Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie ( za duże) w Megane 3 GT 1.5 dci ,


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem już nową Megane 3 GT ponad 10 tys km, wiele z tego w trasie , chciałbym spróbować się wymienić doświadczeniami związanymi ze spalaniem.

Od początku zaniepokoiło mnie większe spalanie niż w starej Megane 2 , z takim samym silnikiem, którą przejechałem blisko 200tys km.

Dodam że styl jazdy mi się nie zmienił, tankuję ON na tych samych stacjach.

A teraz konkrety:

wykonałem "badania" spalania, wg kompa pokładowego , przy równej jeździe po dobrej drodze , gdy jadę 90 km/h spalanie chwilowe które pokazuje komp , to 4,5 litra, przy równej jeździe 110 km/h komp pokazuje spalanie chwilowe 5,5 litra/100 km.

Droga sucha, opony letnie, temperatura 10C, tylko jedna osoba w aucie.

Średnio , przy spokojnej jeździe ( nie przekraczam 120 km/h) w trasie wychodzi spalanie w okolicach 6 litrów ON, wiadomo , przyśpieszanie, wyprzedzanie itp.

Dokładając troszkę jazdy "po mieście" , gdzie spalanie jest jeszcze większe, wychodzi przy tankowaniu spalanie w okolicy 8 litrów ON/100 km.

W prospekcie dotyczącym spalania, który jest do pobrania ze strony RP :

 

http://renault.pl/media/pobierz-katalog-pd...neGrandtour.zip

 

jest tam , na stronie 25 podane średnie spalanie w cyklu pozamiejskim 4.0 ON , a w cyklu mieszanym 5.1 ON.

Jak oni to mierzą ? , czy jadą poza miastem pustym autem 60/h ? , bo wtedy może takie wyjdą.

Dodatkowo przy pytaniach w ASO o zbyt duże spalanie w porównaniu do poprzedniego auta z takim samym silnikiem (które paliło prawie 2 litry mniej w każdym cyklu) dostałem odpowiedź : "są auta co palą jeszcze więcej" .

Dla mnie to jakaś kpina i oszustwo , bo podawanie w oficjalnych danych parametrów, które są nieosiągalne (średnio 4 litry , gdy przy równej jeździe 90km/h komputer pokazuje chwilowe spalanie 4,5 litra ON ) .

Przeliczając wzrost zużycia paliwa o 2 litry ( do poprzedniego auta) , przy planowanym przebiegu tym autem ok 200tys km , muszę w nim więcej spalić ok. 4tys litrów ON , co podwyższa koszty eksploatacyjne przynajmniej o 16 tys zł ( licząc delikatnie ON po 4 zł)

A jak zachowują się naprawdę inne auta z tym super-oszczędnym silnikiem ECO2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, nigdy spalanie katalogowe nie jest identyczne z rzeczywistością, zawsze dane fabryczne są zaniżone i był nawet test niedawno w Auto Świecie , gdzie różnice wynosiły nawet do 40%. A to że MII paliła Ci mnie to może z czasem Ci się ustabilizuje, silnik jest nowy, ledwo 11 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie się zgadzam z Twoimi pomiarami chwilowymi jednak w ruchu miejskim a dojeżdżam w godzinach szczytu 30 km do warszawy i z powrotem pod nie lekką nogą nie przekraczam 6.5 l więc te twoje 8l trochę sporo bo nawet w zimę w najcięższe mrozy 7 nie przekroczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją mam ok 12 tyś zrobione z czego od niecałych 7 tysięcy ja jeżdżę. Moje spalanie masz poniżej w statystykach z motostat - obecna średnia 5,37

Ja jeżdżę fakt faktem sporo po trasie (codziennie rano i po południu 40 km w jedną i 40 w drugą stronę) ale kręcę też się w ciągu pracy po mieście. Jednak rzeczywiście przeważa trasa.

