Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Troszkę późno odpowiadam, ale może się przyda.

 

W otwór, który zlokalizowany jest od spodu uchwytu trzeba włożyć coś, czym pociągniemy plastikową osłonę. Śrubokrętem płaskim łatwo uszkodzic tworzywo, więc odpada.

W zrobiłem narzędzie z łyżeczki stołowej.

Koniec łyżeczki zagiąłem kleszczami tworząc mały haczyk (promień ok 0,5cm). Okazało sie to idealne - haczyk wkładamy w otworek (jest on podłużny, tak samo jak koniec łyżeczki) i ciągniemy do siebie. Ciągniemy oczywiście z wyczuciem kontrolując czy złapaliśmy za właściwy element (można źle włożyc haczyk i pociągniemy za cały uchwyt a nie za samą osłonkę).

Łyżeczka jest o tyle dobra, ponieważ łatwo się poddaje - można ją odpowiednio uformować, oraz ma stępione brzegi, więc nieczego nie porysujemy.

 

Untitled-_rqsnwsq.jpg

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też borykałem się z tym problemem tylko u mnie deska rozdzielcza jest super zmontowana żadnych dźwięków, problem był w drzwiach :evil: zwróć uwagę na uszczelki drzwiowe te na drzwiach obok szyb złożone jakby z dwóch części, i to we wszystkich czterech drzwiach, u mnie wydawały straszne dźwięki kiedy ruszałem i na nierównościach kiedy pracowało nadwozie, to było takie dziwne skrzypienie, trochę inne niż wydają z siebie plastiki, spróbuj nasmarować je czymś tłustym (W-D40 czy coś w tym stylu odpada nie zdało rezultatu) np. wazeliną techniczną :)

 

Dodano: 31 lip 2012 - 07:17

Tęż posmarowałem wazeliną po wszystkich uszczelkach na drzwiach i jak ręką odjął... nadmieniam, że w szczególności chodzi o uszczelki z materiału typu filc. To one trzeszczą podczas jazdy po nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Po roku chyba odświeżę temat.

U mnie po upływie gwarancji zaczęły lewe drzwi niemiłosiernie hałasować, dobrze że tylko na nierównościach.

Smarowałem specyfikiem do uszczelek. Nic. Dzisiaj popsikałem odpowiednikiem wd40. Wjeżdżając do garażu i tak słyszałem, że dalej hałasuje.

Najfajniejsze, że jak trochę uchylę szybę to jak ręką odjął hałasowanie.

Cóż, teraz przy okazji kupię wazelinę techniczną i ją przejadę te filcowe uszczelki i zobaczymy czy taka opcja pomoże.

 

Ale cóż, chyba wolę, żeby takie dziwa się działy przy 40k km niż coś poważniejszego. Ten hałas to i tak idzie wytrzymać bo zagłuszam radiem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zaczęły skrzypieć zapięcia (!) pasów bezpieczeństwa... Najpierw zaczęło skrzypieć tylko od strony pasażera, teraz również skrzypi od strony kierowcy... co gorsze, skrzypienie z czasem sie nasila... W dodatku nie chodzi tylko o jazdę po nierównościach, czasami wystarczy, że stoję na światłach i nabiorę mocniej powietrza w płuca, pasy się napinają i wtedy też skrzypi...

Miałem to samo - górne mocowanie pasa kierowcy skrzypiało jak oddychałem :)

Po dwóch miesiącach zjawisko ustąpiło - samo (!). Chyba że pomogła próba wyregulowania pasa na wysokość - jeśli nadal masz takie objawy, możesz spróbować poszarpać tam co nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

u mnie tak samo tj. skrzypiące uszczelki w drzwiach przednich. O dziwo jak opuszczę o 1cm szyby to problem znika. Walczę także z zapięciami pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach. Smarowałem już łączenia obudowy i na jeden miesiąc wystarczyło. Po tym czasie problem wrócił. Czy mogę zaaplikować silikon do wnętrza uchwytu tj. w miejsce klamry pasa? nie zakłóci to działania czujnika?

 

PS

W skodzie octavi kombi bagażnik jest duży, plastiki w nim skrzypią wprost proporcjonalnie do objętości kufra - masakra.

