Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiony został licznik z białymi zegarami i komputerem pokładowym o oznaczeniu SAGEM x64 ADAC EU SP7 P8200038777 koszt 150 zł manetka wycieraczek 20 zł

Edytowane przez SZYLO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Jestem po wymianie zegarów w mojej megance ph2 na wersje z kompem. Prawie wszystko działa mam tylko jeden problem, na nowym zegarze nie zapala się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem kiedy zaciągam ręczny(lampka na pewno działa bo kiedy przekręcam stacyjkę to na początku na chwile się zapala), kiedy z powrotem podłączyłem stare zegary lampka działa normalnie...ma ktoś jakiś pomysł:)?I jeszcze jedno w zegarze z sagema dokładnie http://allegro.pl/renault-megane-99-02r-1-4-16v-licznik-europa-i1934563865.html , da rade zrobić korektę przebiegu?

Edytowane przez Nitroskate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy jest ktos z okolicy stolicy kto byłby w stanie pomóc przęłożyć zegary(a raczej dorobic te instalację), mam auto z zegarami bez kompa, które chciałbym wymienić...teoretycznie nie było by z tym problemu ale jak czytałem w wersjach dTi nie jest to tak banalne jak w benzynie...

Może ktoś już ma to za sobą i opisał by(jakies foto) swoje modyfikacje...

niejestem biegły w mechanice/elektryce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w SC1 ph2 1.9 dTi, obyło się bez większych problemów. Odkręcasz deskę (górną część), potem 3 śrubki wokół licznika, przekładasz wtyczki do nowego licznika, wymieniasz manetkę na taką z przyciskiem na końcu lub dorabiasz dodatkowy przycisk do zmiany funkcji i działa.

Przewód od komputera do wtyczki w liczniku miałem już fabrycznie podłączony (siódmy pin w czerwonej wtyczce licznika).

Wszystkie informacje masz w tym wątku (wtyczki, piny, kolory przewodów).

Jeśli masz instalację już pociągniętą (ten przewód od komputera), to praktycznie nic nie musisz przerabiać w instalacji elektrycznej tylko takie "plug&play".

Edytowane przez AndrewW
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Wielkie dzięki, mam nadzieję, że instalacja będzie...pozdrawiam

 

Dodano: 02 gru 2011 - 23:26

No i niestety nie udało się bez komplikacji, :)

Przełożyłem zegary, tu powinno być cacy- na szybko a manetkę dopiero kilkanaście km dalej ponieważ okazało się, że ma oberwane 2 kabelki więc musiałem jechać to zlutować...

Zegary dobrze działały, komputera nie mogłem przełączyć bo oczywiście brak przycisku :)

Zlutowałem kabelki tak jak myślałem, że powinny być i podłączyłem, i co się okazało...

Przy włączonym zapłonie(wtedy dopiero podłączając manetkę) wszystko poza przyciskiem działało-brak przycisku brak kombinacji z kompem,

natomiast przy podłączonej manetce gdy odpalałem zapłon to zegary jak zegarek w różnym tempie zwiększały się i zmniejszały a ekran komputera wyświetlał wszystkie możliwe kombinacje...

Nie miałem czasu przelutowywać tych kabli odwrotnie więc musiałem to na razie odłożyć natomiast mam do Was pytanie czy uważacie, że walnięta jest manetka i odwrotne przylutowanie kabli nic nie da,

Kable przylutowałem w miejsca gdzie widać było, że były zerwane jakieś kable właśnie...

dodam, że wydaje mi się, że były to kable od przycisku bo porównując starą manetkę z nową to ich w starej nie było...

Jakieś sugestie?

Tak. Zapoznać się z regulaminem co do zasad cytowania.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź punkty lutowania. Jeśli są za blisko siebie to mogłeś je przypadkowo połączyć. Efektem jest stan jakby był trzymany przycisk na manetce i włączony zapłon czyli stan serwisowy zegarów.

Jest tez możliwość, że to właśnie przez zepsuty przycisk w tej manetce zegary komuś wariowały i odłączył przewody tego przycisku. Ty ponownie je podłączyłeś i sytuacja wróciła do stanu z usterką.

Wina jednak moim zdaniem jest właśnie w tym przycisku w manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mianowicie wczoraj wymienilem licznik phI na phII i mam nastepujacy problem.A mianowicie moja Renia posiada system ABS a mimo tego swieca mi kontrolki

bialylicznik.jpg

 

i jeszcze jeden problem kontrolka od ladowania mi delikatnie swieci a gdy wlacze swiatla albo stop to przestaje swieciec na wolnych obrotach po dodaniu gazu znowu delikatnie swieci.Ladowanie sprawdzilem dzisiaj i jest wszystko ok!(na poprzednim liczniku kontrolki od ABS,AIRBAG i ladowania odrazu gasna po uruchomieniu silnika.Dolaczam zdjecia 4 kostek moze tam jest cos nie tak moze trzeba poprzepinac niemam pojecia :)

 

Biala kostka

3jvj.jpg

 

Brazowa kostka

4ili.jpg

 

Czarna kostka

5mjm.jpg

 

Siwa kostka

6sxs.jpg

 

 

Teraz opisze kostki od nowego licznika.

Szara(30pin)

1,13,15,28,29 puste

6,17,19 niepodlaczone

Czerwona(15pin)

1,2,3,9,10,11,12,13 puste

5,8,15 niepodlaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo...na starym liczniku gdzie są żarówki,sygnał od ładowania nie objawia się świeceniem,żarówki..na nowym liczniku, gdzie sa diody lekkie świecenie jest; po pomiarze napięcia ładowania olałem temat.Co do ABS musisz mieć poprawnie zlutowany inwerter- dawałem juz foto jak to zrobiłem u siebie :) Opłacało się pchać w licznik od angola ??

Spoko już widzę,kolega jest w UK :)

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Andrzej27r.(przeoczylem ktorys post)Sorki ze tak puzno odpisuje ale mam mase pracy.

 

Dzisiaj zalozylem i dziala wysmienicie dzieki Anrzej27r.

 

Dodano: 10 gru 2011 - 21:26

Mam pytanie co do zarzenia kontrolki ladowania.

 

Czy jest jakas mozliwosc tego wyeliminowania?

Edytowane przez dadi1032
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mam pytanie z innej paki.

Udało mi się nabyć licznik z cyfrowym przebiegiem i kompem z ph I (ewenement :)). Aktualnie siedzi u mnie wersja z analogowym przebiegiem i bez kompa. Spotkałem się z opinią, że wymaga to sporych przeróbek, że nie warto (podobno wymiana impulsatora przy skrzyni). Koledzy są tutaj w temacie, więc może ktoś mi powie, jak to naprawdę z tym jest?

 

PS. Nie tyle chodzi mi o wstawianie kompa, ale to, że teraz licznik będzie miał cyfrowy przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zamówiłem go i szedł pocztą, dostałem go godzinę temu, a rano przeglądając fora, spotkałem się z taką informacją, przez co chwilę zwątpiłem. W każdym razie podłączyłem i wszystko działa pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet tu na forum kilka osób kiedyś pytało o przekładkę licznika który niemiał obrotomierza tylko zegarek,oraz bębenkowy licznik przebiegu i dało się bez problemu podmienić zegary .Czasami sprzedawcy nawet korektę licznika wykonaja jak im zależy na sprzedaży przedmiotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!