Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Aby usunąć trzaski pochodzące z suchych uszczelek drzwi należy sprawić żeby nie było tarcia między nadwoziem a uszczelką. Nawoskowałem obficie nadwozie i tym samym stało sie ono bardzo śliskie. Wystarczyło żeby trzaski ustały. W porze suchej wystarczy to zrobic raz na miesiąc i problem znika. Przetarcie nadwozia woskiem i potem szmatką to dosłownie 5 minut roboty.

Edytowane przez Juras386
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy powiem Wam, że mnie załamujecie z lekka. Żonie Meganka GT podoba się, w sumie mi też, ale że auto ma być głównie dla niej a kobitka z lekka uparta jest, to pewnie się na takiej Megane III skończy. Ona w zasadzie nie dba o ty czy jej coś trzeszczy i puka, ale dla mnie to psychiczna tortura, nawet ciche dźwięki. Przechodziłem ten problem w poprzednim aucie (BMW E46) i z większością rzeczy dałem radę. Ale to był inny rok i inny przelot. Aż ciężko mi uwierzyć, że w świeżych autach, ok. 100.000 km przelotu, takie cyrki się dzieją.

W BMW też skrzypiały mi włochate uszczelki przy szybach, ale to akurat proste do wyeliminowania. Gorzej było z deską rozdzielczą. Procedura jej demontażu była kłopotliwa, lekko mówiąc. Ale ostatecznie i z tym dałem radę. Kupiłem sobie nawet taki zestaw łyżek z plastiku - na tyle twarde, że bez problemu wypinają wszelkie listwy, a na tyle jednak miękkie, że nie rysują elementów auta.

Cóż, podczas jazdy próbnej na pewno zwrócę na to uwagę.

 

Dodano: 13 wrz 2015 - 20:28

Podbiję temat.

Niestety nowym nabytkiem nacieszyć się nie mogę bo skrzypi na potęgę.

Zaraz po kupnie troszkę tylko skrzypiało - mam wrażenie, że głównie te włochate uszczelki mające styk z szybą - przede wszystkim drzwi kierowcy i tylne prawe. Niestety, teraz jest znacznie gorzej. Zaaplikowałem sporo smaru silikonowego - taki z butelki, nie w sprayu. Smar na szmatkę, szmatką dokładnie wszystkie uszczelki i ... MASAKRA. Tak jak skrzypienie odzywało się dopiero na nierównościach, tak teraz nawet na pięknym świeżym asfalcie wszystko skrzypi na potęgę. Smar silikonowy pomagał mi w poprzednim aucie, dlatego teraz od razu dałem na ostro.

No ale najwidoczniej jednak tu nie działa. Lekko wnerwiony siadam do neta i czytam. Na forum car detailingu koledzy polecają m.in. glicerynę, zwykłą z apteki. Więc jutro po pracy wlatuje najpierw porządne mycie a potem gliceryna. W kilku miejscach polecają też Lenor. No i polecane są też profesjonalne (czyt. drogie w ....) preparaty. Wosk też jest polecany.

Jakie Wy macie doświadczenia ze smarem silikonowym i gliceryną? Czy faktycznie smar silikonowy to zło?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypróbowałem sposób z Lenorem i jak na razie jest ok, tylko zobaczymy na jak długo.

Z tylną półką też sobie poradziłem "wyklejając" łączenia cienkimi podkładkami filcowymi do mebli.

Największy problem jest z hałasem z okolicy słupka od strony kierowcy. Ciągły denerwujący dźwięk coś jak piasek lub żwirek sypany na blachę. Czasem, np. w/po deszczu jest cisza ale jednak podczas większości jazd wkurza totalnie. Nie mam na to pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już gdzies w tym wątku pewnie wspominałem, sprawdź czy ten hałas ze słupka to nie jest zaślepka pod klamka gdzie pewnie montują czujniki handsfree (przy założeniu ze handsfree nie masz). U mnie dokładnie taki dźwięk jak opisujesz to była ta zaślepka, zamocowali przy przeglądzie porządnie i dźwięki ustały. Byłem zdziwiony dlatego, że uszy twierdziły, że źródło jest raczej wyżej... a nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie po niecałych 3 miesiącach od kupna też uaktywnił się słupek b z tym pukaniem w momencie wjazdu koła głównie skręconego w obniżenie w drodze. Byłem w aso oczywiście auto wystraszone i cisza. Spróbuje jeszcze raz jak znajde czas do nic zajrzeć, ale po wypowiedzi kolegi decadent sam się za to wezmę mam taki bitgum na połączenia spawane, który wygłusza i usztywnia to miejsce. Dlaczego sam bo aso u mnie to nieporozumienie zawsze mnie irytuje chodzi o naprawy i fakt, że nie wpuszczają na zakład tylko poczekalnia i nic nie widać, a kto wie co robią o ile robią. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie w GT skrzypi sobie zawieszenie (jak stare łóżko przy wjeżdżaniu na krawężniki) + gdzieś raz na jakiś czas skrzypnie fotel kierowcy.

Z fotelem to myślałem, że to kwestia miejsca styku ekoskóry z plastikiem, ale jednak dźwięki wydobywają się bardziej z głębi.

Przyznam, że jeździłem wcześniej Astrą III i poziom wykończenia meganki wypada blado przy leciwej konstrukcyjnie astrze.

Poszukam jeszcze przyczyny skrzypienia fotela i się pochwalę jak mi się uda zwalczyć.

Cierpliwości życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, jestem posiadaczem meganki od tygodnia. Skoro trafiłem do tego tematu to znaczy, że dochodzą do mnie dziwne dźwięki/skrzypienie wewnątrz kabiny. Myślałem, że to boczek w miejscu styku z blachą powoduje to skrzypienie lecz dociskałem go i nic nie pomogło. Jutro sprawdzę uszczelki. Zauważyłem że w tylnych lewych drzwiach ten czarny plastik przy klamce zamykając drzwi lekko drga. Gdy go docisnę i zamykam drzwi jest cicho. Może to powoduje jakieś drgania ? Auto ogólnie przyjemne. Nie sądziłem jednak, że tak szybko zawitam na forum z powodu skrzypiących plastików/uszczelek lub chust wie czego. Mam nadzieję, że to wyeliminuje bo jest bardzo denerwujące. Słychać to na dziurach, czasami nawet jak przyspieszam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze u mnie jeden drażliwy element: zagłówek pasażera.

Drży i stuka na nierównościach. Dźwięki ustają, gdy ktoś siedzi na tym miejscu.

Problemem jest chyba mocowanie zgłówka w fotelu. Tam występuje pewnie luz.

Ps. Fotel kierowcy przestał skrzypieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejny element uległ wyrobieniu : tulejka ogranicznika. W pewnym momencie słychać trzask przy otwieraniu i zamykaniu :angry: Auto mam tydzień, a już przeczytałem o trzeszczącym słupku/tapicerce i teraz ta tulejka :blink: Dobrze, że mechanicznie jest w bardzo dobrym stanie, resztę się zrobi <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi trzaskającymi ogranicznikami to jest dziwne o tyle, że x lat temu miałem Renault 19 z 1992 roku i miała ten sam problem.

Tam wystarczyło rozklepać tulejkę, żeby zrobiło się ciaśniej i było po problemie.

W mojej MIII gt też się czasem odezwie ten ogranicznik, ale po nasmarowaniu cichnie na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!