Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Cie drażni a co fascynuje w Megane III ?


Rekomendowane odpowiedzi

... czyli i tak nic to nie daje jak depne na maxa w podłogę

daje , daje po przekroczeniu oporu (czy jak kto woli naciśnięcia pedałem magicznego guzika , choć go tam nie ma bo nie zapominajmy , że pedał jest elektroniczny a nie linkowy i to potencjometr odczytuje wartość czy też punkt położenia pedału) silnik dostaje informację , że potrzebujemy gwałtownie przyspieszyć i ekonomika jazdy schodzi na dalszy plan lub w ogóle się nie liczy. Gdy dodatkowo mieliśmy włączony tempomat lub ogranicznik prędkości to ich parametry (zadana prędkość) zostają wyłączone bądź jak kto woli przeniesione do pamięci i następnie uruchamiamy je z powrotem przyciskiem R na kierownicy. Zresztą tempomat się wyłącza nawet przy delikatnym dotknięciu na gaz lub inny pedał.

 

Sorki ale się pomyliłem <piwko> Przy włączonym tempomacie jak dodamy gazu to tempomat nie przechodzi w stan pamięci tylko miga czerwony pasek z wartością przekroczenia prędkości ( oczywiście mowa o scenicu ,tam jest inny wyświetlacz) a jak zdejmiemy nogę z gazu to auto wyhamowuje silnikiem aż do momentu kiedy osiągnie prędkość ustawioną na tempomacie. Tempomat natomiast napewno przechodzi w stan ,, uśpienia,, gdy wciśniemy sprzęgło ( przy zmianie biegu) lub pedał hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo bardzo cennych informacji dowiedziałem się....

 

ale tak szczerze mówiąc to tempomat używam tylko podczas jazdy po dwupasmowej drodze... bo na jednopasmówce u nas w PL jest to raczej bardziej uciążliwe niż pomocne... przynajmniej ja mam takie uczucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia przyzwyczajenia i wprawy. Ja nie raz nawet jak kawałek prostej mam a się nie spieszę to aktywuję tempomat i jak można to 70 dyszek ustawiam na budziku i sunę a noga odpoczywa. A zauważyłem , że ogólnie to na tempomacie mniej spala. Komputer dokładniej ( precyzyjniej ) dobiera ilość gazu aby utrzymać prędkość, np. jadąc pod górkę dosyć stromą sam operując gazem mam chwilowe spalanie 16 , 18 l/100km. Jadąc na tempomacie na tym samym przełożeniu jest 11, 12 chwilami 9 l/100 km. Poza tym jadąc pod górę automatycznie , nieświadomie dodajemy gazu bo przecież trzeba się rozpędzić aby podjechac natomiast komp. sam dozuje tylko tyle paliwa ile trzeba do utrzymania zadanej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne denerwujace mnie rzeczy:

 

1. brak możliwości sterowania szybam jesli nie jest uruchomiony silnik (tzn. mozna wlozyc karte do czytnika ale to sie mija z idea HF) - w MII wsiadales, naciskales start/stop (bez odpalania silnika) i wszystkie szyby mozna bylo sterowac a tu dupa :-( nic nie działa - lub podjezdzasz (np. podwozisz kogos i czekasz na jego powrot) gasisz silnik i ... dupa udusisz sie w środku a szyby nie otworzysz - musisz ponownie odpalić silnik - w mII traciles mozliwosci ich sterowaniem (rozlaczala sie elektryka) dopiero jak otworzyles drzwi kierowcy...

 

2. nie dzialajacy BT bez włączonego radia - normalnie porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dzialajacy BT bez włączonego radia - normalnie porażka

przeciez to jest radio z bluetooth takze nie ma radia nie ma bluetooth - dla mnie logiczne.

To tak jakbys chcial zeby xenony skrecaly nawet przy wylaczonych swiatlach <piwko>

 

a sterowanie szyb napewno da sie jakos odpalic, np na biegu wcisnac hamulec i Start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne denerwujace mnie rzeczy:

 

1. ...podjezdzasz (np. podwozisz kogos i czekasz na jego powrot) gasisz silnik i ... du*a udusisz sie w środku a szyby nie otworzysz - musisz ponownie odpalić silnik - w mII traciles mozliwosci ich sterowaniem (rozlaczala sie elektryka) dopiero jak otworzyles drzwi kierowcy...

 

niekoniecznie - w MIII dopóki nie otworzysz drzwi kierowcy to wszystko działa <piwko> przynajmniej u mnie tak jest :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na jednopasmówce u nas w PL jest to raczej bardziej uciążliwe niż pomocne... przynajmniej ja mam takie uczucie...

W takich sytuacjach najlepszy jest aktywny tempomat, który dostosowuje się do aktualnych warunków na drodze. Niestety na razie taka "zabawka" jest dostępna w BMW, Mercedesie, i VW Passat. Może z czasem zawita i do Renault 8-)

Zwykłym tempomatem też da się jechać po jednopasmówce - wszystko zależy jak jest gęsto na naszym pasie. Ja bym się ucieszył, gdyby tempomat w Renault używał do zredukowania prędkości także hamulców <piwko>, a nie tylko hamował silnikiem. Czasem trzeba trochę szybciej zwolnić i tempomat nie jest w stanie tak szybko wyhamować silnikiem do niższej prędkości (np. - 10-15 km/h od obecnej).

W przypadku samochodu z ESP, taka funkcja nie powinna być trudna do wprowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki nie otworzysz drzwi kierowcy to wszystko działa

Zgadza się. Też się wczoraj zastanawiałem ale dzisiaj to potwierdzam. Zresztą nawet w mojej Megane I 97r tak było. Mogłem wyjąć kluczyk ze stacyjki i jak nie wysiadałem to szyby pozostawały pod prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szyby pozostają pod prądem 3 minuty po zgaszeniu silnika oczywiście jak nie otworzę drzwi kierowcy ;-)

moim zdaniem powinno być tak że przez jakieś 15-20 minut szyby powinny być aktywne :-P a tak to siedząc dłużej w aucie trzeba odpalać zapłon :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zanim wywołasz haos na recepcji w serwicie Renault sprawdź czy twoja wersja obejmuje taką opcję. Nie pamiętam dokładnie ale np. ja mam privilege i tam poza tym są jeszcze szyby z czujnikem oporu aby nie przytrzasnąć komuś ręki a do tego automatyczne domykanie wszystkich (4) szyb po zamknięciu auta. Wystarczy dwa razy nacisnąć zamykanie na karcie HF. W sumie fajny bajer. W innych wersjach już tak chyba nie ma. Musiałbym do prospektu zaglądnąc. W drugim aucie - Kanngo- to już w ogóle jak wyłączę zapłon to szyby nie zamknę i muszę ponownie przekręcić kluczyk itd. Tutaj jest to trochę denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez to jest radio z bluetooth takze nie ma radia nie ma bluetooth - dla mnie logiczne.

no wlasnie nie - powinno byc tak ze po odpalaniu silnika podawane jest juz zasilanie na moduł bt - tak ojciec ma np w clarionie z bt i tak mam w parcy w pionerku z bt (radio w trybie standby i bt dziala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!