Pozdrawiam

Edytowane przez Atomic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widać problem skrzypiącego zapięcia od pasów nie jest jednostkowy. Mnie też to dotknęło już od kilku tys km ale nie jest tak uciążliwe żebym się za to wziął. Może znajdę chwile żeby to jakoś podsmarować i sprawdzę czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po 15k przebiegu, na dziurach zaczęło mi się coś tłuc z tyłu. Albo półka (wygląda na dobrze dopasowaną) albo podłoga w bagażniku, ale coś lata i mnie denerwuje. Póki co nie udało mi się namierzyć ;)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jeżeli chodzi o uszczelki w drzwiach i przy szybach.Miałem podobny problem szczególnie na nierównościach. Przyczyną bylo wcześniejsze spryskanie przeze mnie wszystkich uszczelek silikonem w spraju.Niczym nie smarujcie usczelek.

Żeby pozbyć się tych koszmarnych trzasków należ bardzo dokładnie umyć ciepłą wodą z np. dobrym płynem do mycia naczyń lub czymś podobnym. Problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przyłącze do wątku. Mam Megane niecały rok i :

 

Stuki z tyłu auta:

Tylna półka - nigdzie nie widziałem takiej konstrukcji, praktycznie leży na tych bocznych plastikowych elementach. W każdym normalnym aucie mamy w półce zatrzask w jej tylnej części, na którym półka się trzyma. W M3 wystarczy trącić ją torbą wyciąganą z bagażnika i półka wylatuje ze swojego mocowania ( jeżeli to przeoczymy stuka ).

 

Tylna klapa - brak regulowanych odbojów po bokach (u mnie są tylko statyczne ) czyli na większych wybojach klapa zaczyna stukać na zamku (przy zamkniętej da się nią poruszyć powodując lekkie stuki)

 

Uszczelki:

Wg mnie tutaj nic nie pomoże – skrzypienie uszczelek drzwi świadczy o małej sztywności karoserii ( o czym pisano w kilku opracowaniach dotyczących MIII). Zmniejszyć można nalepiając w miejsce styku uszczelki ( tej górnej drzwiowej) z lakierem taśmę ochronną (było o tym w którymś wątku na forum). Paten ćwiczony w Octavii, gdzie uszczelki wytarły w końcu lakier w miejscu styku.

 

Skrzypienie tapicerki - mam wersję z półskórą (lub mówiąc wprost zwykłą skają). Z daleka fajnie wygląda, ale skrzypi mocno w szczególności na styku boków foteli ( tych plastikowych ) ze "skórą ekologiczną". Teraz jest trochę za zimno, ale na wiosnę mam zamiar podkleić ten element grubym filcem aby materiał nie stykał się z plastikiem (wtedy może przestanie skrzypieć)

 

Dodano: 09 sty 2014 - 16:10

A u mnie wygląda na to, że z tyłu tłukła sie podłoga.

Na to bym nie wpadł, że w aucie może skrzypieć/ stukać element podłogi :) Dobrze to świadczy o producencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn chyba źle się wyraziłem. Podłoga w sensie ta część która przykrywa koło zapasowe, nie, że jakiś metal albo coś :) Zamiast tego zaczęły się tłuc wspominane na forum regulatory wysokości pasów oraz 1 z zagłówków. Trochę tego sporo jak na auto mające niecały rok, 20k przebiegu z czego połowa po autostradach, a połowa po nie takich dramatycznych drogach. Mam też clio2, 10 letnie w fajnej wersji, nic nie stuka nic nie puka. Ogólnie jestem z auta zadowolony ale trochę zawiodłem się na megane w tym temacie.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to nie Ferrari, czy RR, ale niektóre rzeczy w tym aucie zakrawają na kpinę. MIII jest ładnym autem i wg mnie tutaj kończą się jej atuty. Wygłuszenia wnętrza praktycznie brak, fotele o koforcie tych z FSO Polonez (chociaż nie jestem pewny, czy w Polonezie nie były wygodniejsze), jakość spasowania elementów na poziome firmy TATA, a brak sztywności nadwozia i pękające szyby przednie to kpina. Może to i nie Ferrari, ale nie rozumiem dlaczego za wyrób samochodopodobny firma R. rząda zapłaty jak za pełnoprawne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!