Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj wymieniłem zegary w moim scenicu I ph II na wersję z komputerem pokładowym. Cała procedura odbyła się zgodnie z manualem zamieszczonym na samym początku. U mnie dodatkowo trzeba było ściągnąć cewkę ze stacyjki, aby wymienić manetkę. Czas operacyjny to ok 1 godz.. Przekładka odbyła się plug&play. Wszystkie kable były już przystosowane do obsługi komputera. Jedyny minus całej operacji to +40 tyś. KM do przebiegu.

Wielkie dzięki za manual. :)

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam licznik od scenica 1,9dti 97 r. PH 1 z przebiegiem ponad 300 tys. ( taki kupiłem bo mój jest do niczego po wypadku) i zastanawiam się jak zmienić stan licznika. Mam programator a słyszałem że przy liczniku jager można wlutować kość i przeprogramować. Potrafi mi ktoś podpowiedzieć która to kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również jestem po przekładce zegarów...w phI mam teraz liczydełka od phII z kompem i o 206kkm mniejszym przebiegiem...

 

zeszło mi się trochę, bo podczas prac lutownica notorycznie odmawiała współpracy i przestawała grzać...gdyby nie to, to zamiast 8h wyrobiłbym się pewnie w max.3, bo roboty dużo nie ma...najgorsza jest kabelkologia, ale jak komuś się uda i dostanie wtyczki z długimi przewodami, to ma z górki - miałem we wtyczkach do phII od 1,5cm do 3cm przewodu, ale dałem radę :-)

 

jak to teraz i wcześniej wyglądało:

7d560801057336b6m.png

acb6b14f57d2de95m.png

5b3f9528acc837e8m.png

84d6f344e3f6323cm.png

29ae7c77b9e716bcm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz teraz na liczniku o 206 tys. km mniejszy przebieg, to w rzeczywistości zrobiłeś nim już 539935 km ? :-)

Niezły wynik. Swoją drogą fajny palindrom wyszedł (539935). :)

 

...Aa - z opóźnieniem, ale załapałem - pierwsze zdjęcie jest sprzed wymiany :)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. U mnie sprawa wygląda następująco. Mam zegary z phI z zegarem analogowym ale z cyfrowym wyświetlaczem przebiegu. Zakupiłem na alegroszu zegary również z phI ale z obrotomierzem oraz (według sprzedawcy z komputerem) od razu manetkę od wycieraczek z przyciskiem do komputera. I teraz pytanie: skoro moja wersja to 1.4 zapewne z silnikiem E7J to czy komputer będzie wskazywał spalanie, poziom oleju itp? Czy na całej operacji zyskam tylko obrotomierz? Na obecnym liczniku, po wyjęciu, nie zaobserwowałem żadnej naklejki więc nie wiem czy był sagema czy jaegera ale raczej nie ma w nim komputera ponieważ wyświetla przebieg w 2 linijkach. I teraz pytanie drugie: czy warto bawić się w ogóle w podłączanie manetki z przyciskiem jeśli nie będę miał wyświetlanych dodatkowych informacji o przebiegu itp.? I ostatnie pytanie: czy automatycznie zadziała obrotomierz czy czekają mnie jakieś kombinacje? Pogoda nie zachęca ale jak dostanę przesyłkę z licznikiem to i tak pewnie pójdę pogrzebać przed blokiem przy tym. Przeczytałem cały temat i kilka razy napotkałem się z opiniami że w tym silniku nie da rady uzyskać tych informacji na wyświetlaczu ale moje autko jest z grudnia 1998 i jest to bardzo dziwna wersja (jeżeli dobrze się orientuję to od 1999 była już phII) ponieważ części w środku itp mam z phI a wygląd z phII (wloty powietrza wkomponowane w maskę auta). Chyba że coś mieszam to proszę mnie poprawić. W każdym razie chciałbym dowiedzieć się jak wygląda u mnie możliwość podłączenia licznika z komputerem i obrotomierzem z phI?

Wczoraj dostałem licznik i manetkę z przyciskiem. Jest to Sagem o oznaczeniu 7782 i pisze na naklejce COMPUTEUR więc wnioskuję, że komputer posiada. Nie podłączałem manetki więc nie wiem czy wyświetla wszystkie dane. Wiem natomiast, że nie działa obrotomierz (chyba że trzeba odczekać jakiś czas żeby załapał?). Mam do niego wtyczki orginalne (po południu wstawię zdjęcie). Teraz co powinienem i gdzie podłączyć i czy jest opcja żeby przy tym silniku mieć wskazania komputera a jeśli nie to co dam radę podłączyć?

