Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój problem tkwi w nie działającej elektrycznej szybie pasażera. Otóż nie działa sterowanie szyby w dół ani w górę. Przeczyściłem kostkę przełącznika szyby a konkretnie zaśniedziałe styki i nadal nie działa.

Rozebrałem boczek opuściłem ręcznie szybę na dół i o dziwo podnieść szybę elektrycznie mogłem a opuścić nie. Tak jakby ten silniczek działał tylko w jedną stronę...

Pytanie czy muszę wymienić silniczek podnoszenia szyby czy wystarczy wymienić przełącznik sterowania szybą wraz z kostką?

Prośba o pomoc. Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam trochę późno, ale jeśli silnik podnoszenia szyby działa w jedną stronę to uszkodzony jest układ sterowania szybą, który przykręcony jest do silnika (taka kostka elektroniczna)

kosztuje ok 150zł do 200zł wystarczy ją wymienić i śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam i ja się dołączam z pytaniem dzisiaj szyba pasażera odmówiła współpracy.. kiedy przyciska się przycisk słychać wyraźne terkotanie ale tylko w pozycji do gór. W pozycji do dołu jest cisza i szyba nie reaguje :/

Czy ktoś potwierdził że to tak kostka i jak to się nazywa bardziej fachowo tak aby tego poszukać na allegro ? ? czy to może zwykły przekaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ta kostka się nazywa fachowo "moduł podnośnika szyby" przynajmniej taka nazwa funkcjonuje na allegro ale nie koniecznie to jest zepsute u Ciebie. Chociaż objawy są podobne jak u mnie więc może jednak to to. Polecam sprawdzić pozostałą część instalacji i ewentualnie sam siłownik po zdjęciu modułu.

 

Co do samego modułu to niestety nie jest to zwykły przekaźnik. Na płytce jest też jakiś scalaczek i to chyba on jest winny bo u mnie sam przekaźnik jest sprawny. Oczywiście to też jest do ugryzienia ale na razie jest to "tajemna wiedza grubszych cwaniaczków z allegro którzy sprzedają naprawione moduły pod warunkiem że wyślesz im swój stary "zepsuty" :) ".

 

Chętnie będę kontynuował temat jeżeli znajdzie się ktoś kto posiadł tę tajemną wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze rozchodzi się o to coś przymocowane do silnika ...jak z tej aukcji

http://www.allegro.pl/item1021143566_megan...snika_szyb.html

 

w takim razie naprawdę jak za zboże sobie liczą :) chyba ze znajdzie się kogoś kto sprzedaje cały silniczek wraz z modułem może wtedy taniej wtedy pozostaje pytanie czy moduły z różnych stron są zamienne miedzy sobą ?

 

[ Dodano: 2010-04-30, 21:25 ]

Jak na razie u siebie podejrzewam przycisk u kierowcy tzn jakieś zwarcie w nim bo jak się trochę tym pobawiłem to szyba pasażera zaczęła chodzić do tego nawet z normalną prędkością bo trzeba wspomnieć ze kiedyś chodziła znacznie wolniej od lewej...

Same przyciski podobnież można rozebrać i już widziałem gdzieś na forum taką próbę :) no nic trzeba szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

