Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zwijacza - Ilość obrotów kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście palił się później błąd poduszek. Po złożeniu wszystkiego podjechałem skasować błąd, a tu zonk.

Po pierwsze błędów poduszek nie trzeba kasować - jeśli wszystkie połączenia są OK, kontrolka sama gaśnie. Co prawda w pamięci modułu Airbag błąd pozostaje zapisany, ale w niczym to nie przeszkadza. Po drugie - czy na pewno chodzi konkretnie o błąd poduszki kierowcy w kierownicy? Jakim programem sprawdzane były błędy? Bo może nie styka kostka pod fotelem, a ona jest odpowiedzialna za trzy rzeczy: napinacz pasa po lewej stronie fotela, napinacz pasa w prawej stronie fotela i poduszka boczna kierowcy, a błąd został rozpoznany ogólnie jako "błąd poduszki kierowcy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zainteresowałem się tym szuraniem zwijacza w moim samochodzie i dzisiaj mając trochę czasu zdemontowałem to korzystając ze znalezionych tutaj informacji. U mnie taśma jest w doskonałym stanie, żadnych zagięć, przetarć, dobrze siedzi w tych swoich złączach, ale ewidentnie smar miał najlepsze lata ze sobą bo zebrał się w grudach w różnych częściach taśmy mieszając się z brudem. Wyczyściłem więc dokładnie wszystko z tego starego smaru, dałem świeżego smaru, poskładałem, do tego zrobiłem podkładkę z pianki i...dalej słychać szuranie. Nie wiem o co chodzi, dołożona pianka została na tyle dobrze dopasowana, że nie ma prawa ocierać się o tę obudowę pod kierownicą. Nie wiem czy mam się martwić, że z taśmą coś się stanie czy nie?

Zapomniałem dodać, ten języczek co lubi się łamać u mnie jest w całości.

 

Dodano: 01 paź 2016 - 14:56

W sumie pianka którą dałem nie jest jakoś bardzo gruba, trochę nadal widać od boku samą taśmę. Czy można bezpiecznie to wieczko zwijacza dopchnąć tak głęboko żeby w pełni zakrywało taśmę?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Jestem świeżo po wymianie taśmy bo moja się zwinęła i ułamał się języczek który dorobiłem. Nasuwa mi sie kilka wskazówek dla potomnych. Taśma która jest obecnie sprzedawana na allegro jest w dobrym rozmiarze mimo że jest bodajże o 0,5-1cm krótsza od tej fabrycznej, natomiast cała procedura wymiany jest banalnie łatwa ale najwięcej trudności sprawia lutowanie. Jeśli nie masz dobrej lutownicy(cienki grot), i pewnej ręki to oddaj lepiej to faktycznie lepiej dać całość do przelutowania komuś bo więcej się człowiek nawkurza bo idealne przylotwanie tego jest ciężkie;) Ja osobiście na sam koniec wszystkie luty utwardziłem lakierem do paznokci bezbarwnym(po całej nocy wyschnęte luty były twarde). Również podrzucam link do filmiku gdzie kolega zza wschodniej granicy ma patent na usztywnienie całego mechanizmu żeby nie latało->

, ja jednak użyłem w miare grubej gąbki do wygłuszania i nawet nawet to się trzyma. Oczywiście trochę lipa że nikt jeszcze sprzedaje całego mechanizmu do montażu albo chociażby taśmy z wtyczkami, wtedy byłoby po stokroć łatwiej. Jeśli się ustawi auto na prostych kołach to rozkręcając wszystko i zaznaczając sobie gdzie jest środek, nie ma problemu poźniej ze złożeniem w odwrotnej kolejności. W kwestii zwinięcia taśmy też nie ma tu problemu bo na youtube jest kilka filmików które krok po kroku pokazują jak się taśma zwija. Długość taśmy nie ma wpływu bo jeśli się dobrze nawinie to wszystko idealnie się wpasowywuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Problem dopadł też moją megankę, wczoraj wsiadam skręcam koła na maxa w prawo i pod koniec jeden obrót słyszę takie strzelanie. Nic się nie pali na desce, wszystko działa. Przerażony rano jadę na warsztat a mechanik mówi mi 1000zł (dzwoniłem do wszystkich warsztatów które zajmują się francuzami każdy mówi mi że tylko nowa koło 1tyś). Szczęka mi opadłą wróciłem do domu załamany. Wchodzę na forum i widzę że jest światełko w tunelu. Jako że mieszkam we Wrocławiu znalazłem firmę w Jeleniej Górze i Pan powiedział że naprawa to za 80zł. Tylko muszę zdemontować i wysłać do niego. Teraz moje pytanie czy jak on mi odeślę naprawioną to muszę coś ustawiać czy wystarczy skręcić.