Dla porównania możesz wejść w inne moje pojazdy - tam jest Astra II 1.6 100 KM na gaz, generalnie tą astrą na gaz miałem -przy podobnej jeździe co teraz meganką - spalanie gazu podobne co Ty teraz ropy... (8,57 LPG)

Średnio , przy spokojnej jeździe ( nie przekraczam 120 km/h) w trasie wychodzi spalanie w okolicach 6 litrów ON,

Nie nazwałbym to spokojną jazdą <ok> spokojna to nie przekraczanie 100 :-) no chyba że przy wyprzedzaniu

Jak oni to mierzą ? , czy jadą poza miastem pustym autem 60/h ? , bo wtedy może takie wyjdą.

Ostatnio gdzieś w gazecie bądź tvn turbo widziałem. Spalania te mierzone są na czymś co można chyba nazwać 'hamownią'. Nie ma wiatru, nie ma jakiś wielkich oporów toczenia. Mało tego auto nie przejeżdża katalogowych '100 km' tylko raptem kilka i spalanie jest zwielokrotnione.

"są auta co palą jeszcze więcej"

dla mnie obsługa salonu i przedstawiciele RP to śmiech na sali...

reasumując rzeczywiście chyba za dużo Ci pije kolego...

 

P.S. dopiero teraz zauważyłem w Twoim podpisie (w tytule nie dodałeś) że masz wersje 85 konną... mam jednak wrażenie że ropniak chleje Ci tyle co benzynowa Laguna 2.0 mojego ojca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja dzisiaj ma dokładnie 2 miesiące i 6 tyś km przelatane. Często jeżdzę "Gierkówką" Wawa-K-ce. Prędkości jak się spiesze to ok. 160 km/h - auto spala mi wtedy średnio ok. 6,5 l. Gdy jeżdżę spokojnie do max 120 km/h spalanie miałem w okolicach 5,4 l/100 km.

Tak jak kolega wyżej napisał, masz wersję 85 KM, którą niestety trzeba trochę kręcić żeby miała jako taką dynamikę. Do tego brak "6" w trasie napewno mocno zawyża spalanie. W katalogu wersja 85 KM ma spalanie (miasto/trasa/mieszany) 5,3/4,1/4,5; wersja 106 KM odpowiednio 5,5/4,0/4,5. Jak widać słabsza wersja jest trochę oszczędniejszaa tylko w mieście gdzie jeździ się spokojniej. W trasie natomiast pali trochę więcej.

Jeżeli chodzi o dane fabryczne to jak je pierwszy raz zobaczyłem to odrazu wiedziałem, że są nieosiągalne przy normalnej jeździe... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM!!!

Moje najniższe spalanie to 4,3 l/100km ,ale spalanie mierzyłem kasując komputer w trakcie jazdy oczywiście silnik rozgrzany i spokojna jazda bez gwałtownych przyśpieszeń obroty silnika w granicach 2000 do 2200 Mierzyłem na dystansie 50 km dodatkowo praktycznie zero ruchu na drodze. Przy moim normalnym stylu jazdy po przejechaniu 12000 km wyszło 5,8 l/ 100km. Jak mierzyłem na autostradzie jazda w miarę możliwości na maxa wyszło 7,6l kawałek autostrady A1 dystans około 90 km .gdy mierzyłem spalanie po mieście zrobiłem 10 km w ciągu doby wielokrotne rozgrzewanie silnika tzw jazda od drzwi do drzwi spalił 11,8l/100km. oczywiście pomiar według komputera. Przy normalnej jeździe nie ma możliwości osiągnąć katalogowego spalania. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wchodzenia w szczegóły moja Megi Grandtour (1.5dCi 105KM), po przejechaniu ok 6000km, w większości na trasie, na której średnie prędkości nie przekraczają 60-70km/h + kilka przejazdów w mieście oraz na autostradzie wskazuje spalanie 5,9l. To chyba nie dużo jak na tej wielkości samochód.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, w porównaniu do spalania na poziomie 4,5l w cyklu mieszanym, które podaje producent moje 5,9l wygląda dosyć ubogo:) Zastanawiam się czy przy bardzo spokojnej jeździe byłoby możliwe chociażby zbliżyć się do tego poziomu. Pewnie nie, no ale cóż .. co zrobić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mi przy 1.5 dci 105 km udało się ostatnio zejść do 5,01 - 90% drogi to trasa. średnie spalanie z ok 8000 km jakie ja zrobiłem tym autem to 5,33 l

