Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

A więc tak, dzisiaj zrobiłem przekładkę licznika z komputerem z ph1 na licznik z komputerem z ph2. Wszystko działa, po wlutowaniu inwertera gaśnie kontrolka ABS i hamulca ręcznego. Dodatkowo Kontrolka ręcznego hamulca świeci razem z czerwonym napisem STOP i po odpaleniu silnika i zwolnieniu dźwigni hamulca ręcznego gasną obydwie równocześnie.W czasie postoju z wyłączonym silnikiem nawet po zwolnieniu dźwigni hamulca ręcznego gaśnie tylko kontrolka ręcznego natomiast świeci czerwony STOP. Pytanie :gdzie trzeba wpiąć się w stare kable starych kostek z ph1( który pin i która kostka w ph1)do pinu 19 kostki szarej licznika z ph2 by działała kontrolka żółta silnika z napisem STOP pod kontrolką kierunkowskaza prawego lub ta obok kontrolki ABS?

Edytowane przez Alanos77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Mam wielką prośbę o pomoc. Jestem w trakcie przeszczepiania zegarów i ten manual jest dla mnie dużym wsparciem. U mnie w Megi nie ma niestety pociągniętego kabla z ECU do skrzynki przy lewej lampie. Jak mogę uzyskać lub dorobić ten kabel dający info. ospalaniu? Szukałem schematu ECU i wyjść ale nie znalazłem. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.11.2016 o 22:15, pawelosek napisał:

Dodano: 14 lis 2016 - 22:15

A więc komputer zaczął działać gdy podłączyłem na krótko kabelek między ECU (50pin) a skrzynkę bezpieczników (2 pin niebieska wtyczka) i spalanie zaczęło wskazywać. Ogólnie całą instalacje miałem już oryginalną ale widać, że przewód był przetarty.

 

Miałem podobny problem i to jest rozwiazanie (wszystko znajduje się w silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za okazaną pomoc i wyrozumiałość :) uczę się niestety nie znając się na temacie. Mam pytanie o wspomniany 50pin. Czy jest ona na tej wtyczce ze zdjęcia? (zdjęcie ecu z kangoo ale kiedy otworzyłem swój wygląda bardzo podobnie) jest ich tu ok 35 dlatego gubię się. 

 

Przeglądałem po podpowiedzi kolegi schematy elektryczne "Sam naprawiam" roczniki 1998 ale są w języku rosyjskim. 

kangoo.jpg59b6daf15b05c_MeganeClassic97.thumb.jpg.422c24e296646f58510951912828ff04.jpg

Edytowane przez PBLGRHW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki komputer siedzi w mojej Megi:

siemens hom7700864451        s11173010b

Próbowałem googlować wpisując powyższe dane, dopisując schemat czy piny. Jednak mi nie udało się dokopać do odp. na pytanie który pin to info o spalaniu. 

Wyczytałem na forum, że może być to pin 10 lub 25 lub 32 ;) Wyprowadzę po kablu z każdego niezagospodarowanego Pinu i będę po kolei podłączał do zegarów. Wiem, że to rzeźba. Myślicie, że to się może udać? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo "aniewa". Konkretna pomoc :-) boje się jednak, że mój komputer może nie podawać tej informacji, przez co podłączenie kompa o spalaniu jest nie możliwe. Nie widzę w opisie pinu dającego taka informację. Jeśli się mylę i przeoczyłem pin który skrywa tą funkcje to bardzo proszę o poprawienie mnie.

Edytowane przez PBLGRHW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie nie ma tej funkcji chociaż bodajże na elektrodzie wyczytałem, że to pin 26. Mam kilka schematów tego sterownika i na żadnym nie ma opisanego wyjścia do komputera pokładowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też na elektrodzie chyba właśnie, wyczytałem, że w silnikach E7J nie ma takiej możliwości właśnie, a taki jest u mnie. Więc dużo info jest na nie ;) Dołożyłem wcześniej manetkę z przyciskiem do kompa, to też nie zmienia funkcji wyświetlanych wskazań. A szkoda bo mam petardy zegary od cupe cabrio 1997 ;) Spróbuję, kiedyś przy okazji z tymi pinami o którym wspomina "aniewa". Dzięki za zaangażowanie :-)

21386cbd-c3f8-4316-9488-2c19efcf3bf2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!