Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Czy sygnał z ECU w 1.9 dT (f8q) jest na pinie 32 sterownika silnikiem tak jak w dTI?

Z manetki brakujący sygnał należy pociągnąć do wtyczki czerwonej pin 6 i to wystarczy,czy trzeba jeszcze podpiąć masę by zamknąć obwód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Siemka.

Serdeczne dzieki za wszelkie podpowiedzi. Forum jest bomba.

A terazdo rzeczy.

Dzięki inspiracji z tego forum postanowiłem pozmieniać kilka rzeczy w mojej babci reni 2002 benzyna 1,4 z LPG. Najpierw wziołem się za kontrolkę GPL, zaryzykowałem i podpiołem z centralki, wszystko działało super. To znaczy prawie, jak kontrolka z licznika przejeła obsługe to srtaciłem wyświetlany wskaźnik poziomu lpg na centralce, co jednak było do zaakceptowania. Czyli strasznie byłem zadowolony z działającej kontrolki GPL.

No inastąpił czas na kolejny tuning, dokupiłem białe zegary i manetke. Podpiołem manetke, podpiołem zegary i komputer działa. Jest super. Noprawie super bo po euforii zauważyłem kilka skuch. Po pierwsze to obrotomierz jakoś dziwnie leci w dół i oobniża wskazania (wkurzająca sprawa) po drugie lekko bździ się przy wyłączonym aucie kontrolka smarowania i czasami rezerwy, problem zdjagnozowałem, odpiołem przewód do GPL i dżdzenia nie ma, ale też nie ma GPL, za to mam wskaźnik na centralce LPG. Nadal pozostał problem z obrotomierzem i dodatkowy szkopół to spadający nawet na postoju wynik km/h, to znaczy co pięć sekund spada w dół - może to normalne.

 

Proszę o sugestie w sprawie obrotomierza, kilometrów/h oraz może kontrolki GPL.

Z góry dzięki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnał dla kontrolki GPL bierzesz z elektrozaworu (12 v) ,dajesz go na przekażnik ,a z przekażnika masę na kontrolkę ,zrób prosty test ,masę pociągnij osobno do wtyczki i zobacz czy dalej masz nieporządany efekt .Jeśli wszystko zrobiłeś w/g mojego manuala musi działać ,bo wkońcu sam u siebie to montowałem .Być może we wtyczce czerwonej licznika coś nie łączy jak powinno .

Jeśli podpianłeś z centralki LPG to może to jest problemem :)

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

troszke odgrzeje temat,jakiś dobry kolega pomógł by mi założyć zegary z kompem w scenicu I ph II 1,9 dci 2000r.Licznik mam sagema teraz.Chodzi mi o taką pomoc w znalezieniu gratów do tej operacji i jakbym miał jakieś wątpliwości pomoc w ich rozwianiu;)np. mógłbym zadzwonić i pogadać jak to ogarnąć

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam że odgrzebuję temat. Mam Megane 1.4 z 02/1999r. Liczniki bez obrotomierza, i nie mam wyświetlacza komputera. Czy mogę wymienić licznik w/g tego opisu? Czy ten licznik będzie pasował: link do zegarów. Jeżeli ten nie pasuje to chyba nie będę miał problemów z wymianą na ten: zegary 1.4

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

Edytowane przez seitedo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W megi z 2002 po lifcie też AIR nie trzeba. Jedyny problem jaki mi pozostał to nie działająca kontrolka od ręcznego. Nie mam pomysłu jak to pokonać.

 

Panowie nikt nie miał kłopotu z kontrolką ręcznego?

Proszę o pomoc, żonka zajeździ mi ręczny.

Edytowane przez kfiga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś dzięki wskazówką z manualu DARENA,zmieniłem zegary w mojej Coupe 96.Wymieniłem na zegary z komputerem od takiej samej Megane 2.0 96r.Wszystko działa poprawnie.Dodaje kilka uwag jako uzupełnienie przy wymianie zegarów ph I - phI.W brązowej wtyczce od zegarów dodałem pin nr.2 do którego idzie kabelek z manetki wycieraczek.W białej wtyczce zegarów dodałem pin nr.4 i przewód z niego podłączyłem do ECU,jak w manualu.

Jeszcze jedna uwaga,aby wysunąć manetkę wycieraczek odkręcamy dwa wkręty które ją mocują i trochę wykręcamy wkręt mocujący sterownik radia,gdyż blokuje on wysunięcie manetki wycieraczek.Czytając posty ktoś z Kolegów pisał, że nie mógł wysunąć tej manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich panowie podłaczylem zegary od ph2 do ph1 wszystko działa idealnie lecz co kilka uruchomien silnika nie gasnie kontrolka poduszki i serv. mozna cos z tym zrobic jest to kwestia zlego podlłaczenia czy trzeba dołozyc jakis inwerter o ktorym czytałem troche wyzej pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!