Edytowane przez Robal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób fotkę licznika z przodu i z tyłu,oraz fotkę silnika,wtedy coś będzie można powiedzieć .Do phII nie powinno być problemu zaadaptować licznik bo kostki są te same .Teraz masz licznik na 4 kostki czy 2 bo już się pogubiłem czytając opis ?Licznik w ph I który ma komputer łatwo rozpoznać bo ma dodatkowy wyświetlacz .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód licznika:

dscf0190.jpg

 

Tył licznika:

dscf0195.jpg

 

Wszystkie 4 wtyczki dołączone do licznika w kolejności: szara, czarna, brązowa, biała:

dscf0196.jpg

dscf0197.jpg

dscf0198.jpg

dscf0199.jpg

 

Oraz manetka z przyciskiem:

dscf0200.jpg

 

A silnik mam taki:

silnik.png

 

Tzn., że jeśli nie mam 2 wyświetlaczy na liczniku to nie ma on komputera? Ale jest na nim naklejka z numerem 7782 i dopisek COMPUTEUR więc o co chodzi z tymi oznaczeniami? Poza tym ktoś wcześniej pisał że licznik o tym numerze komputer posiada. Jeśli nie da rady zmieniać danych to czy jest sens montażu manetki z przyciskiem? Sam bym zaobserwował czy coś więcej oprócz przebiegu wyświetla ale pogoda nie sprzyja grzebaniu przy aucie a garażu nie mam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Edytowane przez Robal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten licznik niema komputera,nalepka może być z innego licznika .W phI jak wspomniałem jest dodatkowy wyświetlacz,w ph II na głównym wyświetlaczu zmienia się funkcje poprzez przycisk prawej manetki .Manetkę masz dobrą .Na tym liczniku zyskujesz jedynie obrotomierz o ile nie miałeś .

tak wygląda licznik z kompem w ph I:

720070035.jpg

538781514.jpg

1hch.jpg

w kostce przeżroczystej,pin 4 powinieneś mieć informację o spalaniu (brązowy kabelek ),jesli tego pinu niema,to trzeba by pociągnąć,ale w tym silniku to niewiem czy zadziała,niemam schematów akurat .W kostce brązowej na pin 2,kabelek do przycisku ADAC (fioletowy kabelek)-tego niemasz więc do manetki tego przewodu brak,ale to nic minuta i podłączony .W kostce prawej manetki powinieneś mieć taki cienki fioletowy kabelek jak na foto :

dsc08811k.jpg

U mnie była kompletna instalacja i kostki wyglądały tak :

dsc08766pm.jpg

w kostce szarej na pin 6 jest podawana informacja o obrotach silnika .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezła kicha. Sprzedający zasugerował się tą naklejką, zmylając mnie. Nic to manetkę zamontowałem pół godziny temu bez problemu a tego filoetowego kabelka nie mam ale w zaistniałej sytuacji to nie istotne. Jak kiedyś przy okazji trafi się licznik z kompem to kupię. A czy jest ktoś, kto dał radę podłączyć kompa w tym silniku? Zostaje pytanie jak podłączyć obrotomierz w mojej wersji? Skąd i jak pociągnąć kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest licznik od megany. Mocowania są inne i w ogóle taki licznik nie był montowany w meganach. Jakbyś był zainteresowany to mam licznik do phI z komputerem pokładowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś był zainteresowany to mam licznik do phI z komputerem pokładowym.

mam w planach zmianę licznika ale najpierw muszę zrobić podstawowe wymiany i te które są najbardziej potrzebne mojej megi.

Jak byś mógł skrobnąć pw z ceną i fotką byłbym wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz ten licznik do phI z kompem? Daj fotke (do meganecoupe02)? Ponawiam pytanie jak podłączyć obrotomierz w moim przypdaku i silniku? Chciałbym ugrac chociarz tyle na kupnie nowego licznika, oczywiście oprócz zmniejszonego przebiegu :)?

Edytowane przez Robal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!