 

sirk: a od kiedy to się średnią liczy kasując spalanie na trasie przy ciepłym silniku i to na 50 km? ;) tak to ja mógłbym mieć i 4,0 jak bym się postarał kasując wskazania przy wyjeździe z bydzi i jak bym dojechał do Torunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie przychodzi do głowy tylko jedno wytłumaczenie takiego stanu rzeczy. Osiągi spalania podane w katalogu dot. pewnie bardzo spokojnej jazdy, bez gwałtownego przyspieszania i wyprzedzania i pewnie na cieplutkim silniku. Chociaż szczerze mówiąc wątpię żeby udało się zejść do 4l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tylko przypomne, a tych co nie wiedzą poinformuje - wartości podane w katalogach mierzone są na hamowni czy czymś takim, w zamkniętym pomieszczeniu, bez oporów powietrza, mało tego auto przy danej prędkości nie robi podanych 100km, a kilkanaście/dziesiąt i wynik jest ekstrapolowany ... generalnie jedna wielka ściema. Wartości te mogą jedynie służyć do porównania między różnymi modelami/markami ... bo wszyscy powinni te wartości uzyskiwać tym samym sposobem. Jednak ze spalaniem w normalnej eksploatacji auta nie ma to kompletnie nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

ehh odgrzebie ten temat, zeby nie zakladac nowego.

Zakupilem jakis czas temu megane III (htb 5dr) z silnikiem 1.5 dci 110KM (FAP) skrzynia manualna 6-biegow i niestety nie jest kolorowo :-) Spalanie po miescie (Warszawa) miedzy 7-8 litrow/100km.

Na trasie przy stałej predkosci (tempomat) na rownej drodze (wykluczylem wartosci skrajne) uzyskalem nastepujace wyniki:

90km/h - 5l/100km

120km/h 7(sic!)l/100km (benzyna robi podobny wynik!)

Biore pod uwage, ze FAP sie musi kiedys wypalac i wtedy spalanie wzrasta (mialem dwa samochody z 'mokrym' FAP), ale naprawde mam lekka noge.

Szokuja mnie te wartosci, szczegolnie, ze przesiadlem sie z duzo wiekszego samochodu (peugeot 407), ale z podobnymi parametrami silnika (na papierze): 110KM 1.6 hdi FAP. Tam spalanie przy 90km/h bylo ponizej 4l, a przy 120km/h wahalo sie pomiedzy 5-6litrów. Przy czym masa samochodu byla zdecydowanie wieksza, skrzynia tylko 5-biegowa, a ogumienie identyczne.

 

Meganka ma aktualnie rok i nalatane juz 15kkm.

 

Jakies rady/pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musisz się przyzwyczaić , że to auto po prostu ma takie spalanie.

Serwis nie jest w stanie nic pomóc ze zmniejszeniem spalania, byłem już na dwóch przeglądach, wszystko jest OK, a auto pali jak paliło.

Renault miał udane oprogramowanie do tego silnika, w Megane 2 auto paliło faktycznie mało, ale w Meganie 3 jest coś chyba zepsute z softem, bo podobno silnik jest ten sam, tylko jest inne oprogramowanie.

Dla "oszczędnych" polecam zakup starszego modelu Megane 2, a nie Megane 3, która potrafi spalić nawet ze 2 litry ON mniej .

Dziwny jest ten postęp techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!