wiem że już dawno pisaliście o tej dolegliwości szyby pasażera lecz ja jestem właścicielem megi od pół roku i mam właśnie ten dylemat. nie mam pojęcia jak to samemu naprawić. tyle co sprawdziłem to że podnośnik i przełącznik od pasażera są ok. zamieniłem bieguny dochodzące do silniczka i wcisnąłem na przycisku pasażera w górę i szyba poszła w dół a gdy podłączyłem zasilanie prawidłowo i nacisnąłem do góry to poszła elegancko do góry. za to gdy chciałem tak zrobić lecz sterując konsolą kierowcy to nie poszło a także przy wcześniejszym otwarciu owej szyby gdy włączyłem domykanie z pilota szyba kierowcy i szyberdach domknęły się za to szyba pasażera nie. więc wnioskując niby wszystko działa podnosi do góry bo czuć wibrację gdy dotykam drzwi, lecz martwy punkt to opuszczanie w dół. moja megi to podstawa 3-drzwiowa bez elektrycznych lusterek. na początku myślałem że zepsuty jest taki przekaźnik przy silniczku lecz ja takowego nie mam. mam bezpośrednio wtyczkę zasilającą silniczek. gdybym miał el. lustra + free hands to pewnie miałbym ten przekaźnik. już myślałem o zrobieniu szyby na krótko. chciałem w aso podłączyć nowe przełączniki na chwilę w celu sprawdzenia lecz oni powiedzieli że mają tylko na zamówienie a są trzy typy tych ustrojstw i kosztują od 150zł. a pewności co do usterki nie mam. PROSZĘ O POMOC GDYŻ ZA OKNEM MAMY UKROP A JA Z CENTRALNEJ POLSKI MAM JECHAĆ W GÓRY A NIE MAM KLIMY WIĘC PODRÓŻ BĘDZIE KATORGĄ. POZDRAWIAM WSZYSTKICH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz domykanie szyb z pilota to w drzwiach pasażera też powinien być ten przekaźnik przy silniczku.W lusterku powinien być czujnik temperatury lecz nie ma on nic wspólnego z szybą.Może masz zamontowane drzwi z anglika - zdemontuj osłonę od strony pasażera (słupka na którym są zawiasy) aby dostać się do wtyczki która idzie do wtyczki od drzwi i policz ile dochodzi do niej przewodów a z wtyczki od drzwi zsuń gumową osłonę i również sprawdź ile masz przewodów.Jeżeli ilość przewodów od strony pojazdu jest inna niż w drzwiach to masz coś namieszane z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drzwiach od pasażera takiego przekaźnika nie mam mam oryginalną wtyczkę zasilającą. no cóż uboga wersja. w moich drzwiach jeszcze nie sprawdzałem przekaźnika. za to. sprawdziłem ilość kabelków od fury do kostki i od kostki do drzwi no i wyszło że od kostki do drzwi mam o dwa kabelki mniej aczkolwiek... czyściłem kostki i styki te gdzie łączą się drzwi z autem i tę gdzie steruję szybą pasażer. na zasadzie spięcia opuściłem szybę. moja panna szybę do końca zamknęła gdy wysiadaliśmy z auta, a gdy ponownie jechaliśmy zacząłem się bawić sterowaniem pasażera i szybka się opuściła. i nagle zaczęła chodzić. ale do PONOWNEGO URUCHOMIENIA AUTA. PRZEPRASZAM DO TRZECIEGO URUCHOMIENIA. PÓŹNIEJ ZNÓW SIĘ POSRAŁO. Ogólnie gdy szybę opuszczę podłączając przewody to mogę ją zamknąć tylko i wyłącznie gdy auto mam odpalone i tylko z pozycji pasażera. a gdy przełącznik sterowania szybą w drzwiach pasażera podłączę do góry nogami i wtedy wcisnę w dół to szyba opuszcza się ale tak jakby miała zatwardzenie i wtedy chyba robi się gdzieś spięcie bo gdy wtedy włączę szybę w dół to włącza mi się oświetlenie regulatora wentylatora. a udaje mi się podłączać kostkę odwrotnie bo kołnierz usunołem. a gdy szyba jest całkowicie w dole i zamyka drzwi to strasznie grechocze, a gdy dochodzi do końca to w pewnym miejscu zgrzyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz wersję uboższą i sterowanie impulsowe tylko w drzwiach kierowcy a w pasażera nie .Więc z pilota możesz zamknąć tylko szybę kierowcy. Poszukam schematu. Winny może być przełącznik w drzwiach kierowcy lub pasażera bo one są od siebie zależne.

 

Mając przełącznik szyb pasażera na wierzchu odpal silnik .Sprawdź miernikiem czy w przełączniku pasażera na pinie A1 i B2 jest +12V a na A2 masa. Jeżeli tak będzie to przełącznik w drzwiach kierowcy jest dobry.Jeżeli na A1 lub B2 nie będzie +12V to przełącznik w drzwiach kierowcy jest uszkodzony

post-3001-0-98153900-1341954514_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Elektryczna szyba nie działa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!