Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Cie drażni a co fascynuje w Megane III ?


Rekomendowane odpowiedzi

... czyli i tak nic to nie daje jak depne na maxa w podłogę

daje , daje po przekroczeniu oporu (czy jak kto woli naciśnięcia pedałem magicznego guzika , choć go tam nie ma bo nie zapominajmy , że pedał jest elektroniczny a nie linkowy i to potencjometr odczytuje wartość czy też punkt położenia pedału) silnik dostaje informację , że potrzebujemy gwałtownie przyspieszyć i ekonomika jazdy schodzi na dalszy plan lub w ogóle się nie liczy. Gdy dodatkowo mieliśmy włączony tempomat lub ogranicznik prędkości to ich parametry (zadana prędkość) zostają wyłączone bądź jak kto woli przeniesione do pamięci i następnie uruchamiamy je z powrotem przyciskiem R na kierownicy. Zresztą tempomat się wyłącza nawet przy delikatnym dotknięciu na gaz lub inny pedał.

 

Sorki ale się pomyliłem <piwko> Przy włączonym tempomacie jak dodamy gazu to tempomat nie przechodzi w stan pamięci tylko miga czerwony pasek z wartością przekroczenia prędkości ( oczywiście mowa o scenicu ,tam jest inny wyświetlacz) a jak zdejmiemy nogę z gazu to auto wyhamowuje silnikiem aż do momentu kiedy osiągnie prędkość ustawioną na tempomacie. Tempomat natomiast napewno przechodzi w stan ,, uśpienia,, gdy wciśniemy sprzęgło ( przy zmianie biegu) lub pedał hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo bardzo cennych informacji dowiedziałem się....

 

ale tak szczerze mówiąc to tempomat używam tylko podczas jazdy po dwupasmowej drodze... bo na jednopasmówce u nas w PL jest to raczej bardziej uciążliwe niż pomocne... przynajmniej ja mam takie uczucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia przyzwyczajenia i wprawy. Ja nie raz nawet jak kawałek prostej mam a się nie spieszę to aktywuję tempomat i jak można to 70 dyszek ustawiam na budziku i sunę a noga odpoczywa. A zauważyłem , że ogólnie to na tempomacie mniej spala. Komputer dokładniej ( precyzyjniej ) dobiera ilość gazu aby utrzymać prędkość, np. jadąc pod górkę dosyć stromą sam operując gazem mam chwilowe spalanie 16 , 18 l/100km. Jadąc na tempomacie na tym samym przełożeniu jest 11, 12 chwilami 9 l/100 km. Poza tym jadąc pod górę automatycznie , nieświadomie dodajemy gazu bo przecież trzeba się rozpędzić aby podjechac natomiast komp. sam dozuje tylko tyle paliwa ile trzeba do utrzymania zadanej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne denerwujace mnie rzeczy:

 

1. brak możliwości sterowania szybam jesli nie jest uruchomiony silnik (tzn. mozna wlozyc karte do czytnika ale to sie mija z idea HF) - w MII wsiadales, naciskales start/stop (bez odpalania silnika) i wszystkie szyby mozna bylo sterowac a tu dupa :-( nic nie działa - lub podjezdzasz (np. podwozisz kogos i czekasz na jego powrot) gasisz silnik i ... dupa udusisz sie w środku a szyby nie otworzysz - musisz ponownie odpalić silnik - w mII traciles mozliwosci ich sterowaniem (rozlaczala sie elektryka) dopiero jak otworzyles drzwi kierowcy...

 

2. nie dzialajacy BT bez włączonego radia - normalnie porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dzialajacy BT bez włączonego radia - normalnie porażka

przeciez to jest radio z bluetooth takze nie ma radia nie ma bluetooth - dla mnie logiczne.

To tak jakbys chcial zeby xenony skrecaly nawet przy wylaczonych swiatlach <piwko>

 

a sterowanie szyb napewno da sie jakos odpalic, np na biegu wcisnac hamulec i Start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne denerwujace mnie rzeczy:

 

1. ...podjezdzasz (np. podwozisz kogos i czekasz na jego powrot) gasisz silnik i ... du*a udusisz sie w środku a szyby nie otworzysz - musisz ponownie odpalić silnik - w mII traciles mozliwosci ich sterowaniem (rozlaczala sie elektryka) dopiero jak otworzyles drzwi kierowcy...

 

niekoniecznie - w MIII dopóki nie otworzysz drzwi kierowcy to wszystko działa <piwko> przynajmniej u mnie tak jest :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na jednopasmówce u nas w PL jest to raczej bardziej uciążliwe niż pomocne... przynajmniej ja mam takie uczucie...

W takich sytuacjach najlepszy jest aktywny tempomat, który dostosowuje się do aktualnych warunków na drodze. Niestety na razie taka "zabawka" jest dostępna w BMW, Mercedesie, i VW Passat. Może z czasem zawita i do Renault 8-)

Zwykłym tempomatem też da się jechać po jednopasmówce - wszystko zależy jak jest gęsto na naszym pasie. Ja bym się ucieszył, gdyby tempomat w Renault używał do zredukowania prędkości także hamulców <piwko>, a nie tylko hamował silnikiem. Czasem trzeba trochę szybciej zwolnić i tempomat nie jest w stanie tak szybko wyhamować silnikiem do niższej prędkości (np. - 10-15 km/h od obecnej).

W przypadku samochodu z ESP, taka funkcja nie powinna być trudna do wprowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki nie otworzysz drzwi kierowcy to wszystko działa

Zgadza się. Też się wczoraj zastanawiałem ale dzisiaj to potwierdzam. Zresztą nawet w mojej Megane I 97r tak było. Mogłem wyjąć kluczyk ze stacyjki i jak nie wysiadałem to szyby pozostawały pod prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szyby pozostają pod prądem 3 minuty po zgaszeniu silnika oczywiście jak nie otworzę drzwi kierowcy ;-)

moim zdaniem powinno być tak że przez jakieś 15-20 minut szyby powinny być aktywne :-P a tak to siedząc dłużej w aucie trzeba odpalać zapłon :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zanim wywołasz haos na recepcji w serwicie Renault sprawdź czy twoja wersja obejmuje taką opcję. Nie pamiętam dokładnie ale np. ja mam privilege i tam poza tym są jeszcze szyby z czujnikem oporu aby nie przytrzasnąć komuś ręki a do tego automatyczne domykanie wszystkich (4) szyb po zamknięciu auta. Wystarczy dwa razy nacisnąć zamykanie na karcie HF. W sumie fajny bajer. W innych wersjach już tak chyba nie ma. Musiałbym do prospektu zaglądnąc. W drugim aucie - Kanngo- to już w ogóle jak wyłączę zapłon to szyby nie zamknę i muszę ponownie przekręcić kluczyk itd. Tutaj jest to trochę denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez to jest radio z bluetooth takze nie ma radia nie ma bluetooth - dla mnie logiczne.

no wlasnie nie - powinno byc tak ze po odpalaniu silnika podawane jest juz zasilanie na moduł bt - tak ojciec ma np w clarionie z bt i tak mam w parcy w pionerku z bt (radio w trybie standby i bt dziala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!