Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewanie foteli - doposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, trochę inaczej sformułuję pytanie.

 

Prąd doprowadzony do przekaźnika przechodzi przez

bezpiecznik 20A.

Maty grzewcze pobierają stałą określoną ilość natężenia.

Przekaźnik umożliwia bezpieczne przekazanie prądu do mat

grzewczych w zależności od zakresu swoich możliwości.

 

Dobrze to interpretuje?

Czy sam bezpiecznik nie określa maksymalnej mocy używanej przez maty?

Czy prąd pobrany ze skrzynki bezpieczników nie ma przypadkiem 14,4V co

za tym idzie, czy trzeba wstawić jakieś oporniki żeby przekaźnik otrzymał 12V

(czy konwertuje on napięcie samodzielnie)?

Kolego, jak nie masz pojęcie o elektryce, to nie bierz się za nią, bo możesz zrobić sobie więcej szkody.

 

Przekaźnik ma styki prądowe o określonej wartości prądowej. I te styki są najważniejsze. I przy przekaźniku 20A styki bezpiecznie będą wyłączać i załączać prądu rzędu od 0.1A do 20A. Przy stykach na 30A ten zakres wynosi od 0,1A do 30A I tak dalej. Dla przekaźnika jest obojętne czy napięcie będzie w instalacji 12V czy 14,4V. Bo są projektowane z zapasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76, bardzo dziękuję za troskę ale na pewno

nie zamontuje sobie całego ogrzewanie bez skrupulatnego

opisania schematu i upewnienia się że mój fotel

radośnie nie spłonie kiedy okaże się że pomyliłem

natężenia czy wartości bezpieczników :)

Z drugiej strony najdrobniejsza sprawa u elektryka

będzie mnie kosztować więcej niż cały osprzęt elektryczny

jaki jest potrzebny do montażu ogrzewania..

 

Ze schematu wynika że Renault nie montuje tu termostatu.

Jak w takim razie nie następuje samozapłon kiedy grzany

fotel jest pod działaniem grzałek o stałej mocy które

nie są ograniczone zadaną temperaturą?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ponownie :P

Potrzebuje pilnie pomocy, okazało się że przede wszystkim w późniejszym wersjach

zmienił się schemat oraz przyciski. Tutaj mamy nowy schemat:

thumb_hosting_zdjec_1393681921__fotele.jpg

 

Wziąłem się w końcu do pracy, pociąłem R2, złapałem masę z dowolnego czarnego kabla

akcesoriów idących bo podłodze i wszystko ładnie połączyłem.

Niestety po włączeniu podgrzewania jest prąd na (+) dochodzącym do mat grzewczych

jednak nie płynie przez nie prąd(nie ma spadku napięcia). Czy ktoś ma jakiś

pomysł na czym ten problem może polegać? I czy może to być powiązanie z kablem

błękitnym 79M połączonym z pinem 5 wychodzącym z przekaźnika który nie wiem

jaką funkcję pełni? Może masa jest nieczynna albo całość idzie przez przycisk?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by miało sens. Jutro sprawdzę jeszcze jakie natężenie podaje na maty.

Wpadła mi do głowy jeszcze jedna możliwość, uciąłem kostki oryginalne,

przedłużyłem kable i wstawiłem własne:

thumb_hosting_zdjec_1393717483__zlacza.jpg

 

Może tutaj należałoby coś poprzestawiać bo na schemacie mamy oznaczenia pinów 1 i 2.

Chociaż po obcięciu kostek sprawdzałem omomierzem i w obie strony pokazywał przepływ

prądu. Czy to możliwe że maty są kierunkowe?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolega ma chyba problem z klawiaturą, klawisz Enter sam klika i to jeszcze w połowie zdania. Proszę zwracać na to uwagę. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, podprowadziłem zasilanie prosto z akumulatora i teraz z kolei okazało się że maty grzeją całkiem przyjemnie podłączone na szybko, ale przy załączeniu oryginalnego grzania (przekaźnik) zaczyna piszczeć i nie wiem czym jest to spowodowane, może zbyt duża moc cewki(1,6W)? Przekaźnik jest dokładnie ten:

http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html

Został podłączony tak:

thumb_hosting_zdjec_1394390578__przekaaniki.jpg

I na (+) idącym do mat jest 14,4V a na matach napięcie wynosi 8,5V. Więc w sumie powinno być wspaniale, ale czemu buczy? A przy pomiarze z akumulatora bezpośrednio z 14,4V na matach było 13,68V. Wcisnąłem też amperomierz na lini (+) i wskazał tak(skala 20m):

thumb_hosting_zdjec_1394390856__aaaa.jpg thumb_hosting_zdjec_1394390878__ampery.jpg

Ale miernik cyfrowy pracuje tylko do 10A więc to chyba nic nie wnosi do dyskusji. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie będę wdzięczny za każdą poradę <szukaj> PS: NO czy NC w przekaźniku to prąd po załączeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o przekaźnikach to wymontowałem kostkę R2 i idąc kolorami połączyłem kolejno ucięte kable z pinów 1/2/3 oraz 6/7/8 z gniazdem przekaźników według schematu.

thumb_hosting_zdjec_1394392831__kable1.jpg thumb_hosting_zdjec_1394392868__kable2a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka R2 na zdjęciu jest od strony bezpieczników.Więc obięty przewód czerwony powinien być połaczony z bezpiecznikiem,tak samo żółty,przewody pomarańczowy i zielony do włacznika podgrzewania.Z drugiej strony wtyczki R2 przewody idą do wtyczek R341 i 342 i dopiero do foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się <szukaj> ale u mnie kable były doprowadzone tylko do wtyczki R2 więc nie było sensu ich przedłużać do R341/R342. Prąd z czerwonego jest bo po załączeniu przycisku grzania podaje normalne napięcie 14,4V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Dolutowałem po kolei do kabli od gniazda przekaźnika(co jest widoczne na zdjęciu powyżej). A do samych foteli pociągnąłem (+) wychodzący od dolutowanego czerwonego który załącza się po włączeniu cewki oraz masę pobraną z innych kabli położonych na podłodze. To jescze jedno dosyć istotne pytanie, jeśli prąd na przekaźnik idzie z bezpiecznika 20A to wiekszy przekaźnik i tak nic nie da bo przy 20A bezpiecznik zatrzyma dopływ prądu? Więc w zasadzie nie ma różnicy czy przekaźnik będzie 100A czy 20A?

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie z innej beczki czy istnije mozilwosc ze w megane ktora ma skore nie ma podgrzewanych foteli? Zawsze sadzilem ze jak jest skora to i powinny byc grzane fotele.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, interpunkcja - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!