Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zwijacza - Ilość obrotów kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nic się raczej nie krzyżuje, ja przynajmniej nie pamiętam aby coś takiego było zrobione. Taśmę przykładasz i lutujesz, z tego co pamiętam to po rozłożeniu na płask taśmy na stole część z wtyczką pod piny była skierowana w drugą stronę co cześć z kabelkami (jedno do góry, drugie do dołu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Szkoda że nie wszystko znajduje się w jednym temacie. Rozbierałem osobiście zwijacz, lecz miałem kilka zagwózdek co do demontażu. Dziś znalazłem filmiki na forum, które mogą się przydać przy demontażu pająka. link: http://megane.com.pl/topic/38092-zwijacz-tasmy-megane-ii-naprawa/page__st__16

Osobiście sam musiałem do tego dojśc. Na filmikach pokazane jest jak rozpołowić pająka i zdjąć manetki i sterowanie radiem. Do wymiany taśmy nie ma najmniejszej potrzeby tego rozkręcać. Trzymać się instrukcji w tym temacie. Jedynie co mogę podpowiedzieć przy składaniu taśmy, to tylko to że mając na uwadze koła na wprost - w zwijaczu mały tryb powinien się znaleźć mniej więcej na wysokości godziny 11.00 i tego tam otworu w dolnej obudowie pająka, a nie jak ktoś wcześniej przedstawiał, że na godzinie pierwszej. Na godzinie pierwszej po założeniu taśmy powinien znaleźć się otwór czarnego dekielka (pokrywy) i pokrywać się z otworem z białej podkowy >>0<<. Najważniejsze jest to żeby nie zapomnieć faktu, że np. zdejmowaliśmy kierownicę oraz pająka przy skręconych kołach tzn. o pół obrotu kierownicą, aby łatwiej można było wypchnąć poduszkę powietrzną. Ten obrót należy wykonać pierścieniem (po złożeniu całości) przytrzymując ten tzw. hamulec do wymaganego położenia, by po montażu wrócić kierownicą i zwijaczem w połozenie "zero". Jeszcze bardzo cenna uwaga: koniecznie należy dać jakąś sprężystą podkładkę grubości około 1 cm pomiędzy kierownicę a pająka, bo dekielek pająka nie trzyma na zatrzaskach i cała robota na marne. Osobiście zastosowałem wężyk gumowy, który ładnie docisnął górny dekielek pajaka. Ważne jest również przed złożeniem taśmy zapodać smaru. Ja użyłem białego smaru w sprayu, który nieźle się sprawdził, ponieważ ustały "szurania" podczas skrętu kierownicą. To tyle. Nie bać się i samemu robić. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. I mnie dopadł problem z taśmą, ale na szczęście udało mi się go w ostatniej chwili naprawić. Urwał się ten kawałek plastiku, który dociska taśmę. Plastik przyklejony na kropelkę, potem ładnie przytopiony lutownicą i wygładzony papierem. Po złożeniu wszystkiego błoga cisza, ale .... zastanawia mnie jedna rzecz. Jak składałem to wszystko ponownie wyczyściłem stary smar i naniosłem nowy biały w spay'u. Posmarowałem nim również samą taśmę i zastanawiam się czy dobrze zrobiłem :( Jak taki smar zasycha to robi się taki klejący, czy on nie będzie utrudniał pracy taśmie? Jak myślicie, macie jakieś doświadczenie w tym temacie? Z góry dzięki za wszelkie sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie koledzy i koleżanki. Wolałbym nie pisać w tym wątku, ale jestem zmuszony, bo kurde dopadło i moją Megi... od wczoraj szura mi w kole kierownicy, nie zaświeciła mi się poduszka ani SERVICE odpukać... Więc jestem chyba na początku problemu... szukam pomocy, jeśli ktoś z Warszawy albo okolicy potrafiłby mi pomóc i naprawić tą przypadłość nasmarować nie wiem wyregulować coś zrobić cokolwiek... odwdzięczę się finansowo lub przelewem... albo jeśli ktoś ma namiary na kogoś kto to naprawia proszę o kontakt... bo jestem w kropce;-(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany i nawet dobrze opisany, jest chyba nawet manual - kwestia chęci zabrać się za to. Rozebrać w odpowiednim ustawieniu, wyczyścić taśmę z syfu, nasmarować najlepiej białym smarem i złożyć ponownie. Dodatkowo ktoś dokłada dodatkową podkładkę z gąbeczki/styropianu czy czegoś takiego... między kierownicę a obudowę pająka. Ja bym z tym nie czekał bo za chwilę będzie większy problem a właściwie droższy ;)

