Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 105KM - brzęczy na zimnym silniku.


pawel1611

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Stałem się posiadaczem wymienionej w temacie meganki. Trzeba dodać, że szczęśliwym posiadaczem :idea: jednak, zastanawia mnie pewne dziwne zachowanie zimnego silnika.

Dopóki się nie zagrzeje (aż się nie pojawi pierwsza kreska na wyświetlaczu) w zakresie od 1,5k obrotów do 2k obrotów (na zimnym 2k nie przekraczam) coś dziwnie brzęczy w okolicach silnika.

Brzęczenie znika jak silnik się trochę zagrzeje.

Nie wracał bym się do was z pytaniem gdyby nie to że na jeździe testowej samochód testowy miał identyczny objaw.

Ja w swoim zauważyłem to dopiero po 200 przejechanych km.

W załączeniu link do filmiku z nagraniem:

http://w33.wrzuta.pl/film/6hFt6MgWxuC/filmij_brzeczenie

Zapewne macie więcej doświadczeń z dieslami - to mój pierwszy <ok>

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dziwny dzwiek... inna sprawa ze dlatego nie moge sie jakos przemoc do diesli <ok> ten klekot jak by dostawczak jakis pracowal.

Czy to tylko jak jedzie czy w miejscu jak stoi i podkrecisz obroty to ten sam objaw?

Byles z tym w serwisie ? Pewnie bedzie im ciezko pokazac skoro musi byc zimny...

Moze to po prostu zimny uklad wydechowy takie dzwieki wydaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go lekko gazuje na postoju to nie ma tego efektu

pojawia sie podczas jazdy i jest faktycznie dokuczliwy.

bo ogolnie to jak na dieselka jest wyjątkowo cichutki

oczywiście po zagrzaniu cichosza.

 

 

w serwisie nie byłem bo tak jak napisałem ten sam objaw był w testowanym egzemplarzu

stąd moje pytanie do dieselowców czy to norma czy trza na serwis brykać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie nie byłem bo tak jak napisałem ten sam objaw był w testowanym egzemplarzu
ja bym się jednak do nich przejechał.

Może w 1.5dci to norma.Nie wiem ja mam 1.9dCi i na pewno gdyby coś klekotało i auto było nowe jak Twoje meldowałbym w ASO usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie,

Dzięki za porady, byłem w serwisie, niestety trochę mnie to czasu i poświecenia kosztowało bo musiałem wieczorem zostawić a rano się stawić, ale

okazuje się że jest to znany problem - jakaś rura do wymiany. Tylko usłyszał i kazał zawracać. teraz dwa tygodnie czekania na część z Francy. Jak się dokładniej dowiem co to za rura to napisze na forum. Może innym się przyda, tym bardziej ze to nie pierwszy egzemplarz a taką wadą.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy jak wyjdzie w praniu <ok>

 

[ Dodano: 2009-11-03, 10:49 ]

Winowajcą były przewody paliwowe, które wpadały w rezonans. Zostały wymienione na nowe prosto z Francy. Na razie cisza aż miło - pytanie czy nie wróci? Czas pokaże.

 

Potwierdza to że problem jest znany skoro mechanik ASO jak usłyszał to od razu dobrze wskazał winowajcę.

 

Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam ten samy problem. V piontek ide samochod do serwisu na vymiane przewody paliwa. Chyba to pomoze. Vkurza mna to juz dosit dugo :evil:

 

pawel, vidze ze mas tez vielke zuzutie paliva. Jak jest zimno, tak mi to tez pali na trese 15km do praci ponad 6l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni po wymianie odnoszę wrażenia że problem powraca, na razie jest to bardzo delikatny dźwięk ale mam obawy że będzie gorzej.

co do spalania to jeżdżę praktycznie cały czas w korkach (Warszawa). pierwsze tankowanie maiłem spalanie średnio 6,3 l w komputerze - w rzeczywistości było około 6l.

teraz mam trochę więcej - w komputerze 6,5l - zobaczymy ile będzie w rzeczywistości.

Mirek

a jak u Ciebie działa skrzynia biegów? bo ja mam wrażenie jakby czasami "haczyła".

Czasami biegi wchodzą ciężej niż zwykle i potrafią lekko zgrzytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak spalnie mas ladne, bo jezdzis v korkach. Ja nejezdze v korkach i computer pokazuje 6,5l. Po drodze do praci ma tylko jedny sviatla, tak moze 40s statnia na czerwonej. Przesz lato mam rekord na tej samej trasie 4,8l.

Ile mas km ? Ja 15tkm.

 

skrzynia biegów jest u mna o.k jak idzie o wrazenie. Ale przy prendkosci 70-90km/h na piontke a sustke, suchat taky dzivny dzvienk , jak by od skrzyni biegów. Jak przidam gas abo dam noge z gazu, tak ten dzviekn znikne.

 

[ Dodano: 2009-11-08, 17:52 ]

juz mam i ja svoje video ;) http://www.youtube.com/watch?v=Ro2EcgCruro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzmi identycznie,

 

ciekawe czy renault już się uporał z tym problemem i wymiana przewodów rozwiązuje problem czy to tylko działania maskujące problem?

 

p.s ulga dla uszu po wymianie przewodów jest niesamowita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

U tebie problem vraca, to znaci, ze maskujom problem, abo neviedzom, kde jest problem. Ja mysle, ze idze o zle spalanie i to sie tak odzyva. Problem moze jest s SW,senzor, injection ? Naraze neviadomo.

Zgodnie z regulaminem forum nie cytujemy w całości postów poprzedzających bezpośrednio naszą wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jest jakby cisza, troszkę słychać ale bardzo delikatnie,

myślę że nawet trudno było by mi sie teraz dosłuchać jakiegokolwiek brzęczenia gdybym nie słyszał tego mocnego brzęczenia przed wymianą.

Pojeżdżę i będę słuchał. W razie co to będę się wymieniał spostrzeżeniami.

Na Was też liczę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!