Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewanie foteli - doposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym doposażyć swoją megankę II w podgrzewanie foteli.

W megance II seryjnie podgrzewanie foteli się włącza automatycznie wraz z kliknięciem w przycisk podgrzewania przedniej szyby (mam rację?).

Taki przycisk mam.

Rozumiem, że trzeba kupić matę (włożyć ją "do" siedzenia, samemu bądź zlecić to tapicerowi) i dalej muszę to muszę podpiąć pod zasilanie i pod ten włącznik.

Czy ktoś może mógłby mi pomoc, dać jakąś wskazówkę czy dobrze myślę, gdzie to podłączyć i jak dostać się do włącznika i jak dołączyć to dam mogę...

Dziękuje za wszystkie rady, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance II seryjnie podgrzewanie foteli się włącza automatycznie wraz z kliknięciem w przycisk podgrzewania przedniej szyby (mam rację?).

nie mam podgrzewanych foteli i nie jestem pewien czy masz rację, w folderze włącznik wygląda tak:

post-9081-1263047567_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cabrio... i właśnie w tym miejscu mam przyciski dwa od podnoszenia dachu...

Wie może ktoś gdzie znajduje się przycisk do włączanie podgrzewanych foteli w cabrio?

EDITED:

c08a8a70886ca221med.jpg

Trzeba by kupić włącznik - pewnie jest to całość i zamontować włącznik...

i co dalej? gdzie podpiąć zasilanie?

dzięki

[ Dodano: 2010-01-09, 18:00 ]

To trzeba jakoś później do komputera podłączyć?

Nie wystarczy zamontować włącznik i gdzieś zasilanie podpiąć - pod skrzynkę bezpieczników?

Bo na komputerze pokładowym piszę że funkcja grzania została włączona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co orientowałem się to mata może być byle jaka - z allegro pod 12v około 25-30 zł /szt. Matę można zamontować bez większych problemów samemu lub każdy tapicer to zrobi za nie duże pieniądze.

Włącznik też można kupić z maskownicą, zamontować włącznik... tyle jestem w stanie sam zrobić...

ale co dalej?

jak kable połączyć? ktoś pomoże? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat grzanych foteli.Mata jest zintegrowana z tapicerka fotela tzn jest wszyta w tapicerkę.W fotelu jest inna wiązka ( specjalna go grzania foteli) pod fotelem jest przekaźnik od grzania foteli.

Generalnie jak chcesz zrobić jak w oryginale.To potrzeba:

1.Fotele grzane np z anglika, trzeba je rozebrać przełożyć wiązki bo nie pasuje kostka w fotelach.Tzn z prawego fotela do lewego i na odwrót. Wiązki muszę być z przekaźnikami pod fotelem.

2.Oryginalne przyciski

3.Oryginalne mocowanie na większa ilość guzików ( to przy ręcznym )

4.Oryginalne piny do kostek w podłodze i licznika.

5.Oryginalne kostki do przycisków.

Pociągnąć kable w podłodze od złącza foteli do bezpieczników w kabinie,stamtąd do przycisków od włączania grzania i jeden przewód do licznika.

Trochę zabawy jest, ale jak najbardziej wykonalne. Jedyny problem to oryginalne piny z kostek w podłodze i do licznika no i kostki do podłączenia przycisków.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quba.

A nie mogę zrobić tak:

- kupić włącznik + maskownice

- zamontować inne maty podgrzewane na 12V, z maty wychodzą dwa kable - plus i masa.

Na włączniku rozpiąć plus i dwa kable poprowadzić bezpośrednio do skrzynki z bezpiecznikami - wpiąć się pod jakąś rezerwę.

Można by to tak zrobić? trochę prowizorycznie... ? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masę nie można rozpiąć włącznikiem, czy to coś zmieni? elektrykiem nie jestem...

To jak to wygląda oryginalnie:

Do przekaźnika idą kable od maty (plus i masa), a ze skrzynki do przekaźnika idzie plus, a masa z włącznika - tak to wygląda?

dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy wszystkie fotele są wyposażone w maty grzewcze i brakuje tylko przełączników i aktywacji clip'em czy tylko konkretne wersje mają tą opcję. Może ktoś posiada zdjęcia jak wyglądają przewody od mat grzewczych, gdzie się znajdują. Pod siedzeniem jest dużo różnych przewodów.

 

Mam wersję Luxe Dynamique 1.6 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!