Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Otóż nie udało się zażegnać problemu z szybą pasażera o którym wspominałem.

Zgodnie z zaleceniami kolegów podmieniłem "guziki" od strony pasażera i od strony kierowcy na sprawne.

Szyba nadal nie funkcjonuje :( Czy jest możliwość wykrycia awarii poprzez podłączenie się kompem do samochodu ?

Już sam nie wiem.

 

Dodano: 04 lip 2014 - 10:46

Witam !

Usterka zażegnana ! Minęło sporo czasu od momentu awarii, którą opisywałem kilka postów wyżej. Szczerze mówiąc pogodziłem się już z tym defektem - do przedwczoraj.

Całą noc padało a moja megi stoi pod chmurką. Rankiem jak zwykle wyjechałem w 10 km podróż do pracy i gdzieś w połowie drogi zakuło mi w oczy komunikatem electronic fault oraz steering check.

Oczywiście w tym samym momencie włączyły się wycieraczki, zapaliła się kontrolka ABS, kontrolka stop a wskazówki zegarów przestały wskazywać parametry jazdy. Dojechałem na miejsce i tu kolejna niespodzianka - nie mogę wyłączyć

silnika. Na szczęście jakoś się udało. W przerwie w zajęciach poczytałem trochę w necie. Droga powrotna minęła również pod znakiem dyskoteki na desce rozdzielczej - dodam, że samochód zapalił bez problemów.

Po powrocie do domu delikatnie spod lewej strony kierownicy wyjąłem moduł UCH (załącznik 1) (oczywiście po wcześniejszym odłączeniu akumulatora). Przeczyściłem wtyczki oraz piny odrdzewiaczem, wysuszyłem płytę, lekko spryskałem kontakt plusem i zamontowałem wszystko na miejsce - dodam, że piny oraz wtyczki były mocno zaśniedziałe. W drugiej kolejności wziąłem się za UPC (załącznik 2)- obok akumulatora. Wypiąłem wszystkie wtyczki, wymontowałem moduł, usunąłem bezpieczniki i podobnie jak w wypadku UCH zakonserwowałem całość po czym złożyłem. Tutaj było już znacznie gorzej, wszechobecna wilgoć a wtyczki wręcz "zarośnięte". Po naciśnięciu startera samochód nie zapalił, włączył się jedynie wiatrak chłodnicy. Odpiąłem go więc. Kolejna próba odpalenia samochodu przyniosła sukces, samochód zachowywał się normalnie, podłączywszy wiatrak upewniłem się że wszystko chodzi jak powinno i wyjechałem w 20 km trasę żeby sobie pochodził, nie wiem po co :), zwyczajnie miałem taką potrzebę. Podczas jazdy zdziwiony zauważyłem, że szyba od pasażera działa :) co prawda odwrotnie ale to już pikuś i myślę ze jakoś sobie poradzę (może coś poknociłem jak rozbierałem dzwi). Dzisiaj rano samochód zapalił normalnie - mam nadzieje że już tak zostanie. Pozdrawiam

 

Dodano: 09 lip 2014 - 10:06

Witajcie, to już ostatni wpis wieńczący temat. W ostatnim poście napisałem, że elektryczny moduł opuszczania szyb od strony kierowcy działa odwrotnie.

Aby naprawić usterkę trzeba stojan silnika (załącznik 3) który podnosi i opuszcza szybę obrócić o 180 stopni po czym wszystko wraca do normy i szybą otwiera się w pożądaną stronę.

post-70885-0-77887500-1404461537_thumb.jpg

post-70885-0-42469200-1404461687_thumb.jpg

post-70885-0-44256300-1404893051_thumb.jpg

Edytowane przez nieczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja dziś miałem dziwną sytuację stoję na parkingu podziemnym, otwieram szyby całkowicie, potem odpalam i jadę żeby wyjechać i widzę widok ulewy, więc chcę zamykać szyby i tylko od kierowcy zadziałała a od pasażera nie reagowała na przycisk z kierowcy i od pasażera. I wyłączam silnik i włączam i nic. Tylko pomogło po zamknięciu auta i dwa razy przyciskiem z pilota żeby zamknął szybę i zamknął i później działał normalnie. Co to mogło być? błąd komputera czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to mogło być? błąd komputera czy co?

Może tak być. Zapewne za szybko zacząłeś odpalanie po otwarciu szyb, a jak wiadomo przy odpalaniu część zabawek jest chwilowo odłączana. Widocznie nie załapało, że szyby masz otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...ja właczyłem zapłon żeby otworzyć szyby całkowicie. potem wyłączyłem zapłoń(zgasnie wskażnik od zegara czy radio i od temperaturly kliamtyzacji) potem zamknąłem drzwi, zapiąłem pasy i potem czekałem aż zgasnei lapki w drzwiach i na końcu odpaliłem auto. i przed wyjazdem na drogę to już opisałem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

kupiłem scenica w lutym i od razu nie działała szyba kierowcy. Sprawę olałem ale na wakacjach postanowiłem się za to wziąć.

