Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zwijacza - Ilość obrotów kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

Czy ktoś w Warszawie samodzielnie naprawiał zwijacz, domyślam się po wpisach, że tak. Czy pomógłby mi w tym temacie, czym ewentualnie zastąpić uszkodzoną taśmę? Z rosyjskiego forum wyczytałem, że ponoć pasują od starych BMW E38-39 albo Camry.

Pozdrawiam,

Piotr

 

Dziś znalazłem w końcu chwilę by wziąć się za robotę, demontaż prosty, tylko wyjąłem bezpiecznik od klaksonu by po cichu ściągnąć poduchę (akku był podpięty, bo nie chciałem szukać kodu do radia). W domu okazało się, że złamał się języczek, a taśma przy samej wtyczce upchnięta w harmonijkę. Najwięcej zabawy by jakoś zdjąć izolację z końcówek - użyłem zapalniczki i trochę nożem póki gorące było. Ciekawym doświadczeniem jest lutowanie 40-to watową lutownicą z grotem w plastikowej wtyczce. Ale o dziwo nawet sprytnie poszło i miałem tylko dwie poprawki co do separacji lutów, bo trzymały dobrze. Potem tylko sprawdzenie przejścia każdego przewodu i wzajemnej izolacji. Jak na razie wszystko działa ;)

 

A tu rosyjskie forum:

http://www.megane2blog.com/category/elektrika/page/2/

Edytowane przez Piotr_wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego weź kawałek swojej starej do kieszeni i wybierz się na wycieczkę po serwisach drukarek a na pewno znajdziesz ;)

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery :) :) ;) Aston76

Edytowane przez misiek126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Przerabiałem ten temat, nie jest to takie hop-siup, przewaliłem stos drukarek i taśma spasowała tylko z drukarki hp 5150, a w tej właśnie drukarce są 2sztuki o długości 58cm.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopadło i mnie. Przymierzam się do wymontowania zwijacza i zobaczenia jak to wygląda w środku. Jeśli będzie się dało naprawić, to spróbuję. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: w jaki sposób wyzwalany jest zapłon poduszki? Właśnie przez sygnał przesyłany przez tę taśmę? Gdzie jest w takim razie czujnik przeciążenia przy zderzeniu? Obawiam się, czy jeśli po takim lutowaniu taśmy coś się oderwie podczas eksploatacji i zrobi zwarcie, to czy nie spowoduje to odpalenia poduszki podczas normalnej jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, powiem Ci tak na 100% da się naprawić. Tylko w 99% taśma jest do wymiany. Jak rozbierzesz to będziesz wiedział o czym mowie i nie zapomnij o dorobieniu złamanego języczka który dociska taśmę ( w 90% się łamie). Jeżeli porządnie przylutujesz nową taśmę to nie ma prawa coś się oderwać lub coś podobnego. Ja na swoim przekroczyłem 20tys km i się nic nie dzieje. Tylko wymiana samej taśmy to połowa sukcesu, musisz skasować luzy które spowodowały przestawienie się zębatki i na końcu zerwanie taśmy .I po wszystkim prawidłowo ustawić zwijacz. Miłej zabawy :)

Edytowane przez misiek126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i samodzielna naprawa mojego zwijacza zakończona sukcesem :) Póki co kilkadziesiąt kilometrów za mną dopiero, ale wygląda to obiecująco. Okazało się, że taśma nie była całkiem zerwana, tylko z powodu ułamanego plastikowego języczka prowadzącego taśmę przy wtyczce od strony poduszki, taśma się zagięła i na zgięciu, które tarło o ząbki białej wkładki przy każdym skręceniu kierownicą, ścieżki nie wytrzymały i przetarły/przełamały się. Przy okazji naprawy porobiłem dużo zdjęć i nasunęło mi się sporo wniosków, które mogą komuś pomóc. Szukałem w dziale "Download" czy jest jakiś poradnik do tego zrobiony, ale widzę, że nie ma, więc w wolnej chwili może bym zrobił coś takiego. Może komuś się przyda. Gdyby ktoś z okolic Bielska-Białej miał problem z wymontowaniem zwijacza, to mogę pomóc.

