Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

W megi z 2002 po lifcie też AIR nie trzeba. Jedyny problem jaki mi pozostał to nie działająca kontrolka od ręcznego. Nie mam pomysłu jak to pokonać.

 

Panowie nikt nie miał kłopotu z kontrolką ręcznego?

Proszę o pomoc, żonka zajeździ mi ręczny.

Witam,

z kontrolką ręcznego też mam ten sam problem po wymianie zegarów na te komputerem. Gaśnie przy zaciągniętym chwilę po zapłonie. Nie wiem co robić. Czy ktoś to rozwiązał?

Moja Megi to: Megane I PH II lift 2002 benz 1,4 AIR licznik SAGEM

 

nowy licznik to SAGEM z komputerem, białe tarcze (podobno pochodził z Coupe '99)

 

Prośba o pomoc

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Mam Renault Megane scenic 1 ph I z silnikiem 1.6 8v i mam pytanie czy ten model posiada komputer z informacją o spalaniu paliwa itp? Chodzi mi o to, że na allegro są oryginalne liczniki od tego modelu z dodatkowym wyświetlaczem (komputerem). Tak myślałem, żeby kupić i wstawić taki licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem w tej rozpisce z pierwszej strony jest napisane żeby w kostce przezroczystej pin 4( info o spalaniu) podłączyć do nowej czerwonej p7 w starej kostce nie mam wcale pinu 4 i taka sama sytuacja jest z kostką brązową pin 2 przycisk do komputera ADAC nie mam wcale tego pinu w starej kostce,zegary mi tylko pokazują sam przebieg przycisk od komputera w manetce nie działa ma ktoś pomysł jak dorobić te dwa brakujące piny?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyświetlania danych o spaleniu itp. potrzebna będzie jeszcze prawa manetka z przyciskiem

oraz

thumb_hosting_zdjec_1411832715__78348ed27dae5437.jpg

 

po zdjęciu prawej manetki zanim zaczniesz cokolwiek myśleć o działaniu licznika z komputerem zobacz czy masz zaznaczony przewód ,jeśli nie trzeba będzie go pociągnąć....

W kostce czerwonej pin nr 6 -przycisk komputera ADAC , powinien być, jeśli nie trzeba założyć ten kabelek i połączyć z wtyczką manetki-patrz zdjęcie powyżej .

W tej samej kostce czerwonej pin nr 7 również powinien być bo to jest informacja o spalaniu, jeśli niema trzeba ciągnąć kabel aż pod maskę. Jakiś czas temu robiłem tak koledze i do dziś wszystko działa, w sumie w tym temacie jest komplet informacji. Kabelek z czerwonej kostki do manetki gdzieś w sumie powinienem mieć, bo dorabiałem na zaś, na oryginalnych pinach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w komorze silnika mam ten przewód z pinem i poprowadzonym kablem fabrycznie (nic nie dokładałem) tylko mam problem z podłączeniem kabelków z kostki czerwonej (piny 6,7) ponieważ w tych starych kostkach nie mam do czego ich podłączyć nie ma wcale kabli w pinie 4 kostki przezroczystej oraz w pinie 2 kostki brązowej i w tym jest problem próbowałem podłączyć do kostki białej manetki w pin b7 ale bez skutku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was przyjaciele.

mam pytanie w sprawie licznika do mojego szczeniaka..

ja mam benzyniaka a ten jest do diesla to jak czytałem wyżej może być i na tym jest napisame ADAC EU więc zapewne jest z komputerem ale chciałbym się upewnić...

 

http://allegro.pl/licznik-renault-scenic-01r-1-9dci-i4604249248.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary juz działają ale jest jeden problem jarząca kontrolka ładowania na wolnych obrotach oraz palący się serwis obrotach rozwiązał ktoś już ten problem?

Edytowane przez czarek1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam małe pytanie odnośnie przycisku w manetce od wycieraczek. Powiedzcie mi jak działa ten przycisk (budowe przycisku i zasadę działania znam), chodzi mi o to że jak doprowadzimy jeden kabelek do kostki przełącznika zespolonego i podłączymy go do pinu a gdzie wychodzi drugi kabelek od tego przełącznika? Albo tak Czym jest sterowany ten przycisk Minusem czy plusem? Kupiłem orginalny licznik od scenika ale nie mam tej manetki z przyciskiem. Chciałem go zastąpić innym przyciskiem lecz nie wiem jak go podłączyć ( jeden styk z kabelkiem od licznika a drugi styk gdzie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie jest masą, można zamiast manetki dać inny przycisk, z jednej strony przycisku na stałe do masy, z drugiej przez przycisk do kostki czerwonej licznika.

Jak od licznika kabelkiem będziesz dotykał do masy to ominiesz przycisk i już wskazania się będą zmieniały.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź jutro sprawdzę. Ale mam jeszcze jeden problem kupiłem okazyjnie oryginalny licznik z komputerem od scenika, ten z przed liftu, i na tym liczniku jest ponad 240tys km. nabite, a ja mam w starym 180tys km. idzie jakoś samemu zrobić żeby cofnąć licznik czy trzeba udać się na clipa? Pytałem się w pierwszym lepszym zakładzie i za taką usługę kasują sobie 200zł trochę mnie to przeraziło. Dodam że za licznik dałem 20zł + 15zł przesyłka.

Abo może ktoś zna jakiegoś magika co robi korekty licznika, w okolicach Krotoszyna, Jarocina, Ostrowa Wlkp. za nie duże pieniądze.

 

Licznik założony, przycisk zrobiony prowizorycznie to testów. Prawie wszystko śmiga, nie pokazuje mi tylko ilości paliwa w baku, ani na komputerze ani na wskazówce. W poprzednim liczniku też nie pokazywa wskazówka stanu paliwa.

I jeszcze jedno czy jak jade na gazie to będzie komputer pokazywał np. średnie spalanie, bo zauważyłem że jak przełącze na paliwo to jest inne wskazanie niż na gazie, może mi się tylko wydaje.

Edytowane przez kamilek24k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów.

Po przeczytaniu manuala zabrałem się za wymianę licznika w mojej megi 1.4 ph2 na wersje z kompem. Cała instalacja jest pociągnięta, manetka z przyciskiem również więc wymiana plug&play i wszystko powinno działać zakupiłem te zegary http://allegro.pl/renault-megane-i-lift-licznik-benzyna-p7700428718a-i4698332626.html . Niestety po podłączeniu działa tylko obrotomierz reszta wskaźników jakby się cofnęła w drugą stronę i stoją tzn opadły poniżej skali a jak by mogły to by się chyba w druga stronę kręciły. Nie da się zrobić testu zegarów nie reaguje. :mellow: przycisk adac też nie reaguje na ekranie na początku pokazuje tylko poziom oliwy i potem normalnie przebieg stały km.

Co to może być??? Proszę o pomoc :(

 

post-72269-0-27525900-1413963805_thumb.jpg post-72269-0-13301800-1413963782_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zegary sa uszkodzone czy zly typ zegarów kupiłem? Zaznaczam ze mam 1.4 ph2 czy moga byc np z 1.6 czy ma to znaczenie badz diesla. Dziekuje za odpowiedź.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!