Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa ramienia wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chcesz to mieć bez śruby, to wystarczy po nabiciu łożyska trzpień od czoła rozciągnąć, przez 3 krotne zapunktowanie, blisko krawędzi trzpienia.

To takie same zabezpieczenie jak było fabrycznie ale można stosować nawet przy trzpieniach nie wystających poza łożysko.

Moim zdaniem warto jednak wywiercić otworek wzdłuż trzpienia, nagwintować go i całość zabezpieczyć śrubą z podkładką. Otwór nawet nie musi być idealnie centrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam masz jeszcze bieżnię wewnętrzną łożyska.

wsadź ją w imadło i ruszaj dźwignią, by zdjąć bieżnię. inaczej nie nałożysz łożyska.

w środek tego trzpenia zrób otwór (może być na wylot), nagwintuj i dociśniesz całość śrubą, bo raczej małe szanse, że napunktowany trzpień będzie całośc trzymał na sztywno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zrobiłem. Zostało tylko przewiercenie trzpienia i skręcenie śrubą. Po całej robocie stwierdzam że najważniejszym narzędziem było imadło <szukaj> Bez tego ani rusz. Teraz zastanawiam się tylko czy wiercić i gwintować, czy dziura na wylot bez gwintu i skręcenie nakrętką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej małe szanse, że napunktowany trzpień będzie całośc trzymał na sztywno

Na 100%, ślusarz Ci to gwarantuje.....

W ten sam sposób mam zamocowane rolki jezdne w wózku do bramy.

Też są tylko trzpienie, które kończą się na równo z szerokością bieżni wewnętrznej łożyska.

kilka lat luż tak to pracuje i jeszcze sie nic nie poluzowało. nawet jak rolki wymieniałem na nowe to był problem je przez te rozpęczenia ściągnąć.

A wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1398794917__beztytulu.png

Identycznie można łożysko zabezpieczyć w jego zewnętrznym osadzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też "lewy" w te klocki nie jestem, ale mnie się to nie udało. tzn. napunktowanie zrobiłem, ale trwałość wg mnie była wysoce podejrzana, więc nie chciałem ryzykować problemów rozp... się ramienia, które (zgodnie z Murphy'm) przydażyły by się w najmniej ciekawym momencie <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie pomogło dociśnięcie tej napędowej nogi i działa tylko trzeba uważać żeby nie przesadzić bo walnie w szybę a ta jest droga :) i wycieraczka w końcu poprawnie zbiera wodę

ale nie wiem na ile ta prowizora wystarczy :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Panowie czy w Megane II jest tak samo? Wyjąłem sobie cały mechanizm, ale nie mogłem dojść do tego gdzie ja mam to łożyski wymienić. Połączenia ruchome to trzpenie na które nakłada sie ramie wycieraczki (nie widziałem tam łożyska) i przeguby kulowe w mechaniźmie. Macie może jakieś zdjęcie, albo możecie wziąć z aukcji allegro i mi zaznaczyć gdzie jest to łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym tutaj piszemy w tym temacie - dotyczy tylko Scenica II. Wymiana łożysk, o których piszemy w temacie - nie jest w ogóle związana z samym mechanizmem napędu wycieraczek, a dotyczy ściśle samego ramienia wycieraczki.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W meganie masz normalne ramiona, każde osadzone na pojedynczym trzpieniu z napędu.

Scenic jedno ramię ma osadzone na 2 trzpieniach w tym jeden napędowy i w związku z tym ramię jest wykonane inaczej, z zastosowaniem opisywanych łożysk.

http://allegro.pl/ramie-wycieraczki-prawe-scenic-ii-2-grand-scenic-i4506524194.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

 

Zabrałem się dzisiaj w końcu do regeneracji prawego ramienia, tzn. wymiany łożysk.

Zrobiłem wszystko tak jak pisaliście w tym temacie, ale mam jedno pytanie.

Jak już przychodzi do założenia ramienia na trzpienie to ustawiacie to jakoś specjalnie czy wystarczy skręcić mocno tymi dwiema nakrętkami?

Pytam bo zakręciłem do oporu i co prawda wycieraczka od strony pasażera zbiera w końcu wodę, ale trochę skrobie po szybie i zastanawiam się czy może mieć to jakiś wpływ.

A zaznaczę że wycieraczki kupiłem nowiutkie oryginalne w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie, czy ramiona wycieraczek prawa i lewa w Scenic'u II są takie same w ph I i ph II? Czy te od ph II będą pasować do ph I? Pytam bo uchywt do pióra w ph II jest "bardziej" standartowy niż w ph I. Myśle że łatwiej = taniej można kupić pióro do ph II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał phI i kupił cały komplet mechanizmu z ramionami od phII i pasowało.

A swoją drogą są dostępne wycieraczki do phI w dobrej cenie i bardzo dobrej jakości. Jak dla mnie o niebo lepsze od oryginałów valeo za 200 PLN. Link do przykładowej aukcji wycieraczki. Od ponad roku jeżdżę na takich i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!