czy nie ?

 

Sprzedawca nie umiał powiedzieć ale mówi, że na liczniku raczej same ósemki bez znakó graficznych ... :|

 

[ Dodano: 2010-05-28, 20:47 ]

Znalazłęm też model zegarów 7700//427//904C - ktoś umie stwierdzić czy maja kompa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Podłączał ktoś kompa do megane 1.9 Dti z 2000 roku? Mam zakupiony licznik z kompem i manetkę wycieraczek z przyciskiem. Teraz potrzebuję dokładnej instrukcji jak i co podpiąć. Na innym forum gość mi napisał że wystarczy manetkę tylko podpiąć i wszystko będzie działało ale po przeczytaniu postów waszych już nie jestem tego taki pewien. Mam model zegarów sagema. Jakby ktoś mi pomógł to byłbym bardzo wdzięczny. Zrobie do tego manuala oczywiscie.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CK, ten gość to ja i tłumaczyłem Ci to krok po kroku, jak pastuch krowie na rowie, a Ty jeszcze nie skumałeś. Teraz jeszcze piszesz:

Na innym forum gość mi napisał że wystarczy manetkę tylko podpiąć i wszystko będzie działało

Tak na pewno nie napisałem, mam wszystkie wiadomości pw do wglądu (a jest tego niemało bo tłumaczone krok po kroku).

Przejrzyj ten temat i dodatkowo te o komputerach pokładowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk, ja u siebie komputer miałem, ale niesprawny więc instalacje kładłem od nowa i teraz działa. To jest proste, tylko wystarczy poczytać i najważniejsze to dowiedzieć się z którego pinu komputera pod maską zacząć całą rzeźbę. Kol. kemot zakładał do dti o ile mnie pamięć nie myli, może się wypowie w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to jest poste, założyłem i śmigam, trochę zabawy było tylko z tym dzielnikiem. Dlatego chciałem tylko sprawdzić, czy w dCi potrzeba też dzielnik, ale chyba silników dCi nie byłe w PHI, a skoro licznik z PHII jest w pełni zamienni pomiędzy benzyną i ropniakiem, to wnioskuje, że w dCi nie potrzeba dzielnika ;)

 

Pokrętnie to wyszło :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w dCi nie potrzeba żadnych dzielników. Silnik ten wprowadzono w 2000 roku do meganki/scenica więc wcześniej go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadł mi w ręce taki oto licznik z PhI (z komputerem)

 

licz1.th.jpg

 

i moje pytanie - co poza samym licznikiem musiałbym jeszcze mieć. Tzn wiem że manetkę z przyciskiem do zmieniania wyświetlanych informacji, ale słyszałem że można się bez tego obejść - jeszcze nie wiem jak ale podobno jest możliwość ;) [Dane mojego auta są w profilu]

 

Obecnie mam takie

 

10052010060.th.jpg

 

Na obu licznikach pod wyświetlaczem przebiegu jest napis IGID230K3 i oba wyglądają bardzo podobnie, tyle że jeden jest JEAGER a drugi SAGEM

 

Na tym SAGEM (z komputerem) jest naklejka o treści:

 

lewa strona //////////////////// prawa strona

 

21615154 - 5 B //////////////// kod kreskowy

T4 ESS EU ///////////////////// 7700847788 D

04/07/1996 //////////////////// kod kreskowy

NSOO11660-L ///////////////// kod kreskowy

 

poza tym z tyłu są wejścia na 5 wtyczek ( 4 z nich z kabelkami mam - przeźroczysta, brązowa, czarna i szara) Nie wiem jaka jeszcze powinna być ?

 

I jeszcze tak zapytam - czy jak po prostu zamienię ter liczniki to wszystko będzie działać czy muszę coś rzeźbić ? Chciałbym wiedzieć zanim rozwalę deskę rozdzielczą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że można się bez tego obejść - jeszcze nie wiem jak ale podobno jest możliwość )

pewnie ż e jest zwykły przycisk na konsoli można zamontować ,który bedzie nam zwierał pin od kostki licznika do masy ,na początku tak miałem zrobione lecz pózniej zamontowałem manetkę bo akurat tanio wpadła w ręce ;) kolego licznik przekładasz i powinno wszystko działać ,sprawdź tylko czy masz pociągnięty kabelek od komputera ,rozpiskę kostek masz na forum ,jeśli niemasz tego kabelka to spokojnie go sobie pociagniesz do auta . W moim aucie nic poza wymianą manetki nie musiałem robić,instalacja elektryczna była kompletna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam wszystkie posty i niedoczytalem jednej rzeczy. Może ja poprostu przeoczyłem:. Mianowicie mam Scenica I ph II z silnikiem dTi F9Q, chce założyc kompa. Kupiony licznik + manetka. tylko obawiam sie problemow z obrotomierzem...Czy problemy ze zlymi wskazaniami tycza sie tylko swap-u licznika z phII do phI?? a gdy zaloze z phII do phII beda problemy?? Sory za lamana polszczyzne-pisze pierwszy raz.

 

[ Dodano: 2010-06-16, 05:19 ]

I kolejne pytanie (jestem raczej srednio uzdolnionym majsterkowiczem:P) info o spalaniu z ECU w dTi bierzemy z 32 pinu. ok szczerze jeszcze nie zagladalem do ECU-ni zdejmowalem wtyczki, stad pytanie... piny ponumerowane?? bo tam wyjscie z ECU podzielone jest trzy czesci- nie mam pojecia ktory to pin 32.....

 

[ Dodano: 2010-06-16, 21:56 ]

OK poprzednie pytanie nieaktualne, znalazlem pin 32 i ma on wyprowadzony kabel natomiast w koste tejj 4x9 go nie moge zlokalizowac;/ jesli porownac do zdjec z w/w manuala to kabel z ECU nie doprowadzony do tej kostki...sam juz niewiem. napewno w dTi pin z ECU o spalaniu to 32?? bo jest kilka pinow nie wyprowadzonych chocby pin 31...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!