Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz hamulcowych M II ph I


Rekomendowane odpowiedzi

Cena raczej dobra , tania robocizna .

Ale jeżeli jest to cena za tarcze STARLINE to drogo np.

Bo je można już dostać za 180zł z łożyskiem

ATE 280zł

LPR 260zł

Sanko 230zł

Jeżeli cena jest za którąś z tych tarcz to warto ;)

 

Ja już jestem po wymianie tarcz , poradziłem sobie .

Ściągacz nie był potrzebny . Czas pracy 1 godz .

Jedynie nasadka E-16 na torxa (dokupiłem za 10zł )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki za 48 zł? Ostatnio wyrzuciłem takie bo też się pokusiłem a stare tarcze to nie będę inwestował. Klocki firmy TOMEX piszczały przy dojeżdżaniu do każdego skrzyżowania. Założyłem obecnie TRW i w końcu nastała cisza a auto zaczęło chamować o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, muszę wymienić tylne tarcze hamulcowe w moim Megane.

Zauważyłem że są wersje z łożyskami i bez. Czy jeżeli kupię cały zestaw jestem w stanie to zrobić samemu?

Czy ma ktoś może jakiś manual z opisem czynności.

Dziękuję bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Raczej masz z łożyskami, żeby się upewnić zdejmij koło i popatrz czy nie ma śrubek mocujących tarcze.

Ad2) Nie widzę problemu.

Ad3) Na Downloadzie masz manual do Scenika I PhII, u Ciebie mogą być drobne różnice, ale zasadniczo jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skąd te ceny za tarcze i klocki ? Dwa dni temu zakupiłem komplet orginalnych tarcz tył + klocki trw za 470 zł oraz orginałów przód + klocki trw za 435 z przesyłka gdyż na magazynie nie mieli od ręki . Jak po czesci to tylko Auto Mazowsze w Sulejówku prowadza sprzedaż na allegro zajmuja sie tylko francuzami . Następnym zakupem bedzie komplet rozrządu orginał w cenie 320 zł , w moim pięknym Białymstoku za taką kasą nawet niemam co do sklepu wchodzic . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Ja dałem 300zł za 2 tarcze i 50zł za klocki.

Oczywiście tarcze z łożyskami, gdyż nie dysponuje prasą i nie mam jak wycisnąć łożysk ze starych i wcisnąć do nowych.

Jedyny problem stanowiły śruby mocujące jarzma zacisków hamulcowych. Oryginalne śruby posiadają łeb na klucz E16, ale pomimo stosowania preparatów smarująco - penetrujących, odkręcania kluczem elektrycznym udarowym i tak miałem z nimi problemy. Jedną z nich musiałem obciąć szlifierką, a zastosowałem śruby z przedniego zacisku skracając je do 25mm (oczywiście gwint o długości 25mm) z łbem sześciokątnym na klucz 18.

Wciśnięcie tłoczka przy użyciu płaskiego klucza 17 "na sztorc" i kręcenie w prawo za pomocą dźwigni z drugiego klucza.

Gdyby nie problemy ze śrubami, całość trwała by ok. 30min na jedną stronę (tyle zajęła mi wymiana z lewej strony, gdzie po paru minutach odkręcania śruby w końcu puściły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś może wypowiedzieć się na temat "oryginalnych" tarcz OEM Renault? Muszę zrobić u siebie, a cena w porównaniu do najtańszego kompletu ATE to jakieś 100 zł mniej (mowa o pełnych tarczach na tył).

Takie jak na zdjęciu:

http://2.allegroimg.pl/original/01/63/05/11/71/6305117122

 

Kupowałem ostatnio w podobnym pudełku komplet rozrządu i niektóre elementy były sygnowane przez konkretnych producentów, tu raczej nic nie widzę.

W każdym razie - jest sens to kupować, czy lepiej dołożyć stówkę i wziąć ATE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie tarcze (tył) od około 15 tyś. km (kombi - 270mm). Jak na razie wszystko OK - nie widać zużycia, wszystko działa prawidłowo. Do ceny trzeba doliczyć jeszcze nakrętki (nie ma w zestawie) i wykorzystać stare dekielki.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pozwolę sobie wykorzystać ten temat, bo mam jeden dylemat związany z wymianą tarcz przednich. Wczoraj się tym zajmowałem, ale nie obeszło się bez walki. Standardowo te nieszczęsne torxy, które mocują tarczę do piasty. Na jednym kole tak się zapiekł, że pierwszy klucz mi przekosił po zastosowaniu motywatora w postaci długiej rurki. Drugi klucz był już mocniejszy, on się nie poddał, ale poddał się torx, a w zasadzie łeb, który się zjechał, a śruba nic :/ Nie pozostało mi nic innego, jak wiertarka i jechane, po długiej walce śruba się poddała.

I teraz właśnie pytanie. Te torxy według mnie w zasadzie są tylko po to, żeby tarcza była na swoim miejscu przy zdejmowaniu koła, bo do piasty mocują ją i tak śruby samego koła. Jak myślicie, mogę te torxy durne potraktować smarem, na przykład molibdenowym, żeby w przyszłości nie mocować się tak z ich odkręcaniem? Póki co wkręciłem na sucho. Do jednego koła i tak będę musiał dostać się jeszcze raz, bo nie znalazłem na składziku takie śruby (zamiast tej zmasakrowanej wiertłem), więc będę musiał kupić, tarcza jest dokręcona tylko jedną na razie. Zastanawiam się, czy nie dać na nie smaru. Dajcie znać proszę, co myślicie o takim pomyśle i czy ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, droopy napisał:

Jak myślicie, mogę te torxy durne potraktować smarem, na przykład molibdenowym, żeby w przyszłości nie mocować się tak z ich odkręcaniem?

Zawsze tak robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!