 

Do czego doszedłem:

Kupiłem siłownik i sprawdziłem podpinając do kostki. Nie działał. Wyciągnąłem stary i podpiąłem do prawych drzwi - działał. Nowy oczywiście również działał w prawych drzwiach.

rozebrałem kostki i zmierzyłem prąd w drzwiach prawych i lewych i okazało się , że nie dochodzi 12V , które chyba jest stałe.

rozebrałem kostkę łączącą drzwi z resztą auta i dolne duże piny były zielone i zaśniedziałe. Psiknąłem WD40 ale niestety prąd nadal się nie pojawił.

Bezpieczniki ok.

Jakieś sugestie może macie gdzie dalej tego prądu szukać i czy na pewno dochodzi tam normalne 12 V + sterowanie ?

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku 25A zabezpieczającym szybę kierowcy. Jest on w kabinie. Jeżeli tam jest 12V to pozostaje tylko złącze w drzwiach i kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Być może to komuś pomoże w diagnostyce usterki szyb.

Podaje kilka moim zdaniem cennych wskazówek umozliwiajacych diagnostyke eletrycznych szyb w Megance.

 

1. Jesli któryś z przycisków szyby (ten na panelu kierwocy lub pasażera) przestanie działać - automatycznie szyba nie bedzie dawała śladów życia.

Przyciski tył prawa i lewa strona sa zamienne - niestety przód musicie podmienić odpowiednimi klawiszami. To najczestszy problem z jakim ja sie spotkałem.

2. Wszelkiego rodzaju wariacje z samoopuszczająca się szybą, brakiem adaptacji, nie łaczeniem z jednego przycisku, brakiem reakcji z karty - to najczęciej

powód niesprawnego modółu komfortu. Należy go podmienić, odkręcając z jednego siłownika i zamieniając na innym.

3. Wszelkiego rodzaju trzaski oraz krecenie się silnika bez reakcji szyby to cząsto połamane ślizgi lub problemy z mechanizmem.

4. Problem oczywiście mogą być również zaśniedziałe kostki lub łączenia.

 

To wszystko czym chciałbym sie podzielić. W wolnej chwili nakreciłem filmik na którym pokazuje jak zdjąć tapicerkę w Megance oraz jak ja założyć.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam.czy moze kto wie jak sie programuje szyby elek po odpieciu akumulatora.

Musisz przytrzymać przycisk od podnoszenia szyby tak jak byś chciał zamknąć wcisnij ja przez parę sekund i się sterownik od szyby zaprogramuje na nowo i tak samo z pozostałymi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Jestem tutaj nowy poniewaz kupilem miesiac temy Megi sport turer 2007 1.9Dci. tydzien temu przestaly mi dzialac szyby przednie najpierw od kierowcy potem od pasazera sprawdilem bespiecznik jest dobry! w panelu u kierowcy zamienilem przyciski i tylne sie opuszczaja a przod nadal nie. pobralem rozne schematy z dzialu download i sprawdzilem sa dwa przekazniki A oraz B. B odpowiada za akcesoria a A za szyby i tu uwaga nie mam przekaznika A. Prosze o pomoc bo nie wiem co robic chce uniknac zdejmowanie tapicerki ale jak bedzie trzeba !!!

 

z gory dziekuje

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać na schematach, ten przekaźnik oznaczony jako A występuje w wersji, gdzie sterowana impulsowo jest tylko szyba kierowcy. Zasila on wtedy szybę pasażera.

Nie ma przekaźnika, bo szyby masz sterowane impulsowo.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam wszystkich uzytownikow. jestem posiadaczem scenica 2005 rok 1.5 dci.po prawiej stronie kierownica gdyz mieszkam w uk. mam problem w przednich drzwiach od strony pasazera zablokowala sie szyba wogole sie nie otwiera nie wiem jak to naprawic lud gdzie szukac usterki??? czy ktos by wiedzial co sie stalo lub co jest przyczyna? prosze o pomoc - pozdrawiam

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proszę jeszcze raz zapoznać się z regulaminem. Na forum używamy polskich znaków. Nowe zdania piszemy dużą literą. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Połączono.

Witam !!!

Kupiłem niedawno megane II ph II 2006 r 2.0 benzyna i miałem nie działającą szybę pasażera. Postanowiłem więc rozebrać drzwi żeby sprawdzić czy nie ma tam mechanicznego problemu. Co się okazało:

silnik działa w obydwie strony

moduł komfortu sprawny (wymieniłem go z tylnymi drzwiami i tam działa)

szyba zaczęła się podnosić i opuszczać tyle że skokami po kilka cm (nie opuszcza się płynnie nawet gdy przytrzymuję)

szyba zachowuje się odwrotnie do sterowania ( naciskam w dół idzie w górę i odwrotnie naciskam w górę idzie w dół, tak samo reaguje z przycisku w drzwiach kierowcy)

szyba nie chce się ,, przyuczyć" (nie chce działać jak pozostałe impulsowo)

 

Nie mam bladego pojęcia co się dzieje pomóżcie proszę.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo da się zastosować moduł z tyłu na przód i odwrotnie... objawem będzie właśnie odwrotne działanie wedle przycisku...

musisz szukać modułu typowo do przodu, jedyny plus to to że nie ma znaczenia czy z lewej czy z prawej ci się trafi ;)

po podmianie oba działają prawidłowo? może ktoś coś już kombinował wcześniej...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Elektryczna szyba nie działa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!