Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie, jęczenie w czasie skręcania


Rekomendowane odpowiedzi

Gozmarek,

 

Właśnie jestem po wymianie kopletu alu z letnimi oponami na stalówki z zimowymi. Wymiana kół "przywróciła" efekty dźwiękowe. Mam silne wrażenie, że jest nawet głośniej niż w ubiegłym roku. Ciekawe jak u innych Kolegów ? Który z Was nadal zmaga się z tym "zjawiskiem" ?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie podobnie problem powrócił.

Zimówki plus stalowe felgi 15" = buczenie na skręcie(najbardziej w lewo i tylko jak dodaje gazu)

Letnie plus aluminiowe felgi 17" = absolutna cisza

Nikt nie potrafi mi pomóc. Jeśli ktoś sobie z tym poradził lub ma nowe pomysły proszę o poradę.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Dolacze sie do tematu bo nie chce nie potrzebnie nowego zakladac. Znowu mi chyba zaczyna lozysku z tylu jeczec i nic w tym by dziwnego nie bylo gdyby to juz nie 3 lozysko w tym roku!!!! Mam megane cc 2004 i zalozone sportowe sprezyny. Czy myslicie ze to one mi tak psuja lozyska?? Czy moze wina opon? Nie moge przeciez co chwila wymieniac lozysk bo strasznie drogie tutaj na Wyspach bo cale z tarcza plus wymiana oczywicie. Pierwszy raz jak wymienilem lozysko to poszlo po 2 miesiacha znowu. Wymienilem opony i ustawilem zbieznaosc i bylo ok przez jakies 8 miesiecy ale powolutku cos tam slysze znowu buczy. Pomocy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mialem to samo, trudne do zlokalizowania ocieranie podczas skrecania w lewo, raz bylo slychać potem lżej lub wogóle znikało... i znów sie pojawiało. Na podnosniku zupełna cisza. Po wymianie paska klinowego zaczelo coraz glosniej rzęzić!!! Okazało sie ze to blaszka -oslonka ktora znajduje sie pod nadkolem, jest dosyć cienka i znajduje sie bardzo blisko kola pasowego, - a jak wiadomo autko nie jest 100% sztywne, zawsze karoseria pracuje. Podczas skrecania ta blaszka ociera sie o koło pasowe. Naprawa - wystarczy nawet bez sciagania koła , odchylić nadkole wsadzić srubkret i podgiąć. A ja ponad rok szukalem co tak szura... Przy okazji może ktoś wie jak odróżnić czy poszlo łożysko na klimie czy na arternatorze? Po zdjeciu paska cisza nic nie wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

u mnie również występuje tzw. wycie (uuu) z tym, że występuje to w określonych warunkach:

1. Gdy temperatura jest poniżej 0 to wówczas dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu km, gdy temp. powyżej 0 to wówczas wcześniej.

2. Dzieje się to przy skręceniu kół - w lewo wyje prawe, w prawo wyje lewe (to słabiej).

3. Oprócz tzw. wycia nic po za tym się nie dzieje, żadnych trzasków zgrzytów przy gwałtownym ruszaniu nawet na skręconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołączam się do reanimacji tematu. Jeżdżę moją Megi II (1.6, 16V z 2004 r.) już 4 lata, od kilku miesięcy przy skręcie w prawo - nie za każdym, razem słyszę huczenie, takie krótkie "huuuuu huuuu" <piwko> jakby od lewego koła szło. Jeżdżę cały czas na stalówkach i dotychczas było ok. Może to łożysko się kończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie nadal wyje : UUUUUUUUU juz od 2009 niezmiennie, ale tylko na stalowych felgach i oponach zimowych, na letnich alusach : jak ręką odiął "grobowa cisza" - to chyba jakaś czarna magia <czerwona>

 

Dodano: 04 gru 2013 - 23:09

No i stalowe felgi z zimówkami założone - niestety wszystkie koszmary powróciły - jak co roku : rzężenie, jęczenie, wycie, a na letnich alusach błoga cisza... czary?? z kuzynem podglądaliśmy i napewno jest do wymiany drążek kierowniczy prawy i łozysko podpory półosi (luz), ale chyba to rzężenie, jęczenie UuuUuu pochodzi chyba ze skrzyni (może jest jakieś łożysko przegubu wewnętrznego?), udało się komuś to wyeliminować, może Megi nie lubi stalowych felg?

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie problem pojawił się jakieś 8 miesięcy temu. W kwietniu był przegla rejestracyjny który nic nie wykazał. Wszycy wmawiali mi, że mam urojenia słuchowe i mam sobie dać głośniej radio. Przed wakacjami wymieniłem klocki i tarcze bo kwalifikowały się do wymiany i myślałem, że one są przyczyną buczenia. Niestety efekt dzwiękowe się nie zminiły. Uparłem się znaleźć przyczynę i dzisiaj znów zajrzałem do znajomego mechanika. Nastawiliśmy się na łożyska. Auto na lewarek ( prawa strona i gaz) --- cisza, lewa na lewarek i gaz --- autam tak zaczeło telepać, że się nie dało siedzieć w środku. Koło skakało i miało takie bicie, że aż miło. Ręczne kręcenie kołem ujawniło delikatnie cyknięcię co pełen obrót?? Co ciekawe jak autem się jedzie normalnie po drodze nie ma żadnego bicia, ściągania ani żadnych innych niepożądanych działań... prócz buczeniu przy dohamowywaniu.

 

jutro napiszę jak skończyła się przygoda - mam nadzieję, że wyeliminuję buczenie

 

28-08

jestem po wymianie przegubu wewnętrznego z półosią i cud - cisz w aucie prócz normalnych odgłosów toczenia i hamowania błoga cisza :D

 

w przegubie pękła jakaś blaszka i wyleciała sprężyna grubości palca długości ok 5 cm.

reasumująć proponuję wszystkim którzy borykają się z problemem zrobić tak jak mój mechanior. na kołach nigdy nie wyszła by ustka przegubu

Edytowane przez ZAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam! Też to mam!

Jestem w posiadaniu Mergane II z 2007r grand tour po lifcie. Zakupiłem ją końcem grudnia 2014 , przebieg 185k, jeszcze na alusach 17. Jazda testowa i wszystko bajka. Dostałem pakiet dodatkowych kół stalowych 16 z oponami zimowymi i któregoś tam stycznia przyszedł czas kiedy to mimo łagodnej zimy postanowiłem je założyć. Nie wiem sam kiedy to wycie: uuu uuu uuu przykuło moją uwagę i to zaóważyłem zauważyłem, lecz jest to strasznie denerwujące i irytujące. U mnie jest tak że nie wyje jak kręcę kierownicą na postoju(zupełna cisza),czyli nic z układem kierowniczym! nie wyje jak są ujemne temperatury, jak sie zrobi cieplej na plus około południa to wyje w obie strony (w lewo bardziej słyszalne)zwłaszcza przy małych prędkościach (ruszanie z prkingu, zawracanie, ostry zakret 90st). Wycie ma na pewno związek z toczeniem się kół po łuku. Żona oczywiście niczego nie słyszy... a ja forum i coś musi być nie tak?, a tu taka niespodzianka. Wydaje mi się że to coś ze skrzynią, lub jak pisał kolega mechanizmem różnicowym,(wycie dobiega jakby ze środka) lecz jaki wpływ mają na nia felgi?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!