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Karllo napisałem swoją prośbę o pomoc i jestem w stanie przeznaczyć na ten problem swoje ciężko zarobione jakieś tam pieniądze nie dlatego, że mam full kasy czy jestem leniem i mi się zwyczajnie nie chce samemu tego robić, albo brakuje mi chęci...

Są ludzie, którzy mają zdolności manualne potrafią czytać instrukcje, mają zmysł i jak McGayver zrobią dodatkową podkładkę z gąbeczki/styropianu czy czegoś takiego, mało tego jak złożą wszystko do kupy to nawet zadziała... Ja tego czegoś nie mam nie jestem techniczny, mam dwie lewe ręce to takich spraw... nie umiem zrobić takiej dla niektórych prostej rzeczy , po prostu nie potrafię...

Jak próbowałem zdjąć tapicerkę z drzwi żeby dostać się do klamki to w efekcie spędziłem przy boczku 2 godziny, poobijałem i poobcierałem ręce, a do tego zniszczył mi się boczek, bo połamałem plastiki i manual nie pomógł, finał był na allegro = poszukiwanie boczka i montaż przez bardziej doświadczonego kolegę...

Nie chcę robić z siebie kaleki, bo w innych sprawach o których większość kolegów lub koleżanek na tym forum nie ma pojęcia jestem mistrzem, ale to zupełnie inna dziedzina...

Bardzo lubię swój samochód, dlatego jestem na tym forum, sporo czytam poznałem już nawet kilka fajnych osób, a to że piszę i proszę o pomoc nie wynika z tego, że nie mam chęci zabrać się za to... bo wręcz przeciwnie chcę i dbam o swój samochód dlatego szukam pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szeryf4222 - polecam Ci El-cars Kaczory. Możesz się z nimi dogadać. Ja się umówiłem tak, że wysłali mi pasujący cały zwijacz, podmieniłem i odesłałem swój a oni zwrócili mi kaucje. nie unieruchamiałem auta i zrobione profesjonalnie.

Wiadomo, że można swój zdemontować i im wysłać ale to się wiąże z czasem oczekiwania.

Też chciałem się sam za to zabrać ale jak to rozebrałem to zrezygnowałem. Delikatna robota.

 

EDIT

Demontaż nie powinien sprawić Ci problemów. Kwestia podważenia poduszki, odpięcia kilku wtyczek i odkręcenia kierownicy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 200 zł + KW. Po odesłaniu mojego (na mój koszt) przelali mi na konto 100 zł. Łącznie wyszło coś koło 130-140 zł.

Wycieczka osobiście żeby zdemontowali na miejscu była dosyć nie opłacalna ;) Pozatym lubie sam dłubać :mrgreen:

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Witam

Nie wiem czy u mnie stało się to samo , ale opisze co i jak.

Tydzień temu musiałem odłączyć fotele w megane 2, ponieważ zalało mi calą podłogę od zapchanego odpływu klimy.

Oczywiście palił się później błąd poduszek. Po złożeniu wszystkiego podjechałem skasować błąd, a tu zonk.

Aktywny błąd poduszki kierowcy. Czu istnieje jakaś możliwość, że coś się uszkodziło przy odpinaniu foteli czy po prostu zbieg okoliczności i padła taśma?

Wcześniej dźwięku szurania taśmy nie było, żadnych oznak uszkodzenia taśmy. Co mogło pójść nie tak, na co zwrócić uwagę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!