 

Czy ktoś miał styczność z tym gościem z Jeleniej Góry, czy polecacie kogoś sprawdzonego? tą firmę w Kaczorach?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie pali to taśma jeszcze może być cała, może nie w takim złym stanie. Ja miałem dokładnie to samo. Rozebrałem ten zwijacz i taśma była cała. Smar wysechł i zgromadził sie w kilku miejscach w grudach, pomieszany z brudem. Wyczyściłem to wszystko, dałem nowy smar, przyblokowałem zwijacz pianką i jest wszystko super. Nic to nie kosztowało, użyłem smaru do łożysk, który mam w domu do roweru, taki zielony ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik dzisiaj mówił że taśma się nie symetrycznie zwija, widać ją z boku jak się usiądzie na fotelu pasażera. Trochę boję się sam to ruszać co innego wymiana filtru kabinowego itd.. a tutaj jest trochę kręcenia i mam obawy że narobię więcej szkód. Najgorsze w tym wszystkim jest to że Wrocław niby takie duże miasto i nie ma normalnego prostego człowieka (takiego Pana Tadzia który sobie ma warsztacik i dłubie takie pierdoły) który by to zrobił, każdy chce wymieniać na nowe. Oni nie powinni nazywać się mechanikami tylko wymieniaczami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogólnym zarysie rozebranie tego i złożenie nie jest specjalnie wymagającym zadaniem, wystarczy poczytać opisy, jest sporo zdjęć, jest opisany sposób ułożenia taśmy...

Może poszukaj kogoś na forum kto by ci to rozebrał i wyczyścił, jest pewnie kilka osób co to robiły w twoim rejonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wystaje ci taśma to pewnie już plastik strzela itd.

Wymiana zwijacza jest prosta jak kupisz np. Nowy lub regenerowany.

Ewentualnie jeżeli taśma jest w porządku można ją nawinąć z powrotem ale to zapewne rozwiązanie tymczasowe.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajaczek87

Ja miałem to samo ale u mnie okazało się, że mam do wymiany drążki kierownicy i sworzeń. Po naprawie zawieszenia cisza nic nie strzela. Jedź do innego mechanika niech jeszcze raz sprawdzi.

A sprawdź sprężyny i łożyska na mcpersonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik dzisiaj mówił że taśma się nie symetrycznie zwija, widać ją z boku jak się usiądzie na fotelu pasażera.

Jeżeli ją widać znaczy że góra zwijacza się podniosła więc pewnie trzeba zrobić to co pisze droopy. Tylko że ja bym użył białego smaru niż zielonego.

Wymiana zwijacza jest prosta jak kupisz np. Nowy lub regenerowany.

Ewentualnie jeżeli taśma jest wporzadku w porządku można ją nawinąć spowrotem z powrotem ale to zapewne rozwiązanie tymczasowe.

Eee tam... Jeżeli taśma jest ok to kupowanie nowego lub regenerowanego zwijacza to tylko bezsensowne wydawanie kasy... "ale jak to mówią kto bogatemu zabroni"

Na forum kilka osób pisze że zrobiło to co droopy opisał i jakoś nie mają problemu. Sam u siebie zmieniłem na świeży smar i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystałem zielony smar bo akurat taki miałem pod ręką, nie wiedziałem w sumie jakiego tam użyć. I dokładnie jak wyżej, taśma znalazła się w górnej części zwijacza, było ją widać od zewnątrz. Ten słynny języczek był cały. Robiłem to pierwszy raz w życiu, ale to tylko z pozoru wygląda przerażająco, trzeba tylko uważać przy otwieraniu tego całego zwijacza żeby nic nie połamać bo sporo ząbków trzeba jednocześnie odgiąć.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręcić to dam radę itd.. ale boje się że później tej taśmy nie ogarnę. Ilość obrotów, jak ją zwinąć żeby było ok? oglądam filmy na YT i wydaję się to proste ale zapewne autor nie robi tego pierwszy raz. Pozycja zero proste koła trochę mnie to przeraża to nie moja branża. Dzisiaj zrobiłem 50km i nic się nie zmieniło ale to pewnie kwestia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągasz zwijacz przy kołach ustawionych na wprost, kierownica równo. Na zwijaczu masz takie okienko, bardzo wyraźnie oznaczone, a dalsza część zwijacza posiada otworek, oba znaczniki muszą być w jednej linii, to jest pozycja zerowa i w takiej składasz to do kupy. Kilka stron wcześniej masz fotki jednego z użytkowników, któraś z fotek pokazuje ułożenie taśmy w momencie otwierania zwijacza. Ja składałem posiłkując się właśnie tamtym zdjęciem. Po złożeniu obracasz maksymalnie w jedną i w drugą stronę (nie pamiętam teraz ile obrotów kierownicy jest w każdą stronę) upewniając się, że taśma się nie naciąga, wracasz do zerowej pozycji zwijacza i montujesz w aucie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!