 

Dodam jeszcze, że jeśli ktoś będzie miał podobnie, to lepiej zareagować i od razu rozebrać zwijacz, a wtedy naprawa będzie dużo łatwiejsza - obejdzie się bez lutowania. Jeśli tylko przy skręcaniu będzie słychać takie tykanie regularne (taśma przycierająca o ząbki przy maksymalnym skręcaniu w prawo), lepiej zabrać się za naprawę. Ja tak jeździłem około miesiąca (tylko 500 km po mieście) i taśma najpierw zaczęła przerywać (pojawiająca się i znikająca kontrolka airbag - myślałem że to od fotela pasażera, bo tam też mi kostka nie łączy), ale potem zaczęła świecić się ciągle.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje gratulacje że udało się uratować, tylko czy oprócz taśmy i złamanego języczka coś jeszcze zrobiłeś??? jeżeli nie to za parę dni się odezwiesz na forum że niestety kontrolki ci się znów zapalają. Języczek ci się złamał bo przestawiło ci się te białe kółko razem z taśmą i przy kręceniu kierownica taśma sie na szpanowała i wygięła języczek na lewa stronę i tak parę raz aż doszło do złamania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą innych użytkowników forum wyciąłem z pianki podkładkę między pokrywkę zwijacza a kierownicę i teraz jest odpowiedni docisk, więc kółko nie powinno wypaść. W każdym razie dzięki za czujność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozłożeniu zwijacza, wyglądał on tak:thumb_hosting_zdjec_1389205444__p1160328_resize.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205458__p1160329.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205471__p1160334.jpg

Jak się okazuje, taśma ma około 52,5 - 53 cm, a nie jak niektórzy pisali 48 cm. Gdyby moja była w gorszym stanie, to bym się rozglądał za nową. A oto efekty dalszych zmagań:

thumb_hosting_zdjec_1389205481__p1160341.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205490__p1160349.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205498__wp_20140107_001_resize.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205506__wp_20140107_003_resize.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205513__wp_20140107_009_resize.jpg thumb_hosting_zdjec_1389205544__wp_20140107_017_resize.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego taśma od wtyczki do wtyczki ma równe 51cm + to co wchodzi do wtyczki i jest oryginalnie zgrzane. Według mnie to nie był dobry pomysł że skróciłeś sobie taśmę o ok 2cm z tego co widzę na zdjęciach. Może ci ja trochę szpanować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem, czy nie będzie zbyt krótka, ale po nasmarowaniu i złożeniu zwijacza obracałem nim maksymalnie w lewo i prawo podglądając przez szczelinę jak się zachowuje taśma podczas obracania i w miejscu, gdzie zawija się ona o 180 stopni, było dosyć luźno przez cały zakres obrotów - nie była zbyt naciągnięta. Przed skróceniem miała z pewnością więcej luzu, dlatego też po wyłamaniu języczka podczas obracania kierownicą w prawo taśma była pchana przez wtyczkę, a że było jej z naddatkiem i nie miało co jej przytrzymać (brak języczka), to się zagięła. Czas i kolejne przebyte kilometry pokażą, czy to się sprawdzi, czy rozsypie. A odnośnie nowej taśmy - ktoś już namierzył gdzie można odpowiednią kupić? Nie mówię tu o taśmach od drukarek, bo tych nie można swobodnie zamówić tylko trzeba grzebać gdzieś w serwisach drukarek. Oczywiście najważniejszy jest raster 1,25 mm, co najmniej 7 żył i długość min 52 cm.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem ci tak, przekopałem neta w wszystkich kierunkach i żeby dostać taką taśmę to graniczy z cudem. jak już maja to max 30cm, 40cm ale nic powyżej 50cm. W dobrym serwisie drukarek nie powinieneś mieć problemu, tylko będziesz musiał sobie ją przyciąć tak by miała 7scieżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie przerabiam temat. Używanych jest 5 ścieżek, przynajmniej jak nie ma tempomatu. Fakt, z taśmą jest problem, w serwisach to chcą od razu do jakiej drukarki, panie tak to nie znajdziemy... i tyle rozmowy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!