Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

snap pisałem o tym kiedyś... :) ale wiesz co. Ten czujnik tak daje po garach że sprzęgło mogło by nie wytrzymać gdybyś więcej doładował. Bo w sumie na 3 cim biegu gdyby nie kontrola trakcji to by koła buksowały bo mi się zapalała lampka. Teraz na standardzie tego nie mam. Teraz ciągnie do przodu ale nie rwie. Być może to moje subiektywne wrażenia....

 

 

Ajjj. Chyba go spowrotem założę i może gdzieś zrobię pomiary. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co. Można w sumie zrobić spotkanie i pooglądać wasze silniki. Ale nie wiem czy w 1,5 nie obniży mocy. Bo 1,5 ma wyższe ciśnienie niż 1,9. A to jest powiązane ciśnieniowymi rureczkami z tym całym systemem rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz fotki jak to wyglada :-D jak bede mial chwilke podjade do firmy ktora robila mi wirusa i zapytam jak to wplynie na silnik

 

jak ktos chce sam zrobic chipka w m2 to polecam to:

http://allegro.pl/item208295358_edc16_flas...face_kable.html

polowa ceny chiptuningu w firmie tylko " trzeba " umiec to zrobic samemu i sprawdzic typ sterownika ( u mnie akurat edc 16 ale sa inne )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos chce sam zrobic chipka w m2 to (...)

dziekuje, wole nie, choc z kompami ostro kombinuje, to ten jest warty nadal grube tysiace... :-D jeszcze z piecem za 4-5 kafli jestem w stanie mieszac ale z autem dziekuje, pozatym nie znam sie dokladnie na tym, wole jak ktos doradzi, podpowie, sprawdzi... da gwarancje. :) az taki kozak nie jestem, choc szczerze przyznam, ze z checia bym taki zestaw nabyl i zachowujac ze trzy kopie oryginalnego softu, poeksperymentowal :) (jesli zawsze mialbym mozliwosc odkrecenia wszystkiego.

 

PS: widac ze mnie korci, no nie? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 bara to chyba lekka przesada nie wiem czy turbina jest w stanie tyle dmuchac, moze jakas na porzadnych lozyskach uzywana w profi tuningu ale seria raczej nie

jak w koncu zakupie wskaznik turbo to dowiemy jak dmucha :-D musze sie tylko dowiedziec gdzie mi zamontuja wskaznik, za ile i kupuje

 

PS: widac ze mnie korci, no nie? :>

nie no skad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolek. Może tak jest. Ja cytuje tylko to co ktoś napisał. Więc jest to plotka. Skoro masz konkretne dane o ciśnieniu to super.

 

Zastanawiam się również czy 130 konna nie różni się właśnie tym czujnikiem od 120. I tak samo w 1,5 80 i 105 KM. tutaj akurat mamy w Kraku, 2 wersje do sprawdzenia.

 

A ja w weekend może dopadnę kumpla i sprawdzę co on ma w MIphII 1,9 dCi 110 KM (tak mówił ale chyba chodziło mu o 101).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się również czy 130 konna nie różni się właśnie tym czujnikiem od 120.

 

130 od 120 napewno sie rozni sie tylko tym czujnikiem,z tego co mi sie przypomina to ma chyba inne wtryki( jest troche podniesione cisnienie na wtryskiwaczach i fizycznie same wtryski maja wiekszy przeplyw) chyba ma filtr hap,bo spelnia norme euro 4 (co do normy moze mi sie mylic z 2.0 dCi) Wiec jak ma inne wtryki to i pewnie komputer jest inny i nie zdziwilbym sie jak czujnik bylby ten sam.

 

I tak samo w 1,5 80 i 105 KM. tutaj akurat mamy w Kraku, 2 wersje do sprawdzenia.

 

w 105 jest na 95 % turbo o zmiennej gemetrii i natrysk na denko tloka.

 

A ja w weekend może dopadnę kumpla i sprawdzę co on ma w MIphII 1,9 dCi 110 KM (tak mówił ale chyba chodziło mu o 101).

 

Tutaj nie masz co sprawdzac, jest to zupelnie inny silnik zaczynajac od sprezarki ze jest bez zmiennej geometri,duzo mniejszy IC i chyba najwazniejsze common rail I a w naszych F9Q jest common rail II

 

Te poprzednie 1.9 dCi mial pewna zalete :) mocniejsze sprzeglo :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i temat powrocil :-D mocy brakuje :roll:

po kilku dniach szperania po forach stwierdzilem ze nie warto montowac wiekszego turbo i ic bo kompletnie nic to nie da bez wiekszyh wtryskow

moc nie bierze sie z dmuchanego powietrza tylko z paliwa wiec szukam wtryskow:)

myslalem nad tymi z espace 3,0 dci ale to jest silnik chyba v6 czy r6 ( bez znaczenia ) i wielkosc wtryskow nie bedzie analogicznie wieksza niz gdyby by to silnik 4 cylindrowy

zna ktos moze wydajnosc wtryskow 1,9 oraz przypadkiem w 3,0 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm,moze z hondy I-CDTI tam po zmianie IC samym programem ze 140 robisz 210 KM :-D z tego poszukaj :)

 

Ja mysle ze narazie nie problem we wtryskach bo te jeszcze dadza rade,tylko w sprzegle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!